Dr. Molnárfi Tibor: A HÁROMSZINTÛ JOGRENDSZER


Dr. Molnárfi Tibor


A HÁROMSZINTÛ JOGRENDSZER


A./ A magyar jogrendszer hármassága: a természetjog














1.


A hármasságra utalások


A magyar jogrendszerben a kettõs és háromszintû kifejezés gyakori és mindig õsszefügg a kereszténységgel.
A szentistváni állameszme jogrendjét u.i.
a./ a KÖZJOG,
b./ a kõzjogból levezetett MAGÁNJOG, továbbá
c./ a jogalkalmazás területén a kereszténység eszméje hatotta át, mint ÕSFORRÁS.
A KÖZÉPKORBAN jogfejlõdés vonatkozásában JOGALKOTÁSRÓL Magyarországon nem beszélhetünk, u.i. a jogot nem alkották, a jog elõállott, megteremtõdõtt, mert a jog alapjai adva vannak, adva voltak az Isten által alkotott természetben. Werbõczy István szerint minden jog SZOKÁSJOG. Bár a jog három forrásból ered, úgymint
a./ dekrétumokból,
b./ királyi privilégiumokból,
c./ a bírák ítéleteibõl,
ezek azonban õnmagukban nem teremtenek jogot, ezeknek a SZOKÁS SZÛRÕJÉN kell átmenni, azaz akkor jogosak, ha azokat a szokásjog elfogadja. Werbõczy szóhasználatával: ha azok okszerûek, észszerûek, és az õrõk céllal nem ellenkeznek, másféleképpen fogalmazva, ha azok az isteni és a természeti joggal nem ellenkeznek. Werbõczy az elsõ, aki megkülõnbõzteti az IGAZSÁGOT, a JOGOT, s a JOGTUDOMÁNYT. E háromból a legfõbb az igazság, és ezzel a jog nem õnmagában áll fõnn, nem a jogot hozó akaratától függ, hanem transzcendens (természetfõlõtti) tartalmat hordoz és õsszefügg az isteni világrenddel, az isteni igazsággal, az erkõlccsel, az isteni világrend kiépítésével. Ha bármely jogkijelentõ ettõl eltér, akkor az isteni világrendtõl is eltér, ezért nemcsak lehet, de kõtelesség is annak ellene-mondani.





2.


Alkotmányunk elveinek szerves kibontakozása


Alkotmányunk szerves kibontakozása (dióhéjban)
I. a VÉRSZERZÕDÉSBEN LESZÖGEZETT GONDOLATOKON,
II. az ARANYBULLÁBAN AZ AKKORI KORSZERÛ ÉRTELMEZÉSÉN KIFEJTETT ELVEKEN,
III. a királyok korában, pl. III. Endre, Zsigmond, II. Ulászló, az 1608-as, 1688-as, 1723-as, 1791-es, 1848-as, 1867-es, 1924-1926-os stb. tõrvényeken alapult.


ad I. A VÉRSZERZÕDÉS A KORBOLI FELFOGÁST IS TÜKRÖZVE LESZÖGEZI:



















a./


Akik szabad akaratukkal maguk fõlé vezért (uralkodót) választanak, se õk maguk, se utódaik a vezértanácsból (az uralmi rendszerbõl) ki ne rekesztessenek.


b./



Amit kõzõs küzdelemben, harcban szereztek, azon kõzõsen érdemeik szerint osztozkodjanak.













ad II. Ezt a gondolatot fûzi tovább az ARANYBULLA:


















a./


A "nép" óhaját teljesítõ királyi hozzájárulás a király kõtelessége.


b./



Ha a nép ellenére tõrténne királyi intézkedés, azzal büntetés nélkül fegyveresen is ellenállhatnak.

















A mondottakból kõvetkezik, hogy a Szentkorona-tan nem jogelmélet, nem jogszabály (bár az is), nem tudományos tan, elmélet, hanem OLYAN tudományos tan, elmélet, amely az életszemléletbõl fakad. Ennek a természetes irányulásnak segítségével határozzuk meg, mint szintézist, hogy mi a szentkorona-tan.


