A MI Világunk



Két lehetõség áll elõttünk.





Az egyiket ismerjük, hisz mindennap megéljük. Ez az elembertelendõ, elemberetelenítõ társadalom ahol lopva veszik vissza az egyéni szabadságjogokat. Ahol lopakodva vonul be a videókamerákra, lehallgatásra alapozó, minden eddiginél potenciálisan veszélyesebb Diktatúra 2.0.
Akinek van szeme az látja, hogy ebbe az irányba mozdult el a nyugati "demokrácia". Orwell látnoki képességekkel rendelkezett, de még az õ rémálmát is felülmúlja a mostani hatalom által bevethetõ elnyomó, követõ, megfigyelõ gépezet.
Az egyik út a Föld összes erõforrásának a kiaknázásához vezet a felsõ 1 százalék hasznára. Ez az út amelyet taposunk tömeges szegénységet, kiszolgáltatottságot hoz. Ez az út lélekölõ.
Tudjuk, hogy a lélek egy "megfoghatatlan" valami, de elég végigmenni az utcán, hogy meglássuk a lélektelen emberek hadát. Ez az újtípusú ember.
Sikerült kitenyészteni ezt a gerinctelenné vált emberfajtát. Hangosak, irigyek, minden erkölcsi tartás hiányzik belõlük. És nem utolsó sorban teljesen kiszolgáltatottak.
Az életüknek jóformán egyik területét sem ellenõrzik már. Nem tudják mit esznek, mit isznak, függnek az államtól, munkaadótól, na meg a néphülyítõ dobozoktól. Meggyõzõdésünk, hogy az emberek többsége alapvetõen és gyökereiben jó, hiszünk az emberekben, hiszünk abban,hogy nem õk a hibásak, hanem a minden erkölcsöt nélkülözõ, kapzsi elit.
Honnan tudjuk? Onnan, hogy ezek az emberek nem boldogok. Megfoghatatlan, számukra megfogalmazhatatlan hiányérzetük van. Õk a részletre megvett boldog másodpercek emberei. Addig tart a boldogságuk, a meddig kilépnek a hülyítõ dobozban hirdetett új tárggyal (zsákmányukkal) a boltból. Utána jönnek a törlesztõrészletek.
És ez az egyik alapvetõ oka az erkölcs megszûnésének. A részlet, a birtoklási vágy viszi rá arra ezeket az üresszemû embereket, hogy behúzzák a nyakukat a munkahelyen, hogy boldogtalanságukat más embereken vezessék le, hogy bármilyen erkölcstelen cselekedetre képesek legyenek csak, hogy megtarthassák vélt jólétük.
Hol végzõdik ez az út? Remélve, hogy a kapzsi elitben van még annyi önfenntartási ösztön, hogy ne hagyja a földet elpusztulni csak egy út marad számára ha meg akarja tartani az elõjogait. Minden más embert, új, elektronikus, digitális rabszolgaságba taszítani, hogy csak ugyanezek a parazita falkavezérek tovább szívhassák a föld javait. Na meg az alattvalóik verejtékét mert számukra az orgazmust mások szenvedése váltja ki. Csak és csakis ezért nem helyettesítik az embert robottal. A robot szenvedése nem valódi.


