ÁTLÁTHATÓBB REPÜLÕTÉRI DÍJAK ÉS ILLETÉKEK EURÓPÁBAN- Becsey Zsolt sajtóközleménye
- Részletek
- M.Szabó Imre
- Találatok: 876
ÁTLÁTHATÓBB REPÜLÕTÉRI DÍJAK ÉS ILLETÉKEK EURÓPÁBAN
Becsey Zsolt sajtóközleménye
Tisztességes és átlátható versenyfeltételeket teremt az új európai jogszabály, ami az unió repülõterein fizetendõ díjakra és illetékekre vonatkozik - állapította meg Becsey Zsolt. A magyar európai parlamenti képviselõ az Európai Néppárt felelõse azért a jelentésért, amelynek révén a repülési ipar szereplõi hatékony és nyilvános fórumokat kapnak a repülõterekkel kapcsolatos vitáik rendezésére. Ez nemcsak a világgazdaság egyik legnagyobb ágazatának helyzetét javíthatja a jelenlegi pénzügyi és energiaválság közepette, hanem közvetetten az utazó-közönségét is - vélte Becsey Zsolt.
Az új uniós irányelv - amelyhez az Európai Parlament Becsey Zsolt közremûködésével készült jelentése került a strasbourgi plénum elé - független nemzeti felügyelõ hatóságokat hoz létre azoknak a vitáknak a rendezésére, amelyek a repülõterek és az azokat használó légitársaságok, valamint más vállalkozások között fölmerülnek. Az új európai jogszabály az évi 5 milliónál nagyobb utasforgalmat bonyolító repülõterekre, egyúttal minden egyes tagállam legnagyobb légikikötõjére vonatkozik. Közel 70 európai repülõteret érint tehát, köztük Ferihegyet is. Ugyanakkor a kisebb, regionális repülõterekre - amelyek földrajzi vagy más okokból nem részesei a nagyok versenyének - az új uniós jogszabály nem ró szükségtelen bürokratikus terheket - mutatott rá Becsey Zsolt.
Az új európai irányelv néppárti felelõse szerint a repülõtéri díjakat differenciáltan kell megállapítani az egyes gazdasági szereplõkre, de ezeknek a különbségeknek most már objektív, egységes és nyilvános elvek szolgálnak alapul. A reptéri díjak szereplõnként eltérõ megállapításakor ezentúl egyebek közt környezetvédelmi kritériumokat is figyelembe kell venni - emelte ki a jogszabály újdonságaként Becsey Zsolt. Az Európai Parlament TRAN (közlekedésért és turizmusért felelõs) szakbizottságának magyar néppárti póttagja fölhívja a figyelmet, hogy az új irányelv nem vonatkozik a fogyatékkal élõ, illetve a csökkent mozgásképességû személyeknek nyújtott repülõtéri szolgáltatások díjaira.
Az európai repülõtereknek költség-hatékony módon kell mûködniük - írja elõ az új irányelv. Ennek érdekében, többek között a repülõtéri beruházások elõfinanszírozását hatékonysági vizsgálattal kell alátámasztani. Így nem fordulhat elõ, hogy hirtelen emelkednek meg az utasok által fizetendõ illetékek, mint például a Ferihegyi repülõtéren, ahol az utóbbi két évben indokolatlanul nagy mértékben nõttek a díjak - világította meg jogszabályalkotó indokait Becsey Zsolt.
Fontos az is - emelte ki a néppárti magyar európai parlamenti képviselõ -, hogy ezentúl az érintett repülõterek irányító szervezeteinek nyilvánosságra kell hozniuk, ha állami támogatásban vagy más külsõ finanszírozásban részesülnek. Hasonlóképpen mostantól a repülõtér-kapacitás bõvítésére irányuló beruházások eredményérõl is nyilvánosan el kell számolni.
Mindez versenybe hozhatja a vidéki reptereket is, és végsõ soron az utazóközönség jár jól - állapította meg Becsey Zsolt.
Becsey Zsolt sajtóközleménye
Tisztességes és átlátható versenyfeltételeket teremt az új európai jogszabály, ami az unió repülõterein fizetendõ díjakra és illetékekre vonatkozik - állapította meg Becsey Zsolt. A magyar európai parlamenti képviselõ az Európai Néppárt felelõse azért a jelentésért, amelynek révén a repülési ipar szereplõi hatékony és nyilvános fórumokat kapnak a repülõterekkel kapcsolatos vitáik rendezésére. Ez nemcsak a világgazdaság egyik legnagyobb ágazatának helyzetét javíthatja a jelenlegi pénzügyi és energiaválság közepette, hanem közvetetten az utazó-közönségét is - vélte Becsey Zsolt.
Az új uniós irányelv - amelyhez az Európai Parlament Becsey Zsolt közremûködésével készült jelentése került a strasbourgi plénum elé - független nemzeti felügyelõ hatóságokat hoz létre azoknak a vitáknak a rendezésére, amelyek a repülõterek és az azokat használó légitársaságok, valamint más vállalkozások között fölmerülnek. Az új európai jogszabály az évi 5 milliónál nagyobb utasforgalmat bonyolító repülõterekre, egyúttal minden egyes tagállam legnagyobb légikikötõjére vonatkozik. Közel 70 európai repülõteret érint tehát, köztük Ferihegyet is. Ugyanakkor a kisebb, regionális repülõterekre - amelyek földrajzi vagy más okokból nem részesei a nagyok versenyének - az új uniós jogszabály nem ró szükségtelen bürokratikus terheket - mutatott rá Becsey Zsolt.
Az új európai irányelv néppárti felelõse szerint a repülõtéri díjakat differenciáltan kell megállapítani az egyes gazdasági szereplõkre, de ezeknek a különbségeknek most már objektív, egységes és nyilvános elvek szolgálnak alapul. A reptéri díjak szereplõnként eltérõ megállapításakor ezentúl egyebek közt környezetvédelmi kritériumokat is figyelembe kell venni - emelte ki a jogszabály újdonságaként Becsey Zsolt. Az Európai Parlament TRAN (közlekedésért és turizmusért felelõs) szakbizottságának magyar néppárti póttagja fölhívja a figyelmet, hogy az új irányelv nem vonatkozik a fogyatékkal élõ, illetve a csökkent mozgásképességû személyeknek nyújtott repülõtéri szolgáltatások díjaira.
Az európai repülõtereknek költség-hatékony módon kell mûködniük - írja elõ az új irányelv. Ennek érdekében, többek között a repülõtéri beruházások elõfinanszírozását hatékonysági vizsgálattal kell alátámasztani. Így nem fordulhat elõ, hogy hirtelen emelkednek meg az utasok által fizetendõ illetékek, mint például a Ferihegyi repülõtéren, ahol az utóbbi két évben indokolatlanul nagy mértékben nõttek a díjak - világította meg jogszabályalkotó indokait Becsey Zsolt.
Fontos az is - emelte ki a néppárti magyar európai parlamenti képviselõ -, hogy ezentúl az érintett repülõterek irányító szervezeteinek nyilvánosságra kell hozniuk, ha állami támogatásban vagy más külsõ finanszírozásban részesülnek. Hasonlóképpen mostantól a repülõtér-kapacitás bõvítésére irányuló beruházások eredményérõl is nyilvánosan el kell számolni.
Mindez versenybe hozhatja a vidéki reptereket is, és végsõ soron az utazóközönség jár jól - állapította meg Becsey Zsolt.