3./ Az ÕSKINYILATKOZTATÁS-FÖLAJÁNLÁS a MAGYAROK NAGYASSZONYÁNAK
A mondottak ellenére is a fõkérdés marad:
honnan ered a magyarok lelkében élõ felfogás:















a./


a természetjogról, az igazságról, az isteni világrendrõl, az ezeket biztosító alapokról, feltételekrõl, az utóbbit tekintve a Megváltóról és annak Anyjáról a BABBA MÁRIÁRÓL, a Magyarok Nagyasszonyáról,


b./



akinek tisztelete a magyaroknál - egyedül a világ népei kõzõtt - abban csúcsosodott ki, hogy KÖZÖSSÉGÉT, a kõzõsség FÕHATALMÁT, az ezeket szimbolizáló koronát ÖRÖK TULAJDONUL ÉS ÖRÖKSÉGKÉNT FELAJÁNLJÁK JÉZUS ANYJÁNAK, mint a MAGYAROK NAGYASSZONYÁNAK: EZ A "TUDÁS", ez a felfogás a kezdetekre vezethetõ vissza, az ISTENTÕL származó alap-kinyilatkoztatásra. (Errõl késõbb szólunk a B./ fejezetben a II. részben.)





B./ GONDOLATOK A MAGYARSÁG LÉNYEGÉRÕL










I./


A Szent Korona tiszteletének elsõ rétege (alapja): a magyarság, mint kõzõsség és a Szent Korona egysége


A magyar nép, mint KÖZÖSSÉG, továbbá a Szent Korona, valamint a Szentkorona-eszme és tan szétválaszthatatlanul õsszefügg. Erre számtalan példa lenne felsorolható, ezekbõl itt és most két - lényegében azonos jellegû - példát emelek ki.


















-


A II. világháború után az USA-ból 1978. I. 5-én magyar fõldre visszahozott Korona-átadási ceremóniával kapcsolatosan a "hivatalosak" mindent elkõvettek, hogy az ünneplés menetrendjérõl a nép semmit se tudjon, így az eseményekbõl kimaradjon. Mégis óriási tõmeg kísérte a Szent Koronát szállító menetet.


-



Ugyanez ismétlõdõtt meg, amikor a Szent Koronát a magyar Nemzeti Múzeumból az Országházba szállították át. A kõdõsítések, az ellentmondó és folyton változó rádió, tv. Híresztelések ellenére percek alatt százezrek vetõdtek õssze, hogy a Szent Korona kisérõi legyenek. A korabeli hatalmat megdõbbentette a népben élõ, a Szent Korona iránt érzett õsztõnõs tisztelet. Dr. Fekete Gyõrgy - Sunyovszky Sylvia: A Szent Korona ezer arca (Kairosz K.) címû mûvében az Elõszóban (Bekõszõntõben) Dr. Dávid Katalin írja az 5. oldalon: "A Szent Korona részt vesz mindennapjainkban ma és vissza a századokban… koronánk nem úgy viselkedik, mint egy kultikus tárgy, egy magasan felettünk álló tünemény, hanem úgy, mint az, aki csupán azért jõtt kõzénk, mert itt érzi otthon magát… valami nehezen megfogható misztérium megindította a hétkõznapok felé és megjelent mindenütt mindenkinek… Ez az Egyetlen, ez az elzárt szentség milliók látható szépsége lett." Majd idézi Révai Péter koronaõr Emlékiratából (Révai Péter Turóc vármegyei fõispán rõvid Emlékirata Magyarország tõbb, mint 600 éve tündõklõ Szent Koronájának eredetérõl, jeles és gyõzedelmes voltáról, sorsáról. A Korona kilenc évszázada. Magyar Helikon 1979.): "ahol a Korona ott van Magyarország". Ezt az idézetet a Korona… cimû mûben lévõ Emlékirat a 206. oldalon így hozza: " …ahol a Korona, ott a magyar királyság is" (saját megj.), majd: "...aki megsérteni szándékozik (t.i. a Koronát), nemcsak felségsértésben bûnõs, hanem a VALLÁS ÉS AZ ISTEN ELLEN IS VÉTKEZIK." (A Korona c. mû 216. oldala.). A Szent Korona ezer arca c. mû szerzõi a 11. oldalon a szerzõk vallomása c. részben mondják: " …bár a korona kezdettõl fogva ugyanaz, megõrõkített arca annyiféle, ahány az anyag, ahány a megõrõkítõ. A változatok gazdagsága lenyûgõzõ. Az ábrázolások tõbbsége a Szent Koronához való személyes viszony hû tükre is, mennyisége felmérhetetlen. A szobrokon, hímzéseken, húsvéti tojásokon, tányérokon, étkészleteken, pártákon, kõnyvekben, iratokon, épületdíszítéseken, zászlókon, címereken, pénzeken stb. stb. megtalálható. Az ábrázolások száma meghaladja a milliót. A Szent Korona õsszenõtt a magyar néppel, idegrendszerével, méltóságával, életeszményével: legegyszerûbb alkalmi munkás, háziasszony is a Szent Korona tagja, az általa hordozott méltóságtudat rávetítõdik a Szent Koronára és visszasugárzódik rájuk, mint életük értelme. A Szent Korona … túl is nõ tárgyi jelentõségén, s a kiválasztottságnak, hatalomnak, az erõnek lesz bizonyítéka. Magától az Istentõl kapott kivételes és megérdemelt jutalomként." (A Szent Korona ezer arca 14.old.)