A másik út az elfelejtett Aranykor, elveszett-elvesztett-ellopott paradicsom újra felfedezése. Van másik út! Lehet másképpen is élni!
Székely õseink megõrizték az elfelejtett aranykor kulcsát. Belépni a kapun nem kíván áldozatot. Pontosabban nem a nép kell áldozzon hanem a vezetõ.
Egy természetes társadalom a falka szerkezetére épül. Ott a falkavezér kutyakötelessége megvédeni a falkáját, biztosítani számára a megélhetést. Amikor már nem képes ellátni a feladatát vagy és visszaél közössége bizalmával, mehet amerre lát. Ezért az emberek a természet törvényein alapuló közösségként kell meghatározzák önmagukat és nem egyénként.
Egyedül az ember védtelen. Próbálja csak valaki nincstelenül érvényesíteni, védeni a "jogait". Még a legprimitívebb közösségek is elõnyt jelentenek tagjaik számára az egyénnel szemben. Ezért képtelen a mai társadalom embere megvédeni magát a bûnbandákkal szemben.
A másik ok, hogy a szándékosan hangoztatott és tudatosan félremagyarázott tolerancia fogalmát arra használják, hogy elfogadtassák a rosszat. Olyan ez a társadalom számára mint az AIDS az emberi szervezetnek. Tönkreteszi a társadalom immunrendszerét. Az élõsködõt, a kórokozót tünteti fel elfogadhatónak. Egy egészséges közösség kitaszítja magából a rosszat. Ha nem teszi akkor elpusztul. Erre volt nálunk székelyeknél a kitaszítás intézménye. Egy egészséges közösség korlátot, felsõ határt kell szabjon a magánvagyonnak mert ellenkezõ esetben a történelem megismétli önmagát. Újratermeli a kiskirályokat és megint elindítja a Föld javainak az esztelen kiaknázását. Egy öko közösség ezért érdemalapú kell legyen és folyamatosan megtisztuló.


A jövõ közössége szolidáris kell legyen mert egyedül, egyénenként nem lehet szembenézni a kihívásokkal. Mindenki, élete során, és önhibáján kívül, kerülhet nehéz helyzetbe. Szerencsére ritka amikor egy közösség, társadalom minden tagja egyszerre kerül zsákutcába. Ilyen esetekben a közösség segíti õt. Ezért nem volt nálunk székelyeknél árva, éhezõ, hajléktalan. Pedig több gyerek született és sokkal primitívebbek voltak a megélhetést segítõ eszközök. Ha hagyom embertársam, hogy lecsússzon a lejtõn, akkor nem sokára én is következek. Ez láncreakció. Öngeneráló folyamat és az állítás igazságát legjobban a mostani, pusztán kapzsiság által kiváltott gazdasági krízisben tapasztalhatjuk.


A jövõ öko közössége közbirtokosságon kell alapuljon. Több okból.
- Gazdaságosabb az erõforrások kiaknázása.
- Ha közös a vagyon, akkor érdekeltebbek az emberek a közjót szolgáló fejlesztésekben.
- Nem lehet elidegeníteni, kiszervezni, privatizálni.
A félreértések elkerülése végett ez nem kommunista tulajdonforma. Minden közbirtokossági tagnak, jól meghatározott és körülhatárolható tulajdonrésze van. És nem egyenlõ tulajdonrésze mert az emberek képessége nem egyenlõ. A tizedesnek 1,5 része van a közösbõl, a lófõnek 3 része. A primornak 5 és felsõ vezetõségnek 10.
Viszont a rendtartó öko közösség , közös megegyezéssel megszab egy felsõ határt, hogy amint már említve volt ne összpontosuljon túl nagy hatalom valaki kezébe.
Csak a közbirtokosságon alapuló vagyon védheti meg a kisembert.
A közösség alapja a család és jövõje a gyermek.
Egy közösség csak akkor életképes ha családközpontú és gyermekcentrikus. Ezért az anyát fokozott tisztelet övezte, hisz õ tud életet adni és fokozott tisztelet kell járjon neki a létrehozandó rendtartó öko közösségekben is. "Fõállása" kell legyen az anyaság mert ez a legnemesebb hivatás és ezért ahol csak lehet biztosítani kell számára az otthoni munkát vagy, hogy a gyermekét magával vihesse a munkahelyére.
Az öregeket tisztelet kell övezze mert élettapasztalatuk a közösséget gyarapítja. Bennük már leülepedtek, helyükre kerültek a dolgok és más távlatból szemlélik a dolgokat. Vissza kell állítani a nagycsaládot, több nemezedék együttélését hogy visszaálljon a nemzedékek közötti természetes kötelék.
A közösségeket függetleníteni kell a nagy szolgáltatóktól. Saját energia, víz, stb. ellátásra kell berendezkedni.
Létre kell hozni a kamatmentes közösségi pénzt és a bankszolgáltatást, pénzforgalmat közszolgálattá tenni. Kölcsönt a közösség ad minimális kamatra és csak kizárólag a közösség javát szolgáló vállalkozásokra. Önhibájukon kívül bajba került közösségi tagoknak a közösség kölcsönöz kamatmentesen.


