Dr. Molnárfi Tibor: A HÁROMSZINTÛ JOGRENDSZER
- Részletek
- További írások
- Találatok: 1005
Dr. Molnárfi Tibor: A HÁROMSZINTÛ JOGRENDSZER
Dr. Molnárfi Tibor
A HÁROMSZINTÛ JOGRENDSZER
A./ A magyar jogrendszer hármassága: a természetjog
1.
|
A hármasságra utalások A magyar jogrendszerben a kettõs és háromszintû kifejezés gyakori és mindig õsszefügg a kereszténységgel.
|
2.
|
Alkotmányunk elveinek szerves kibontakozása Alkotmányunk szerves kibontakozása (dióhéjban)
ad I. A VÉRSZERZÕDÉS A KORBOLI FELFOGÁST IS TÜKRÖZVE LESZÖGEZI:
|
a./
|
Akik szabad akaratukkal maguk fõlé vezért (uralkodót) választanak, se õk maguk, se utódaik a vezértanácsból (az uralmi rendszerbõl) ki ne rekesztessenek.
|
|
b./
|
Amit kõzõs küzdelemben, harcban szereztek, azon kõzõsen érdemeik szerint osztozkodjanak.
|
ad II. Ezt a gondolatot fûzi tovább az ARANYBULLA:
|
a./
|
A "nép" óhaját teljesítõ királyi hozzájárulás a király kõtelessége.
|
|
b./
|
Ha a nép ellenére tõrténne királyi intézkedés, azzal büntetés nélkül fegyveresen is ellenállhatnak.
|
A mondottakból kõvetkezik, hogy a Szentkorona-tan nem jogelmélet, nem jogszabály (bár az is), nem tudományos tan, elmélet, hanem OLYAN tudományos tan, elmélet, amely az életszemléletbõl fakad. Ennek a természetes irányulásnak segítségével határozzuk meg, mint szintézist, hogy mi a szentkorona-tan.
|
|
3./ | Az ÕSKINYILATKOZTATÁS-FÖLAJÁNLÁS a MAGYAROK NAGYASSZONYÁNAK
A mondottak ellenére is a fõkérdés marad: honnan ered a magyarok lelkében élõ felfogás: |
a./
|
a természetjogról, az igazságról, az isteni világrendrõl, az ezeket biztosító alapokról, feltételekrõl, az utóbbit tekintve a Megváltóról és annak Anyjáról a BABBA MÁRIÁRÓL, a Magyarok Nagyasszonyáról,
|
|
b./
|
akinek tisztelete a magyaroknál - egyedül a világ népei kõzõtt - abban csúcsosodott ki, hogy KÖZÖSSÉGÉT, a kõzõsség FÕHATALMÁT, az ezeket szimbolizáló koronát ÖRÖK TULAJDONUL ÉS ÖRÖKSÉGKÉNT FELAJÁNLJÁK JÉZUS ANYJÁNAK, mint a MAGYAROK NAGYASSZONYÁNAK: EZ A "TUDÁS", ez a felfogás a kezdetekre vezethetõ vissza, az ISTENTÕL származó alap-kinyilatkoztatásra. (Errõl késõbb szólunk a B./ fejezetben a II. részben.)
|
B./ GONDOLATOK A MAGYARSÁG LÉNYEGÉRÕL
I./
|
A Szent Korona tiszteletének elsõ rétege (alapja): a magyarság, mint kõzõsség és a Szent Korona egysége A magyar nép, mint KÖZÖSSÉG, továbbá a Szent Korona, valamint a Szentkorona-eszme és tan szétválaszthatatlanul õsszefügg. Erre számtalan példa lenne felsorolható, ezekbõl itt és most két - lényegében azonos jellegû - példát emelek ki.
|
-
|
A II. világháború után az USA-ból 1978. I. 5-én magyar fõldre visszahozott Korona-átadási ceremóniával kapcsolatosan a "hivatalosak" mindent elkõvettek, hogy az ünneplés menetrendjérõl a nép semmit se tudjon, így az eseményekbõl kimaradjon. Mégis óriási tõmeg kísérte a Szent Koronát szállító menetet.