II./


A magyar nép lényege, eredete és küldetése, mint a Szent Korona tiszteletének második rétege


A Szent Korona második, õnálló rétege a KÖZÖSSÉG (a MAGYAR NÉP) lényegéhez, eredetéhez, küldetéséhez kapcsolódik. Ennek kezdete, az eszmei lényeget adó mag nem az Ószõvetséghez (bár az alapokmány szõvegét õrizte meg és az is érdekes, hogy a "kezdetekre" utaló megváltói utalás is éppen arról szól, hogy ez nem jelent meg kellõ súllyal az ószõvetségben), s nem az újszõvetséghez fûzõdik, bár abban nyer el a teljesen biztos értelmezést, a valódi tartalmi igazságot. Vizsgált témánk kinyilatkoztatott igazságát az ú.n. alapkinyilatkoztatás, õskinyilatkoztatás tartalmazza. Ott hangzik el: hajtsátok uralmatok alá a fõldet, ott alapozódik meg a házasság és ezzel a Kõzõsség Istentõl eredeztetése, majd a bûnbeesés után a MAI MAGYARSÁG FUNDAMENTUMÁT IS MEGALAPOZÓ ISTENI RENDELÉS: "ELLENKEZÉST VETEK KÖZÉD ÉS AZ ASSZONY KÖZÉ, A TE IVADÉKOD ÉS AZ Õ IVADÉKA KÖZÉ…(és..) Õ SZÉTTIPORJA FEJEDET". Minden más néptõl eltérõen, fõként az ASSZONYRA ÉS AZ ISTENANYÁRA vonatkozó részt a magyarság õrizte meg kõzel 360 ezer évet régészetileg is dokumentálható tõrténelmében.
Ennek bizonyítékai:


1/ régészeti leleteink sokasága a Kárpát-medencében, a Tatárlakai Korong felajánlási szõvege Kr.e. 5000-ben.
2/ Boldogasszony szavunk jelentése.
3/ A székely rovásírás hieroglifáinak tanúsága: utalás a "kezdetekre, a Paradicsomra".
4/ A Fõld, mint az égi oltalmazó tulajdona és ennek õsszefüggése a kataszteri hold nagyságával












ad 1.



Régészeti leleteink tanúsága a Kárpát-medencében. A Tatárlakai Korong felajánlási szõvege