Oktatás
Az oktatás az egyetemes emberi értékeken, becsületen, igazságosságon, természet tiszteletére kell alapuljon. Felhasználható tudással kell ellássa a közösség gyermekeit. Minden gyermek meg kell tanulja a pénz beosztását, az elsõsegélynyújtást, a gyógynövények ismeretét, a népi kultúrát. Szerepet kell kapjon a nevelésben az õsök kultusza és vissza kell állítani ezt a jogaiba mert ha nem tudjuk honnan jövünk nem tudjuk kik vagyunk. Ez, akárcsak régen az anya szerepe lesz. Õ fogja megtanítani gyerekeinek az õseik nevét, cselekedetét. Õ ápolja az õsök házi szentélyét.


Egészség
Nem csak a testet a lelket is ápolni kell. Csak a test és lélek harmóniája biztosítja az egészséget. Ezért a természetes táplálkozáson , a környezet tisztántartásán kívül nagy figyelmet kell fordítani a lélekre. A boldog ember lelke egészséges és az a boldog aki szeretetben, biztonságban, félelem nélkül, emberi méltóságában tisztelve él. Ezenkívül át kell tenni a hangsúlyt a gyógyításra a tünetek kezelésérõl. Amikor lehetséges elõnybe kell részesíteni az otthoni, családon belüli kezelést mert most már tanulmányok sora bizonyítja, hogy gyorsabb a felépülése betegnek ha szerettei veszik körül.


A természet tisztelete
A természet szépsége, bõsége Isten szeretetének, jóságának a bizonyítéka. Aki ilyent teremtett nem lehet sem rossz, sem igazságtalan. Ezért Teremtõnket legjobban az általa teremtett természet tiszteletével tisztelhetjük. Ez azt jelenti, hogy csak annyit veszünk el a természettõl amennyire szükségünk van és pótoljuk azt amit elvettünk.


Rendtartás
Minden közösség maga fogadja el a saját szabályait. Kivéve néhány általános, minden közösségre érvényes szabályt. A közösség közösen elfogadott normáinak a fegyelmezett betartása. Hierarchikusan és érdemalapon felépülõ közösségek, ahol a címek nem öröklõdnek és elveszthetõk ha a tisztségviselõk vétenek a közösség érdekei ellen. A vegyes házasságoknál mindig a férj költözik a feleség közösségébe, betartja a helyi szabályokat és a gyereket az anya közösségének a nyelvében meg szokásai szerint nevelik fel. Mindig a legkisebb gyermek örökli a szülõi házat és ezért cserében örökli ezt.


Nem lehet elszigetelten
Jó világot nem lehet elszigetelten létrehozni mert védtelen az õt körülvevõ mocsokkal szemben. Nem alakulhat ki tartós biztonság a külvilágtól elszigetelt közösségekben. Ezért arra kell törekedni, hogy más nemzetek is létrehozzanak hasonló eleveken nyugvó közösségeket. Csak így lehet biztosítani a tartós békét, fejlõdést, együttmûködést, biztonságot, a rossz, a parazita globális kizárását, az emberi méltóság helyreállítását. A rossz, az élõsködés, vérünk szipolyozása globálisan terjedt el, az egész emberi társadalom testét emészti, pusztítja. Ezért nem alkalmazható helyi kezelés.
A másik út, az élhetõ jövõ az egymást segítõ, azonos, egyetemes értékek mellett szervezõdött globális, egymást tisztelõ közösségek hálózatában van.



SZEFHE
Együtt EgyMásért MiMagunk