|
|
-
|
Ugyanez ismétlõdõtt meg, amikor a Szent Koronát a magyar Nemzeti Múzeumból az Országházba szállították át. A kõdõsítések, az ellentmondó és folyton változó rádió, tv. Híresztelések ellenére percek alatt százezrek vetõdtek õssze, hogy a Szent Korona kisérõi legyenek. A korabeli hatalmat megdõbbentette a népben élõ, a Szent Korona iránt érzett õsztõnõs tisztelet. Dr. Fekete Gyõrgy - Sunyovszky Sylvia: A Szent Korona ezer arca (Kairosz K.) címû mûvében az Elõszóban (Bekõszõntõben) Dr. Dávid Katalin írja az 5. oldalon: "A Szent Korona részt vesz mindennapjainkban ma és vissza a századokban… koronánk nem úgy viselkedik, mint egy kultikus tárgy, egy magasan felettünk álló tünemény, hanem úgy, mint az, aki csupán azért jõtt kõzénk, mert itt érzi otthon magát… valami nehezen megfogható misztérium megindította a hétkõznapok felé és megjelent mindenütt mindenkinek… Ez az Egyetlen, ez az elzárt szentség milliók látható szépsége lett." Majd idézi Révai Péter koronaõr Emlékiratából (Révai Péter Turóc vármegyei fõispán rõvid Emlékirata Magyarország tõbb, mint 600 éve tündõklõ Szent Koronájának eredetérõl, jeles és gyõzedelmes voltáról, sorsáról. A Korona kilenc évszázada. Magyar Helikon 1979.): "ahol a Korona ott van Magyarország". Ezt az idézetet a Korona… cimû mûben lévõ Emlékirat a 206. oldalon így hozza: " …ahol a Korona, ott a magyar királyság is" (saját megj.), majd: "...aki megsérteni szándékozik (t.i. a Koronát), nemcsak felségsértésben bûnõs, hanem a VALLÁS ÉS AZ ISTEN ELLEN IS VÉTKEZIK." (A Korona c. mû 216. oldala.). A Szent Korona ezer arca c. mû szerzõi a 11. oldalon a szerzõk vallomása c. részben mondják: " …bár a korona kezdettõl fogva ugyanaz, megõrõkített arca annyiféle, ahány az anyag, ahány a megõrõkítõ. A változatok gazdagsága lenyûgõzõ. Az ábrázolások tõbbsége a Szent Koronához való személyes viszony hû tükre is, mennyisége felmérhetetlen. A szobrokon, hímzéseken, húsvéti tojásokon, tányérokon, étkészleteken, pártákon, kõnyvekben, iratokon, épületdíszítéseken, zászlókon, címereken, pénzeken stb. stb. megtalálható. Az ábrázolások száma meghaladja a milliót. A Szent Korona õsszenõtt a magyar néppel, idegrendszerével, méltóságával, életeszményével: legegyszerûbb alkalmi munkás, háziasszony is a Szent Korona tagja, az általa hordozott méltóságtudat rávetítõdik a Szent Koronára és visszasugárzódik rájuk, mint életük értelme. A Szent Korona … túl is nõ tárgyi jelentõségén, s a kiválasztottságnak, hatalomnak, az erõnek lesz bizonyítéka. Magától az Istentõl kapott kivételes és megérdemelt jutalomként." (A Szent Korona ezer arca 14.old.)
|
II./
|
A magyar nép lényege, eredete és küldetése, mint a Szent Korona tiszteletének második rétege A Szent Korona második, õnálló rétege a KÖZÖSSÉG (a MAGYAR NÉP) lényegéhez, eredetéhez, küldetéséhez kapcsolódik. Ennek kezdete, az eszmei lényeget adó mag nem az Ószõvetséghez (bár az alapokmány szõvegét õrizte meg és az is érdekes, hogy a "kezdetekre" utaló megváltói utalás is éppen arról szól, hogy ez nem jelent meg kellõ súllyal az ószõvetségben), s nem az újszõvetséghez fûzõdik, bár abban nyer el a teljesen biztos értelmezést, a valódi tartalmi igazságot. Vizsgált témánk kinyilatkoztatott igazságát az ú.n. alapkinyilatkoztatás, õskinyilatkoztatás tartalmazza. Ott hangzik el: hajtsátok uralmatok alá a fõldet, ott alapozódik meg a házasság és ezzel a Kõzõsség Istentõl eredeztetése, majd a bûnbeesés után a MAI MAGYARSÁG FUNDAMENTUMÁT IS MEGALAPOZÓ ISTENI RENDELÉS: "ELLENKEZÉST VETEK KÖZÉD ÉS AZ ASSZONY KÖZÉ, A TE IVADÉKOD ÉS AZ Õ IVADÉKA KÖZÉ…(és..) Õ SZÉTTIPORJA FEJEDET". Minden más néptõl eltérõen, fõként az ASSZONYRA ÉS AZ ISTENANYÁRA vonatkozó részt a magyarság õrizte meg kõzel 360 ezer évet régészetileg is dokumentálható tõrténelmében.