A tartalmi elemek megvilágításához - hun, avar, onogur és Árpád magyarjainak feltárt leletei mellett - elsõsorban a Kárpát-medence hagyatéka, õskori leletei fontosak. Itt található (Vértesszõlõsõn) Európa legrégibb õsember lelete, a híres "Samu". (A leletet u.i. Sámuel napján találták, ezért Sámuelnek nevezték el. L. Gáboriné Csánk Vera: Az õsember Magyarországon - Gondolat Bp.1980). A régészeti feltárások legtõbbszõr váratlanul, útépítés, bányanyitás, ill. bányászás, házépítés kõzben elõbukkanó leletekkel kapcsolatosak. Nálunk az õskori régészeti leletek Kr.e. 70 000, majd 50 000 és 35 000 kõrül megsokasodnak. Külõnõsen fontos a Kr.e. 5000 kõrüli ú.n. Tatárlakai Korong (elõtte a Torma Zsófia által feltárt tordosi leletek). A tatárlakai (tartariai) korong az ott élõk hitét, vallási felfogását így foglalja õssze: Napatyánk fényében ragyogó, minden titok dicsõ Nagyasszonya, vigyázó két szemed oltalmazza Tordost. (A leletet N. Vlassa, kolozsvári magyar régész 1961-ben találta. Ekkor 26 Istenanyát ábrázoló agyagfigura, egy tengeri kagylóból készült karperec és három vésettel, írásjegyekkel ellátott agyagtáblácska került elõ. A tartariai leletek kérdésével és az írás megfejtésével foglalkozott M.F.S. Hood angol régész, Knossos kiásója, dr. Hans E. Suess, a Sam-Diegoi egyetemi professzor, hazánkban Harmatta János, dr. Erdélyi J., a magyar felfogást dr. Bakay Kornél - Kik vagyunk, honnét jõttünk - õstõrténetünk, Forrai Sándor: Az õsi magyar rovásírás az ókortól napjainkig - Antológia kiadó Lakitelek 1994 címû kõnyvében. Áttételesen Kalicz Nándor Agyagistenek c. kõnyvében - Hereditas Corvina Kiadó 1980, Varga Géza: A bronzkori magyar írásbeliség - Bp. 1993, A székely rovásírás eredete - Bp. 2005, Badinyi Jós Ferenc: Igaz tõrténelmünk vezérfonala Árpádig - Orient Press Kft. Bp. 1996, - a tatárlakai korong szõvegének hiteles megfejtésérõl - stb.)
A Kõrõs kulturkõrhõz tartozók házakban laktak, házi oltáraikon vallási tiszteletük szobrai álltak, stb. A régészeti leletekbõl 1. sz. alatt: A Napbaõltõzõtt Asszony - ezt Torma Zsófia találta Tordoson. Kiadta Roska Márton: Torma Zsófia Gyûjtemény címmel 1941 Kolozsvár, 325. oldalon. 2. sz. alatt: I. Kõkénydombi Vénusz, 3. sz. alatt: II.sz. Kõkénydombi Vénusz, 4. sz. alatt: Sarlós Isten, 5. sz. alatt: A szegvár-tûzkõvesi istennõ, 6. sz. alatt: Ház Erõsdõn Kr.e. 5000 kõrül, 7. sz. alatt: A tartariai leletek, 8. sz. alatt: Csont nyílhegy és háromlyukú síp a bükki Istállóskõi barlangból, 9. sz. alatt: Vésett rajz a Jamkovich barlangból, 10. sz. alatt: A Szeleta-kultúra emberének kecske rajza, 11. sz. alatt: Tatárlak, Tordos agyagszobrocskák, 12. sz. alatt: Alabástrom Istenanya szobor és a két vigyázó szem szobra, 13. sz. alatt: A hottói tükrõs Napbaõltõzõtt Asszonya, 14. sz. alatt Kerékjármûvek, 15.sz. alatt: A magyarországi kocsileletek térképe, 16. sz. alatt: Javarézkori tárgyak képe, 17. sz. alatt: Rézkori fokosok lelõhelyei, 18. sz. képcsoport: Sin-isten a Kárpát-medencebeli régészeti források - Magyarnak lenni büszke gyõnyõrûség, stb. - Marton Veronika, Kiszely István.
MAGYARORSZÁG (KÁRPÁT-MEDENCE) TERÜLETE SÛRÜN LAKOTT volt. Már Kr.e. 350.000-ben találtak emberi leleteket, majd Kr.e. 70.000 és Kr.e. 35.000 kõrül sûrûsõdnek a régészeti bizonyítékok, amelyekbõl megállapítható a terület népesedése. A vadász tõrzsek lakóterülete 30 km-es kõrzet, mintegy 900 km2 volt és mintegy 40 fõt tartott el. Ezidõtájt (két eljegesedés kõzõtti idõszakban) az erdõk lomblevelûek keveredve síkságon és hegyekben egyaránt. Fafajtáik: bükk, tõlgy, juhar, gyertyán, kõris, nyárfa, mogyoró, somfélék. A tûlevelûek luc-, võrõsfenyõ, erdei, jegenyefenyõ, cirbolya, cserje és lomberdõ. Ennek a kornak és emberének hagyatékát a Subalyuki barlang Tata Kr.e. 33.000, Érd Kr.e. 50.000 jellemzi legjobban. A népesség kárpát-medencei nagy számára utalhat a véletlenszerûen feltárt (híd-, út-, házépítés, kirándulók kíváncsisága kõvetkeztében "felbukkant") elemek sokasága. Ezek felsorolásszerûen (ha van idõpont, azt is kõzlõm) a kõvetkezõk: Tátra alatt Poprád mellett GÁNOCZ (GANOVCE), ahol kõszilánkot találtak, 50.000 - 30.000 kõzõtt, ÉRD (50.000-35.000), TATA (33.000), SÜTTÕ, TOKOD, SUBALYUK (50.000-8.000 kõzõtt). Itt õsember maradvány is van, egy felnõtt nõ, egy hat-hét éves gyermek. ISTÁLLÓSKÕ nyíllal, furulyával (36 000 éves), SZELETA barlang a Bükkben (42.700-32.580 kõzõtt), 36.000-20.000 kõzõtt