A spanyol szabadkőművesek dicsérik Ferenc pápát...
- Részletek
- B.Kiss-Tóth László
- Találatok: 915
A spanyol szabadkőművesek dicsérik Ferenc pápát
és a Nemzetközi Testvériség Napját
Az, hogy a spanyol nagypáholynak nyilvánosan támogatnia kellett Ferenc pápát, nem csak helyi valóság: nagymesterét, Óscar de Alfonsót novemberben megválasztották a Rendszeres Nagyszállók Világkonferenciájának ügyvezető titkári posztjába. 2019-ben ő lett szabadkőműves mester a világkőművesség koordinációjának élén - mintegy négymillió ember eszmei és kultúrális vezetőjeként.
Vissza Guterreshez. Portugáliainak vallotta magát, a Szocialista Internacionálénak volt az elnöke és az LMBT-jogok elkötelezett híve. Korábban ismert volt arról, hogy korábban elutasította a legális abortuszt. De ENSZ-főtitkárként elősegíti a „szexuális és reproduktív egészséget”, ésezt a legenergikusabban a COVID-19 válság idején tette , amikor jelentését az európai államok arra használták fel, hogy kérjék a „biztonságos és legális abortusz” folyamatos rendelkezésre állását az ENSZ „Emberi Jogi Bizottságának” követelését követően.
A „Testvériség” mellett, amely a szabadkőművesség egyik kulcsszava, a fogamzásgátláshoz és az abortuszhoz való hozzáférés - valamint a halál kultúrájának egyéb aspektusai - a szabadkőművesek önjelölt célja. Egy nőgyógyász és a francia Grande Loge korábbi nagymestere, Pierre Simon a De la vie avant toute választott önéletrajzi könyvben írt a szabadkőművesség és saját személyes részvételéről a fogamzásgátlás és az abortusz törvényessé tételében Franciaországban az 1960-as és 1970-es években ( Az élet mindenek előtt , 1979).
Az ENSZ támogatása a csecsemők elkerüléséhez és meggyilkolásához csak arra ösztönözheti a szabadkőműveseket, hogy nyilvánvaló egyoldalúságuk ellenére dicsérjék a pápát és az imám elkötelezettségét az „emberi testvériség” iránt, amely lehetővé teszi a születendő milliók szándékos eltüntetését évente.
Az Il Messaggero című olasz napilap kedden tett közzé egy történetet, hangsúlyozva a spanyol nagypáholy „lelkesedését” az emberi testvériségről szóló Abu Dhabi Dokumentum első világméretű megvalósításával kapcsolatban - amely dokumentum a szabadkőművesség egy másik elvének engedelmeskedik, mivel a vallások sokszínűségét „ Isten akarja.” A szabadkőművesek egyik fő tétele mindenfajta „dogma” elutasítása - vagyis egy olyan hit, amelyet el kell fogadni, mert igaznak tartják.
A spanyol nagypáholy nyilvános nyilatkozatát idézve az Il Messaggero megjegyezte, hogy rámutatott az eddig fennálló nehézségekre, amelyek teljes és értelmes párbeszédet folytattak a közös jövő felépítése érdekében. Nagyszerűséggel tette:
Lehetséges, hogy a 21-ik században tudjuk végre vágynak a teljes emberi testvériség kölcsönös toleranciájának jelentős különbségeit? Képesek leszünk mindannyiunk között felépíteni ezt az álmot? Az egyetemes szabadkőművesség visszatartja a lélegzetét az emberiség óriási lépése előtt február 4- én, amikor története során először ünnepelte a világ az Emberi Testvériség Nemzetközi Napját. Ezekben a sötét napokban a február 4- én történt reménysugár az első kő, amely a világot testvéri szeretet templommá alakítja, amely mindannyiunkat befogadhat.
Később a nap folyamán a Grand Logia of Spain Twitter-fiókja a fenti nyilatkozathoz hasonló hosszú üzenetet tett közzé, amely ma már teljes egészében elérhető itt , valamint rengeteg idézet Ferenc pápa szavaiból az al-Tayyeb február 4-i virtuális találkozóján társ-aláírója az Abu-Dzabi Dokumentumnak.
"Ma a testvériség az emberiség új határa" - mondta Ferenc pápa, és ezzel a mondattal nyitották meg a spanyol szabadkőművesek nyomatékos nyilatkozatukat.
Természetesen egyetlen televíziós hírműsor sem foglalkozott ezzel a hírrel.
De a bolygó két nagy vallásának vezetője, Ferenc pápa és az al-Azhar nagy imámja, Ahmad el-Tayyeb ismét találkoztak, ezúttal gyakorlatilag, és ismét „testvérnek” hívták egymást a akik még mindig nem értik, hogy a fundamentalizmus a gyűlölet útja; meg akarták kérni a világot, hogy hallgassa meg a #UniversalFraternity felhívását az összes ember között, hogy közösen építsenek közös jövőt.