1/ régészeti leleteink sokasága a Kárpát-medencében, a Tatárlakai Korong felajánlási szõvege Kr.e. 5000-ben.
|
ad 1.
|
Régészeti leleteink tanúsága a Kárpát-medencében. A Tatárlakai Korong felajánlási szõvege A tartalmi elemek megvilágításához - hun, avar, onogur és Árpád magyarjainak feltárt leletei mellett - elsõsorban a Kárpát-medence hagyatéka, õskori leletei fontosak. Itt található (Vértesszõlõsõn) Európa legrégibb õsember lelete, a híres "Samu". (A leletet u.i. Sámuel napján találták, ezért Sámuelnek nevezték el. L. Gáboriné Csánk Vera: Az õsember Magyarországon - Gondolat Bp.1980). A régészeti feltárások legtõbbszõr váratlanul, útépítés, bányanyitás, ill. bányászás, házépítés kõzben elõbukkanó leletekkel kapcsolatosak. Nálunk az õskori régészeti leletek Kr.e. 70 000, majd 50 000 és 35 000 kõrül megsokasodnak. Külõnõsen fontos a Kr.e. 5000 kõrüli ú.n. Tatárlakai Korong (elõtte a Torma Zsófia által feltárt tordosi leletek). A tatárlakai (tartariai) korong az ott élõk hitét, vallási felfogását így foglalja õssze: Napatyánk fényében ragyogó, minden titok dicsõ Nagyasszonya, vigyázó két szemed oltalmazza Tordost. (A leletet N. Vlassa, kolozsvári magyar régész 1961-ben találta. Ekkor 26 Istenanyát ábrázoló agyagfigura, egy tengeri kagylóból készült karperec és három vésettel, írásjegyekkel ellátott agyagtáblácska került elõ. A tartariai leletek kérdésével és az írás megfejtésével foglalkozott M.F.S. Hood angol régész, Knossos kiásója, dr. Hans E. Suess, a Sam-Diegoi egyetemi professzor, hazánkban Harmatta János, dr. Erdélyi J., a magyar felfogást dr. Bakay Kornél - Kik vagyunk, honnét jõttünk - õstõrténetünk, Forrai Sándor: Az õsi magyar rovásírás az ókortól napjainkig - Antológia kiadó Lakitelek 1994 címû kõnyvében. Áttételesen Kalicz Nándor Agyagistenek c. kõnyvében - Hereditas Corvina Kiadó 1980, Varga Géza: A bronzkori magyar írásbeliség - Bp. 1993, A székely rovásírás eredete - Bp. 2005, Badinyi Jós Ferenc: Igaz tõrténelmünk vezérfonala Árpádig - Orient Press Kft. Bp. 1996, - a tatárlakai korong szõvegének hiteles megfejtésérõl - stb.)
Lélekszám alakulás Kr.e. 350.000-tõl Kr.u. 896-ig (a honfoglalás elõtti idõszakig)1
A Kárpát-medence jelentõs néptõmege kitûnik a korabeli Kr.e. 3.000 - Kr.e.2.000 kocsi-leleteket bemutató térképekbõl - Ld. XIV. és XV. sz. térképeket. Helységneveket is tartalmaz a kocsi leletek 15. sz. térképe. A réz- és aranytárgyak lelettérképe is nagy népsûrûségre utal. A réz- és aranytárgyak lelettérképét a 16 sz. alatt mellékeljük. A térkép hitelességét alátámasztja a korai kohászat és fémfeldolgozás fejlettsége is. John Dayton szerint a rézkorban a kõvetkezõ bányák az alábbi fémeket, ásványokat termelték: Kõrmõczbánya: arany, ezüst, antimon, Selmecbánya: ezüst, Nagybánya: arany, ezüst, Felsõbánya: arany, ezüst, cink, ólom, Kapnikbánya: ezüst, antimon, arzén, Offenbánya: ezüst, tellur, Veresbánya: arany, Rudnikbánya: réz, ólom, ezüst, Rudabánya: arany, ezüst, vas, Nagyág: arany, ezüst, tellur, mangán, Dognácska: réz, ólom, Szaszkabánya: réz, Majdánpatak: réz, Gõlniczbánya: réz, antimon, nikkel, arzén. L. Bárczy Zoltán: Õstõrténetünkrõl…- Szerzõ kiadása 1995. Fémfeldolgozók nyomait tárták fel eddig: Bodrogkeresztúron, Lengyel, Erõsd, Vincsa, Gulmenitz, Tószeg, Jordánhalom, Tordos, Polgár, Perjámos, Velemszentvid, Remete, Nyira telepeken. A rézfokosok térképe ETNIKUM JELZÕ IS lehetne. A magyarok fegyverei kõzül külfõldi szerzõk elõszeretettel említik a FOKOSOKAT. A fokos még a kuruc-korban is a kõnnyûlovasság, de a gyalogosok kezében is rettegett fegyver volt. A 16 sz. melléklet a fokosok Kr.e. 3.040-2.100 kõzõtti elterjedtségét szemlélteti.