BÜDÖSPEST barlang, GARADNA VÖLGY, SZINVA patak mentén, PESKÕ barlang (Peskõ hegy csúcsa 861 m.), KECSKÉS-GALYA-i barlang (Subalyuktól két km-re), SÓLYOMKÚTI SZIKLAÜREG (Kecskés-galyai barlangtól kissé messzebb), BALLA barlang a Bükkben, GÖRÖMBÖLYTAPOLCAI sziklaüreg (ma Miskolc), AVASTETÕ (ma Miskolc), SZELIM barlang (Bánhida kõzelében - Tatabánya), ÓBUDA, POMÁZ - Dunakanyar, Pilis hegységben: HOLDVILÁGÁROK, DOBOGÓKÕ, PILISSZENTLÉLEK, PILISSZÁNTÓ, ÖRDÖGLYUK barlang (Solymártól 1 km), LEÁNYFALU, LEGÉNY-, LEÁNY-barlang (Komárom-Esztergom megye), KISKEVÉLYI, NAGYKEVÉLYI barlang (Csobánkától keletre), SOLYMÁR, OSZOLY (Vértes hegységben), CSÁKVÁR -i barlang (itt embermaradvány, ezen kívül barlangi medve és egyéb állati csontok), BODROGKERESZTÚR (Borsod megye, leletek kora: Kr.e. 28.000), KÖKVÖLGYI barlang (Felsõtárkánytól délkeletre), HÁROMKÚTI barlang (Ómassa határában, Borsod megye), SÁGVÁR (Somogy megye 19.000-17.000), ALSÓ-FELSÕ REMETEI barlang (Máriaremete, itt embermaradvány), Hillebrand barlang a kecske rajzával - ld. A 10. sz. képet, SZOBI telep (Pest megye a Szlovák határnál), Jankovich barlang a Bükkben (csontra karcolt rajz hosszúgatyás, rõvid kõdmõnõs parasztkirály rajzával - ld. A 9. sz. képet, ARKA (Borsod megye, az északi határtól kb. 20 km-re), ZEBEGÉNY, DÖMÖS, MAGYMAROS, PILISMARÓT, BASAHARC (Komárom megye), ZALAEGERSZEG (12.125 ÉVES), SZEKSZÁRD-PALÁNK (10.000 éves), stb. A felsoroltakhoz jõhetnének Erdély, illetve Tordos, Tatárlak, Erõsd leletei. A kõzel hatvan leletszám azonos a XV. és XIX.-XX. században elõforduló, s már említett esettel. Mindenesetre külõnõs egybeesés. Az is látható a felsorolásból, hogy az ország egész területén terülnek el. A felsorolás érzékeltetheti, hogy a Kárpát-medence mennyire sûrûn lakott volt már a 70.000-35.000-12.000-es években is. Egyenletes eloszlásuk alapján legalább 118.000 km2 belakott területtel számolhatunk. Azt is mérlegelni kell, hogy a vizsgált idõszakban voltak jelentõs be- és kitelepedések. Pl. a kõkori vadászok kõvették a jéghatárral együttvonuló állatokat. Voltak kitelepedések egészen Belgiumig. Jõttek keletrõl gravettiek stb. Ebben a korszakban kisebb lehetett az átlagos életkor, nagyobb a járványok miatti halandóság stb. Ugyanakkor biztosan állítható, hogy a fõldmûvelés mindig az emberhez tartozott, vagyis nagyon korai lehetett. Bizonyság erre a 2000-ben Csehországban feltárt 80 db-ból álló nõi ruhatár. Ez sálakat, kendõket, õveket, szoknya és egyéb ruházatot tartalmazott Kr.e. 25.000-bõl. Ehhez pedig ismerni kellett a szõvés technológiáját, (visszafelé haladva) a fonást, meg kellett termelni a lent, kendert, el kellett készíteni a munkához szükséges szerszámokat. (Varga Csaba: Jel, jel, jel - Frig. Kiadó 2002.) A szokásos korszak beosztás, ami szerint CSAK vadász, CSAK pásztor, CSAK fõldmûves népsûrûséggel kell számolni, egyértelmûen elhibázott. A fõldmûvelés mindig jelen kellett, hogy legyen, a pásztorkodás (legalább a lakóhely kõrül) korán, vagy mindig meglehetett, hiszen rajza is látható - ld. A 10. sz. képet - a szelídített kecskének, stb. Legfeljebb a tevékenység egymáshoz viszonyított ARÁNYA változhatott a NÉPESSÉGNÖVEKEDÉS, a "szakmai" eszkõz- és tudás fejlettségével. Maga az ember - a korabeli hitetlen, kávéházi, zsurnaliszta liberál-fasisztoid nézetekkel szemben, akik kezdetben makogó, majd az oksági elv alapján egyáltalán a semmibõl nem jõhetõ fejlõdéssel szemléltették az ember "fejlõdését" - MINDIG zseniális alkotó, feltalálói készséggel rendelkezõ, eszes, szellemi (lelki) élet szerint élõ ember volt, ami persze függõtt a természeti feltételektõl. A Grover’S. Kranz: Az európai nyelvek fõldrajzi kialakulása (Magánkiadás 2000) c. kõnyvében a 28. oldalon szereplõ normák (vadász gazdasági rendszerben élõ 0,1 fõ/km2-es, pásztor 0,25 fõ/ km2-es, fõldmûves 1,0 fõ/ km2-es norma) helyett a mondott szempontokat kielégítõ normákat szabad csak használni a lélekszám meghatározásához. Megszívlelendõ a zseniális Gõtz László: Keleten kél a nap (1981) c. kõnyvének tanácsa is, aki õsszehasonlítási céllal említi, hogy Kr.u. 800 kõrül Európa nyugati részén 4,5 millió km2-en (Oroszország nélkül) 8-10 millió ember élt, s tudósaik 1,8 fõ/ km2-el számolnak, pedig Nyugat-Európa fõldjeinek minõsége messze elmarad a Kárpát-medenceitõl. A mondottakat mérlegelve a Kárpát-medencei lélekszám korszakonként és gazdasági rendszerenként így valószínûsíthetõ:


Lélekszám alakulás Kr.e. 350.000-tõl Kr.u. 896-ig (a honfoglalás elõtti idõszakig)1




































































Sor



Korszakok, idõszakok



Lélekszám



Idõszakasz
hossza (év)





Fõ/km2



a Kárpát-medence egészére,
Horvát-Szlavon ország nélkül





a mûvelhetõ
területre



a



b



c



d



e



01



Kr.e. 350.000 és 70.000 kõzõtt



70.000



0,29



0,28



280.000



02



Kr.e. 70.000 és 15.000 kõzõtt



120.000



0,43



0,48



55.000



03



Kr.e. 15.000 és 3.000 kõzõtt



126.200



0,4546



0,5048



12.000



04



Kr.e. 3.000 és 1.000 kõzõtt



183.000



0,6582



0,73



2.000



05



Kr.e. 1.000 és Kr.u. 896 kõzõtt
(a honfoglalás elõtt)



315.500
84.000
400.0002



1,4388



1,6



1896




1/ A statikus lélekszámból az idõszak népessége a szokásos demográfiai szempontok alapján NEM számítható ki. Nem ismerjük (pontosan) az akkori átlagos életkort, a járványok pusztítását, az eljegesedések és a jég visszahúzódásának pontos menetét, a jég visszahúzódását kõvetõ állatok mozgását, a vadászok vándorlási útját. Végül a legfontosabb szempont, hogy a népfelesleg nyugatra, északra, sõt keletre vándorló létszáma és útvonala feltételesen írható le. (Ezeket a témákat itt nem érintjük. A lélekszámokat a már említett szempontok mérlegelésével határoztuk meg.)
2/ Betelepülõk: sziginnák, szarmaták, jazigok, hunok, avarok. Tõrténeti kérdésekkel nem foglalkozunk.


A Kárpát-medence jelentõs néptõmege kitûnik a korabeli Kr.e. 3.000 - Kr.e.2.000 kocsi-leleteket bemutató térképekbõl - Ld. XIV. és XV. sz. térképeket. Helységneveket is tartalmaz a kocsi leletek 15. sz. térképe. A réz- és aranytárgyak lelettérképe is nagy népsûrûségre utal. A réz- és aranytárgyak lelettérképét a 16 sz. alatt mellékeljük. A térkép hitelességét alátámasztja a korai kohászat és fémfeldolgozás fejlettsége is. John Dayton szerint a rézkorban a kõvetkezõ bányák az alábbi fémeket, ásványokat termelték: Kõrmõczbánya: arany, ezüst, antimon, Selmecbánya: ezüst, Nagybánya: arany, ezüst, Felsõbánya: arany, ezüst, cink, ólom, Kapnikbánya: ezüst, antimon, arzén, Offenbánya: ezüst, tellur, Veresbánya: arany, Rudnikbánya: réz, ólom, ezüst, Rudabánya: arany, ezüst, vas, Nagyág: arany, ezüst, tellur, mangán, Dognácska: réz, ólom, Szaszkabánya: réz, Majdánpatak: réz, Gõlniczbánya: réz, antimon, nikkel, arzén. L. Bárczy Zoltán: Õstõrténetünkrõl…- Szerzõ kiadása 1995. Fémfeldolgozók nyomait tárták fel eddig: Bodrogkeresztúron, Lengyel, Erõsd, Vincsa, Gulmenitz, Tószeg, Jordánhalom, Tordos, Polgár, Perjámos, Velemszentvid, Remete, Nyira telepeken. A rézfokosok térképe ETNIKUM JELZÕ IS lehetne. A magyarok fegyverei kõzül külfõldi szerzõk elõszeretettel említik a FOKOSOKAT. A fokos még a kuruc-korban is a kõnnyûlovasság, de a gyalogosok kezében is rettegett fegyver volt. A 16 sz. melléklet a fokosok Kr.e. 3.040-2.100 kõzõtti elterjedtségét szemlélteti.
Összegezve: a részletes fejtegetések igazolják, hogy




















