Tisztelt Szabó Imre, kedves Elõfizetõnk!




Elnézését kérjük a késõi válaszadásért!



Nyilvántartásunk szerint 2009. december 28-án az emeltdíjas forgalmak tiltása beállításra került hívószámán, így ilyen forgalom ettõl kezdve nem érhetõ el elõfizetésérõl.



Társaságunk kizárólag csak a lehetõségét biztosítja a szolgáltatás igénybevételére, így a további esetleges panaszával, illetve bõvebb felvilágosítással a hívószám üzemeltetõjéhez fordulhat.



Munkatársunk tájékoztatta Önt telefonon az emelt díjas forgalommal kapcsolatban, valamint a tartalomszolgáltató ügyfélszolgálati számának díjazásáról is. A vele történt egyeztetést követõen, annak érdekében, hogy Ön is ellenõrizhesse forgalmát, postai úton tértivevényesen megküldtük a december hónapra vonatkozó részletes számláját.



Bízunk benne, hogy a jövõben is bizalommal fordul ügyfélszolgálatunkhoz!




Tisztelt Ügyfelünk! Felhívjuk figyelmét, hogy 2010. január 16-án 0 órától megszûnt az egy hálózaton belüli hét számjegyes hívás lehetõsége. A mobiltelefonszámokat ezt követõen már csak a teljes formátum (+ karakter, országkód, hálózatkijelölõ szám, elõfizetõi szám; vagy belföldi elõtét, hálózatkijelölõ szám, elõfizetõi szám) tárcsázásával lehet hívni. Pl.: +36302345678 vagy 06302345678.


További információt http://t-mobile.hu/lakossagi/ugyintezes/tarcsazzon_36 internet oldalunkon olvashat.




Üdvözlettel:




Sütõ Gabriella


levelezési képviselõ


T-Mobile


Magyar Telekom Távközlési Nyilvánosan Mûködõ Részvénytársaság
Székhely: 1013 Budapest, Krisztina krt. 55.
Cégjegyzékszám: bejegyezve a Fõvárosi Bíróság mint Cégbíróságon Cg. 01-10-041928 szám alatt



Amennyiben vizsgálatunk eredményével nem ért egyet, módjában áll panaszával vállalatunk felügyeleti szervéhez, a Nemzeti Hírközlési Hatóság Hivatalához (1525 Budapest, Pf. 75), a Budapesti Békéltetõ Testülethez (1253 Budapest, Pf. 10), illetve a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Közép-magyarországi Felügyelõségéhez (1364 Budapest, Pf. 144) fordulni.







----- Eredeti üzenet -----



Feladó: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.


Címzett: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.


Tárgy: Visszaéltek az újfajta emelt díjas sms-sel-új szolgáltatással rukkolt elõ a Pannon és a T-Mobile



>


>


> ________________________________


> From: M.Szabó Imre [mailto:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.]


> Sent: Monday, December 28, 2009 2:53 PM


> To:


> Subject: Visszaéltek az újfajta emelt díjas sms-sel-új szolgáltatással rukkolt elõ a Pannon és a T-Mobile


>


> Új szolgáltatással rukkolt elõ a Pannon és a T-Mobile


> A trükköt a Netsize Szolgáltató Kft. hozta be Magyarországra


>


> NETSIZE Kft


> 06-1-777-4852


> Kereskedelmi igazgató, Boros Tamás


>


> Juhász Károly, a hírközlési fogyasztói jogok képviselõje


> 436-2001 (HVG központ)


>


> A 17634-as SMS-számot üzemeltetõ Netsize Kft. egy Stanislas Chesnias nevû francia állampolgár tulajdonában van


>


> Visszaéltek az újfajta emelt díjas sms-sel


>


> Emelt díjas fogadott sms néven új szolgáltatással rukkolt elõ a Pannon és a T-Mobile. A mobilcégek egyik tartalomszolgáltató partnere rögtön azt is bemutatta, miként lehet visszaélni az újdonsággal.