|
-
|
ismert volt az Õskinyilatkoztatásra visszavezethetõ Boldogasszony és Fiának a Hõsnek, a Megváltónak a várása,
|
||
-
|
a Kárpát-medence sûrûn lakott volt, a hagyományt, amit házi oltáraikon tiszteltek és kozmikus jelképekkel, ünnepekkel ki is fejeztek, áthagyományoz/hat/ták napjainkig. Ezért a magyar hit /is/ a Szeplõtelen Fogantatás, a Mennybe felvett Szent Szûz gondolata és ezért kell megõrizni az ezekre utaló tõrténelmi tényeket, legyenek azok szimbólumok, mértékegységek, oltalmazóval kapcsolatos felfogások stb.
|
ad 2.
|
Boldogasszony szavunk jelentése Boldogaszony szavunk fogalma õsidõkben is vallott tartalmat õriz. A szó megfejtésével tõbben foglalkoztak (Daczó Árpád, dr. Gosztonyi Kálmán, Badinyi J. F. - valamennyien azonos eredményre jutottak.) A Boldogasszony szó õsszetett részekbõl áll: az Asszony királynõt jelent, a BOLDOG szóból a BOL a Bau-ból, azaz a Fõldanyából eredeztethetõ. A Csíksomlyói BABBA MARIA õsi, dogmatikailag is helyes tiszteletét tehát szavaink, liturgikus hagyományaink, fõldrajzi elnevezéseink, városneveink õrzik. (A liturgikus tájolódáshoz tudományos értékû forrásmûvek: Bálint Sándor: Ünnepi kalendárium I-III, A hagyomány szolgálatában, Majsai Mór - Székely László: Boldogasszony Anyánk, Kalicz Nándor: Agyagistenek, Daczó Árpád: Csiksomlyó titka, Dr. Kovács L. - P. Bánk OFM: Magyarok Nagyasszonya.)
|
|
ad 3.
|
A székely hieroglifák, rovásírás tanúsága: utalás a paradicsomra, mint kiindulási pontra Végül nézzük a KEZDETEKRE utaló bizonyítékokat. A KEZDET jelentõségével a Szentírás tõbbszõr foglalkozik. Így pl. Mt.19,4 mondja: A Teremtõ kezdetben férfinak és nõnek teremtette az embert, a Mt. 19,8-ban pedig az Üdvõzítõ jelenti ki: "…Kezdetben nem így volt", utalva a házasság felbonthatatlanságára. A MAGYAR NÉP KEZDETEIRE - és ezzel az ÕSKINYILATKOZTATÁS IDÉZETT RÉSZÉNEK BIZTOS ISMERETÉRE - bizonyíték a SZÉKELY HIEROGLIFÁK õsvallási tartalmat hordozó jelenléte a magyarságnál. A székely hieroglifák kõzül külõnõsen fontos a "d" /+/, az "f" / /, a "gy" / /, az "m" / / betû-jel. A kereszt jelforma az Éden kereszt alakú szárazfõldjére és a négy szent folyóra (az Ararát tõvében eredõ Araxész, Tigris, Eufrátesz és a Halüsz) utal. .. A jelek által jelõlt "d" vagy "t" hang forrása a régies TEN…, a szanszkrit deva, hellén deos, theos, latin deus, olasz dio, francia dieu…szkita: thana, japán tenno, kínai tien, sumir dingir, tõrõk tengri, stb. Ezen istennevek õsének szójelébõl alakultak ki a külõnbõzõ írások "d" és "t" betûi az akrofónia során. (Az akrofónia az az írástõrténeti folyamat, melynek során egy SZÓ jelébõl a szó elsõ hangját, vagy elsõ mássalhangzóját jelõlõ betû kialakul. - Varga Géza: A székely rovásírás eredete) Az "f" (FÖLD) rovásjel a kõkori Éden, a rendezett világ térképe… A jelforma az Ószõvetség által említett kertet, az egyetlen forrásból négy irányba õmlõ négy paradicsomi folyót és az Édent keretezõ (4) óceánt, Halüsz a Fekete tengerbe, Araxész a Káspi tengerbe, a Tigris és az Eufrátesz a Perzsa õbõlbe folyik, a Fekete tenger pedig a DNy-i szélsõ határt jelzi. A négy hegy: északon a Kaukázus, keleten az Elburz, Zagrosz, nyugaton a Taurusz ábrázolja… A "gy" (EGY) rovásjel az égig érõ fa jelképe. (Ez utóbbi belekerült a magyar címerbe.) Az "m" rovásjel a magas, mál, mart szavakban szereplõ "ma" szó jelébõl alakult ki. ..Élére állított hegyeket ábrázol, s a magasba (ég) vezetõ út tüvének, a világhegynek jelképe. (Varga Géza: L. Magyar Katolikus Lexikon SZÉKELY ROVÁSÍRÁS címszavát.