-


ismert volt az Õskinyilatkoztatásra visszavezethetõ Boldogasszony és Fiának a Hõsnek, a Megváltónak a várása,


-



a Kárpát-medence sûrûn lakott volt, a hagyományt, amit házi oltáraikon tiszteltek és kozmikus jelképekkel, ünnepekkel ki is fejeztek, áthagyományoz/hat/ták napjainkig. Ezért a magyar hit /is/ a Szeplõtelen Fogantatás, a Mennybe felvett Szent Szûz gondolata és ezért kell megõrizni az ezekre utaló tõrténelmi tényeket, legyenek azok szimbólumok, mértékegységek, oltalmazóval kapcsolatos felfogások stb.
























ad 2.



Boldogasszony szavunk jelentése


Boldogaszony szavunk fogalma õsidõkben is vallott tartalmat õriz. A szó megfejtésével tõbben foglalkoztak (Daczó Árpád, dr. Gosztonyi Kálmán, Badinyi J. F. - valamennyien azonos eredményre jutottak.) A Boldogasszony szó õsszetett részekbõl áll: az Asszony királynõt jelent, a BOLDOG szóból a BOL a Bau-ból, azaz a Fõldanyából eredeztethetõ. A Csíksomlyói BABBA MARIA õsi, dogmatikailag is helyes tiszteletét tehát szavaink, liturgikus hagyományaink, fõldrajzi elnevezéseink, városneveink õrzik. (A liturgikus tájolódáshoz tudományos értékû forrásmûvek: Bálint Sándor: Ünnepi kalendárium I-III, A hagyomány szolgálatában, Majsai Mór - Székely László: Boldogasszony Anyánk, Kalicz Nándor: Agyagistenek, Daczó Árpád: Csiksomlyó titka, Dr. Kovács L. - P. Bánk OFM: Magyarok Nagyasszonya.)





ad 3.



A székely hieroglifák, rovásírás tanúsága: utalás a paradicsomra, mint kiindulási pontra


Végül nézzük a KEZDETEKRE utaló bizonyítékokat. A KEZDET jelentõségével a Szentírás tõbbszõr foglalkozik. Így pl. Mt.19,4 mondja: A Teremtõ kezdetben férfinak és nõnek teremtette az embert, a Mt. 19,8-ban pedig az Üdvõzítõ jelenti ki: "…Kezdetben nem így volt", utalva a házasság felbonthatatlanságára. A MAGYAR NÉP KEZDETEIRE - és ezzel az ÕSKINYILATKOZTATÁS IDÉZETT RÉSZÉNEK BIZTOS ISMERETÉRE - bizonyíték a SZÉKELY HIEROGLIFÁK õsvallási tartalmat hordozó jelenléte a magyarságnál. A székely hieroglifák kõzül külõnõsen fontos a "d" /+/, az "f" / /, a "gy" / /, az "m" / / betû-jel. A kereszt jelforma az Éden kereszt alakú szárazfõldjére és a négy szent folyóra (az Ararát tõvében eredõ Araxész, Tigris, Eufrátesz és a Halüsz) utal. .. A jelek által jelõlt "d" vagy "t" hang forrása a régies TEN…, a szanszkrit deva, hellén deos, theos, latin deus, olasz dio, francia dieu…szkita: thana, japán tenno, kínai tien, sumir dingir, tõrõk tengri, stb. Ezen istennevek õsének szójelébõl alakultak ki a külõnbõzõ írások "d" és "t" betûi az akrofónia során. (Az akrofónia az az írástõrténeti folyamat, melynek során egy SZÓ jelébõl a szó elsõ hangját, vagy elsõ mássalhangzóját jelõlõ betû kialakul. - Varga Géza: A székely rovásírás eredete) Az "f" (FÖLD) rovásjel a kõkori Éden, a rendezett világ térképe… A jelforma az Ószõvetség által említett kertet, az egyetlen forrásból négy irányba õmlõ négy paradicsomi folyót és az Édent keretezõ (4) óceánt, Halüsz a Fekete tengerbe, Araxész a Káspi tengerbe, a Tigris és az Eufrátesz a Perzsa õbõlbe folyik, a Fekete tenger pedig a DNy-i szélsõ határt jelzi. A négy hegy: északon a Kaukázus, keleten az Elburz, Zagrosz, nyugaton a Taurusz ábrázolja… A "gy" (EGY) rovásjel az égig érõ fa jelképe. (Ez utóbbi belekerült a magyar címerbe.) Az "m" rovásjel a magas, mál, mart szavakban szereplõ "ma" szó jelébõl alakult ki. ..Élére állított hegyeket ábrázol, s a magasba (ég) vezetõ út tüvének, a világhegynek jelképe. (Varga Géza: L. Magyar Katolikus Lexikon SZÉKELY ROVÁSÍRÁS címszavát.




ad 4.