>


> Két mobilszolgáltató, a Pannon GSM és a T-Mobile kínálatában jelent meg egy új szolgáltatás idén nyáron: míg eddig csak a küldött sms-ekért fizettek az ügyfelek, eztán bizonyos esetekben a fogadott üzenetekért is fizetni kell. Az emelt díjas fogadott sms-szolgáltatás csak akkor él, ha egy ügyfél azt elõzetesen megrendeli - tájékoztatta az [origo]-t mindkét szolgáltató illetékese. A telefontársaságok az eddigi emelt díjas sms-ekhez hasonlóan csak a mûszaki hátteret és a számlázást intézik, a tartalomszolgáltatást külsõs cégek kínálják, és õk állnak kapcsolatban az ügyfelekkel is.


>


> Csak feliratkozottaknak


>


> Mint Vámos-Hegyi Attila, a T-Mobile üzletfejlesztési igazgatóhelyettese az [origo]-nak elmondta: sokféle tartalmat kínálhatnak az erre szakosodott szolgáltatók. A napi horoszkóptól kezdve a sporteredményeken át a részvényárfolyam-ingadozásokkor küldött szöveges üzenetekig számos lehetõség van érdekes tartalmat szolgáltatni úgy, hogy a fogadó fizessen az üzenetekért. Az érdeklõdõ elõfizetõknek egy normál díjas sms-t kell küldeniük a kiválasztott tartalmat szolgáltató vállalkozásnak, amivel mintegy feliratkozik, azaz regisztrál az adott emelt díjas sms szolgáltatásra. Ettõl kezdve - a leiratkozásig - a kért tartalmú üzenetek díját a mobiltulajdonos fizeti. Fontos tudni, hogy kérés (azaz feliratkozó üzenet) nélkül senki nem kaphat emelt díjas sms-t, a szolgáltatás igénybevétele az ügyfél regisztrációja alapján történik.


>


> Mind a Pannon, mind a T-Mobile hasonló árstruktúrát vezetett be: egy-egy fogadott sms áfával együtt 75 és 500 forint közötti összegbe kerül - errõl azonban elõzetesen pontosan informálni kell az érdeklõdõket. Azt, hogy egy sms mennyibe kerül, a tartalomszolgáltató dönti el hasonlóan a küldött emelt díjas sms-ekhez: míg A Nagy Könyv versengésében egy-egy kedvenc könyvre 150 forintért lehetett szavazni, a szaftosabb internetes tartalmakért rendszerint 500 forintokat kérnek el a szájtokat üzemeltetõk. Ehhez hasonlóan mûködik a fogadott sms-ek rendszere is: bizonyos tartalmak olcsóbban, míg mások drágábban érkeznek majd a telefonra.


>


> Magyar furfang


>


> Rögtön vissza is élt az egyik tartalomszolgáltató az új mobilos featúrával. Az Index fogyasztói blogjában napvilágot látott bejegyzés szerint egy vállalkozás televíziós játékában egyszerûen megválaszolható kvízkérdésnek álcázta az emelt díjas sms fogadásához szükséges feliratkozási procedúrát. Aki a felajánlott nyereményre pályázva sms-ben megválaszolta a kérdést, egyúttal - anélkül, hogy tudott volna róla - fel is iratkozott az emelt díjas sms-ekre. Ettõl kezdve naponta érkeztek a darabonként 500 forintba kerülõ kérdések, s csak a számla kézhezvétele után derült ki, hogy ezek - függetlenül attól, hogy a címzett megválaszolta õket vagy sem - összességében 7000 forintot húztak ki a megvezetett ügyfél zsebébõl.


>


> Mind Vámos-Hegyi Attila, mind Somolyai Dóra, a Pannon sajtószóvivõje jelezte: ellenõrzik és figyelemmel kísérik a tartalomszolgáltatók kommunikációját. Amennyiben tudomásukra jut, hogy egy tartalomszolgáltató félreérthetõen - vagy kifejezetten megtévesztõen - kommunikál, szankciókra számíthat a vállalkozás: lekapcsolhatják a szolgáltatást, vagy végsõ esetben szerzõdést bonthatnak velük. Az ominózus hirdetést közzétevõ vállalkozás például a T-Mobile nyomására hagyott fel a megtévesztõ hirdetéssel. Ugyanakkor Vámos-Hegyi jelezte azt is, hogy igazi békét a piac önszabályozása hozhat, ahogy az történt a "hagyományos" és az ügyfelek által jól ismert emelt díjas sms-sel.