„Az al-Azhar nagy imám, a muzulmánok 90 százaléka számára a legmagasabb vallási tekintély, kifejtette, hogy az emberi testvériség megvalósításához jóakaratra és elszántságra van szükség abban a szilárd meggyőződésben, hogy mindannyian testvérek vagyunk, és a mi jogunk élni a békében, felismerve, hogy a köztünk lévő különbségek is Isten akaratát alkotják."
Ezért arra szólított fel, hogy „hirdesse a béke üzenetét, hordozza azt a világ minden táján az egész emberiség számára, hívjon testvériséget, együttműködést és a háborúk végét, és mozdítsa elő a toleranciát, a harmóniát, az intoleranciát, a gyűlöletet, a hatalmi politikát és arroganciát pedi utasítsa el abban a reményben, hogy ezentúl február minden negyedik napja felhívást a világ felé, hogy ébredjen fel, figyelmeztesse vezetőit és felhívja a figyelmüket a béke alapelvei megszilárdításának szükségességére.”
Ezeket a szavakat követte egy sor tweet, amely sokat idézett Ferenc pápa az Emberi Testvériség Nemzetközi Napjára vonatkozó videóüzenetéből különösen ez a mondat: „Testvérek vagyunk, egy és ugyanazon Atya szülöttei. Különböző kultúrákkal és hagyományokkal, de testvérek mind. És ezt a testvériséget különféle kultúráink és hagyományaink, különböző állampolgárságaink tekintetében kell felépíteni. Nem tárgyalással. Ez a hallgatás pillanata. Ez az őszinte elfogadás pillanata. A bizonyosság pillanata, hogy a testvérek nélküli világ ellenségek világa.”
Néhány nappal a február 4-i találkozó előtt a spanyolországi Kanári-szigeteki nagy tartományi páholy már jóváhagyásának adott hangot az esemény kapcsán, jellemzően saját weboldalán tett megjegyzéseit egy fotós képpel illusztrálva, ahol Ferenc pápa „csókolta” Imam al-Tayyebet (egy másik photoshoppolt kép után az, amelyen XVI Benedict pápa „megcsókol” egy imámot, amelyet az olasz Benetton divatház 2011-ben reklámként használt, mielőtt bevallotta volna a kép csalárd szerkesztését).
A Kanári-szigeteki Nagy Páholy világossá tette, hogy a szabadkőművesek miért örülnek annyira az Abu-Dzabi kezdeményezésnek és annak minden következményének, beleértve az Emberi Testvériség Nemzetközi Napjának kihirdetését is:
A szabadkőművesség fő elvét, heterogén Emberiségünk egyetemes testvériségét az Egyesült Nemzetek Szervezete nemzetközi napra emelte. Közgyűlése február 4-ét az Emberi Testvériség Nemzetközi Napjává hirdette annak emlékére, hogy Ferenc pápa és Al-Azhari Nagy Imám, Ahmad al-Tayyeb két évvel ezelőtt Abu-Dzabiban aláírta a testvériség javát szolgáló közös nyilatkozatot. Az ENSZ nyilatkozata hangsúlyozza „a különböző kultúrák és vallások vagy meggyőződések és az oktatás fokozottabb tudatosságának fontosságát a tolerancia előmozdításában, amely magában foglalja a vallási és kulturális sokszínűség elfogadását és tiszteletben tartását”.
"A tolerancia, a pluralista hagyományok, a vallások és meggyőződések kölcsönös tisztelete és sokfélesége elősegíti az emberi testvériséget" - erősíti meg a Közgyűlés. Az Emberi Testvériség Ünnepe kifejezi „a vallási gyűlöletet támogató cselekedetek iránti mély aggodalmat, mivel aláássa „a tolerancia és a sokszínűség tiszteletének szellemét”. A fundamentalizmussal szemben, amelyet a különböző vallások történelmük során megmutattak, február 4-én új módot kell nyitnia a saját szellemiségünk megértésére, „felismerve minden vallású vagy vallású vallású ember értékes hozzájárulását az emberiséghez és azt a hozzájárulást, amely Az összes vallási csoport közötti párbeszéd hozzájárulhat az egész emberiség közös értékeinek jobb megismeréséhez és megértéséhez. ”
Vegye figyelembe, hogy a szabadkőművesek ezt hívásnak tekintik saját „szellemiségük” megértésére. A vallások sokszínűsége mögött valójában egy új, átfogó vallás, egy új szellemiség áll, tele (hamis) dogmákkal, amelyeket a szabadkőművesek láthatóan annyira szívesen elutasítanak - az igazság elutasítása egyike ezeknek, a prioritással együtt megadva az „egyetemes testvériségnek” annak igazolása nélkül, amely a Szentháromság Isten, Atya, Fiú és Szentlélek lénye.