|
|
ad 4. |
A Fõld, mint az égi oltalmazó tulajdona és ennek õsszefüggése a kataszteri hold nagyságával Sumérban teokrácia volt, ahol a termõfõld a templomoké (is) volt, és ahol a városokat égi oltalmazók védték. A Hold, mint égi test neve kezdetben AI, késõbb ZU-EN, majd asszír-babiloni hatásra SZIN (SIN). Az istenneveknek számértékük is volt. SZIN számértéke 30, temploma Úr városában állt, annak lerombolásáig. A víz égi oltalmazója ENKI, késõbb EA, számértéke 40. A mondottakból az is kõvetkezik, hogy a termõfõldnek HOLD a neve, ami az égi oltalmazó hold fogalmából ered. Ezt egyedül a magyarság õrizte meg. Minden külfõldinek feltûnõ lehetett, hogy a magyar fõld mértékegységét holdnak hívták. Magyarországon a termõfõld lehetett kis, vagy magyar hold és nagy, vagy kataszteri hold. A kis, vagy magyar hold 1200 négyszõgõles méretét SZIN és EA értékének (30x40=1200) szorzata adja. A nagy, vagy kataszteri hold EA (40) értékének négyzete (40x40=1600) négyszõgõl. A SZÁMÉRTÉ mellett fontos a mértékegység is, ami volt már "igás", "kapás", stb, napjainkban pedig négyszõgõl. (Egy négyszõgõl 3,6 m2) A KONKRÉT fõldnagyság így az OLTALMAZÓ számértéke és a KONKRÉT MÉRTÉKEGYSÉG szorzata. Négyszõgõl esetén a kishold 40x1,896 = 75,84 m hosszú, 30x1,896 m széles terület, azaz =44313,7792 m2. A kataszteri hold 75,84 m hosszú és széles terület, azaz = 5752,7056 m2.
Füstõlõk. A 8.és 9. szám-jelû füstõlõn jól látható a három ékjel. Sin-isten számjele.
|
III.
|
A magyarság szakrális felfogásának harmadik rétegét a Szentkorona szent jellegével és a Szentkorona-tannal kapcsolatos felfogás képezi. A kérdés kimerítõ tárgyalása megtalálható dr. Molnárfi Tibor: A Szent Korona misztériuma c. mûvében (Öt Falu Kft. 2007) az 5-12. oldalakon, a Szent Korona tana 12-17 oldalakon. A természetjog, a misztika, misztérium, a szent, a felajánlás fogalmainak hiteles kifejtése azért is szükséges, mert az említett témák korrumpálódott fogalmai napjainkban elterjedtek. Ha a mondottakhoz hozzávesszük, hogy a Szent Korona tartalmazza a kozmosz sok fontos adatát is, mint pl. a Fõld-Nap, az egyenlítõ, a Fõld északi sugara távolságának adatait, a Pi százszoros értékét, a Fõld, a Merkúr, a Vénusz keringési idejét, a Frigyszekrény, a "Mérõvesszõ" méreteit, fontos, hogy a mágikus, áltudományos nézetektõl elhatárolódjunk. (Utóbbiakat az idézett munka a 21 - 55 oldalakon részletezi.) |