>


> Sokadik alvállalkozás


>


> Noha az eset kapcsán a Netsize Kft.-t hozták hírbe, lapunk érdeklõdésére a vállalkozás kereskedelmi igazgatója, Boros Tamás elmondta: a vitatott hirdetést nem õk, hanem a velük szerzõdött holland székhelyû The Mobile Generation nevû cég tette közzé. Boros elmondta, hogy a Netsize csak technikai és elszámolási kapcsolatban áll a holland vállalkozással, ám ennél többet az igazgató nem mondott az ügyrõl.


>


> Juhász Károly, a hírközlési fogyasztói jogok képviselõje lapunk érdeklõdésére jelezte: a hírközlési hatóság ezen a héten informálódik mind az esetrõl, mind a viszonylag új szolgáltatásról. Konkrétumokat tehát a fogyasztói szószóló nem mondott, de hangsúlyozta: míg a küldött sms-ek emelt díjas volta már él a köztudatban, most egy egészen új szolgáltatást kell megismerniük a felhasználóknak.


>


> Búcsú örökre


>


> A mobiltulajdonosok akár le is tilthatják telefonjaikról az emelt díjas sms-ek fogadását, megelõzve ezzel azt, hogy késõbb egy, a mostanihoz hasonló átverés áldozatai legyenek. Mindkét telefontársaság ingyenesen kiiktatja a drága szöveges üzenetek fogadásának lehetõségét azoknak az ügyfeleknek, akik kérik ezt az ingyen hívható ügyfélszolgálati számokon, valamint a szolgáltatók honlapjukon közzétették, miképp tudják önkiszolgáló módon - a T-Mobile-nál egy sms küldésével vagy wapon, a Pannonnál a 1220-as ügyfélszolgálat megfelelõ menüpontjának kiválasztásával - megkímélni magukat a fizetõs sms-ektõl.


>


> -rgt-


> -------------------------


> T. T. Mobile! Panaszom: soha nem rendeltem meg semmiféle sms- szolgáltatást sem Önöktõl, sem pedig a Netsize Kft-tõl. Mégis naponta kapom üzeneteiket. A 17634 es száról küldött smms-t nem tötöm le. A hu.celldorado.com-ól valamint a 06 800 1632-es számról - ahol reklamálni, tilótakozni "lehet" kiderült, hogy nemzetközi, emeltdíjas telefonszám.


> Súlyos visszaélés ez!


> Kérem, töröljék, s ne számlázzák, hiszen én soha meg nem rendeltem!


>


> Üdvözlettel,


> Szabó Imre


>


> ---------------------------


> M.Szabó Imre


> 30 6 327 348; 20 569 1035; 70


> Fõszerkesztõ, dokumentumfilmrendezõ


> 30 6 327 348


> MAGYAROK VILÁGA,


> a www.mszaboimre.hu<http://www.mszaboimre.hu/>, s www.tornado.cwi.hu/magyarokvilaga.htm <http://www.tornado.cwi.hu/magyarokvilaga.htm >


> honlapokon.


> Ajánlom, alapítványi elnökként : a http://oktober23bizottsag.hu/ honlapot!


> Aki teheti, kérjük, támogasson bennünket!


> Belföldrõl utalhat a következõ számlára:


> Október 23.Bizottság Alapítvány az Ember Jogaiért


> 10300002-10322788-49020017 ( MKB Bank Rt. )


> Külföldrõl: IBAN: HU 57, MKB Bank Rt.


> 1056. Budapest, Váci u. 38.,


> Swift: MKKBHUHB


> (Adomány a demokraciáért.)


>


>


>


>


>