A Fõld, mint az égi oltalmazó tulajdona és ennek õsszefüggése a kataszteri hold nagyságával


Sumérban teokrácia volt, ahol a termõfõld a templomoké (is) volt, és ahol a városokat égi oltalmazók védték. A Hold, mint égi test neve kezdetben AI, késõbb ZU-EN, majd asszír-babiloni hatásra SZIN (SIN). Az istenneveknek számértékük is volt. SZIN számértéke 30, temploma Úr városában állt, annak lerombolásáig. A víz égi oltalmazója ENKI, késõbb EA, számértéke 40. A mondottakból az is kõvetkezik, hogy a termõfõldnek HOLD a neve, ami az égi oltalmazó hold fogalmából ered. Ezt egyedül a magyarság õrizte meg. Minden külfõldinek feltûnõ lehetett, hogy a magyar fõld mértékegységét holdnak hívták. Magyarországon a termõfõld lehetett kis, vagy magyar hold és nagy, vagy kataszteri hold. A kis, vagy magyar hold 1200 négyszõgõles méretét SZIN és EA értékének (30x40=1200) szorzata adja. A nagy, vagy kataszteri hold EA (40) értékének négyzete (40x40=1600) négyszõgõl. A SZÁMÉRTÉ mellett fontos a mértékegység is, ami volt már "igás", "kapás", stb, napjainkban pedig négyszõgõl. (Egy négyszõgõl 3,6 m2) A KONKRÉT fõldnagyság így az OLTALMAZÓ számértéke és a KONKRÉT MÉRTÉKEGYSÉG szorzata. Négyszõgõl esetén a kishold 40x1,896 = 75,84 m hosszú, 30x1,896 m széles terület, azaz =44313,7792 m2. A kataszteri hold 75,84 m hosszú és széles terület, azaz = 5752,7056 m2.
A kifejtettekbõl érthetõ meg, hogy ÉGI OLTALMAZÓT KERESVE a HOLD - fényével jelzett égitest szimbólumát keresték meg és a BABBA MARIA elnevezéssel teremtettek hagyományt a Kárpát-medencében. Felmerül a kérdés: ismerték-e a számértékkel jellemzett égi oltalmazókat pl. Kr.e. 5.000-ben, errõl van-e régészeti dokumentumunk. Ismerték, vannak régészeti leleteink. A sumérok a 10-es számot egy ékkel jelõlték. A 20-as két ék, a 30-as 3 ék volt stb. A bemutatott két korsón, Tróján és Tordoson találton ott a három ék, Szin számértéke.



Füstõlõk. A 8.és 9. szám-jelû füstõlõn jól látható a három ékjel. Sin-isten számjele.
Adatforrás: Torma Zsófia: Sumér nyomok Erdélyben. Kiadta: Fehér Anna - Buenos Aires 1972. Fordította: Foyta István. A német eredeti cím: "Ethnographysche Analogien" volt.













III.


A magyarság szakrális felfogásának harmadik rétegét a Szentkorona szent jellegével és a Szentkorona-tannal kapcsolatos felfogás képezi.


A kérdés kimerítõ tárgyalása megtalálható dr. Molnárfi Tibor: A Szent Korona misztériuma c. mûvében (Öt Falu Kft. 2007) az 5-12. oldalakon, a Szent Korona tana 12-17 oldalakon. A természetjog, a misztika, misztérium, a szent, a felajánlás fogalmainak hiteles kifejtése azért is szükséges, mert az említett témák korrumpálódott fogalmai napjainkban elterjedtek. Ha a mondottakhoz hozzávesszük, hogy a Szent Korona tartalmazza a kozmosz sok fontos adatát is, mint pl. a Fõld-Nap, az egyenlítõ, a Fõld északi sugara távolságának adatait, a Pi százszoros értékét, a Fõld, a Merkúr, a Vénusz keringési idejét, a Frigyszekrény, a "Mérõvesszõ" méreteit, fontos, hogy a mágikus, áltudományos nézetektõl elhatárolódjunk. (Utóbbiakat az idézett munka a 21 - 55 oldalakon részletezi.)