MEDDIG KELL MÉG VÁRNI (MKMV)?



1/ MKMV, hogy az országot tönkretevõk felelõsségre vonása megtörténjen?


2/ MKMV, hogy a Szabadság téren lévõ szovjet emlékmûvet áthelyezzék (a szoborparkba)?


3/ MKMV, hogy az egykori MSZMP-s fõguruk távozzanak a közéletbõl?


4/ MKMV, hogy Alföldit eltávolítsák a Nemzeti Színház élérõl?


5/ MKMV, hogy Simort eltávolítsák a Nemzeti Bank élérõl?


6/ MKMV, hogy Demszkyt felelõsségre vonják Budapest eladósodásáért és tönkretételéért?


7/ MKMV, hogy Biszku rács mögé kerüljön?


8/ MKMV, hogy a hazaárulást erkölcsi és/vagy fizikai értelemben is büntessék?


9/ MKMV, hogy parlamentünkben az MSZMP utódpártjainak tagjai vihorásszanak és vádaskodjanak?


10/ MKMV, hogy a Heti-Hetes gyûlölködõ-trágárkodó-félmûvelt-intrikus röhencsei eltûnjenek a képernyõrõl?


11/ MKMV, hogy a primitív és semmitmondó m1, m2, EMER(EGY, KETTÕ, HÁROM) eltûnjön az életünkbõl?


12/ MKMV, hogy az oroszok visszaadják a szovjetek által elrabolt mûkincseinket?


13/ MKMV, hogy az oroszok fizessenek a szovjetek 56’-os agressziójáért?


14/ MKMV, hogy százmillió ember haláláért és több száz millió szenvedéséért felelõs kommunista (utód) pártokat feloszlassák?


15/ MKMV, hogy a bíróságok gyorsabban, rugalmasabban, pontosabban és objektívebben dolgozzanak, ne várják ki az elévülési határidõt?


16/ MKMV, hogy gyógyvizeinket a rászoruló betegek igénybe vehessék, mivel a gyógyfürdõk zöme “alapjáratban” üzemel, sokan képtelenek megfizetni a magas belépõjegy árát, és nehezen igazodnak a szigorúan korlátozott benntartózkodási idõtartamhoz. Eközben megszámlálhatatlan ezres nagyságrendû köbméter gyógyvíz folyik nap, mint nap a Dunába? Meddig lesz még, az immáron kb. három éve (átmeneti mûszaki okok miatt) lezárt gyógyvíz-csap megnyitva a Dagály fürdõ bejáratánál? Kitõl sajnálják a gyógyvizet az illetékesek? Nem találtak még egy vízszerelõt fõvárosunkban? Vajon kinek a tulajdona a föld mélyén lévõ gyógyforrás?


17/ MKMV, hogy az EP-be olyan kompetens személyek kerüljenek, akik hazájukban elismert szakemberek és nem egyes pártok vagy holdudvaraik delegáltjai? Kifejezetten példaként említünk meg néhány személyt, mivel tevékenységükön keresztül – esetleg – más hazai vagy külföldi személyek EP-s tagsága is megkérdõjelezhetõ. Hangsúlyozzuk, hogy nem csak errõl a három személyrõl és egy bizottságról van szó, nem is a sértegetés ösvényére léptünk, csupán a rideg tényeket vettük alapul.


Kovács László például alkalmasnak érezte magát mind az energiai ügyek, mind pedig az adóügyek biztosi feladatának ellátására, bár eredetileg vegyésztechnikusi munkakörben dolgozott, bár vitathatatlan, hogy késõbb foglalkozott külügyi, biztonságpolitikai, honvédelmi kérdésekkel is, amelyek csak laza összefüggésben vannak az adóügyektõl...


Tabajdi Csaba a mezõgazdasági és vidékfejlesztési bizottságban tette és teszi a dolgát Európáért, bár volt már filozófus, külügyis, “vallásügyis”, “emberjogis”, “nemzetiségis”, kultúros, stb., stb. Talán ezért nem vette észre, hogy hazánk mezõgazdaságát “padlóra küldte” az EP. Mezõgazdasági és Vidékfejlesztési Bizottsága (EP. MVB.). Gyakorlatilag megszûnt vagy jelentõsen csökkent a cukorrépa, a napraforgó, a szõlõ, az alma és a dohány termesztés, a gabonatermelés, a sertés, a juh és a szarvasmarha tenyésztésünk (ezen belül a tejtermékek forgalmazása). Feltehetõ, hogy az EP. MVB. egykori biztosa is annyit érthetett a mezõgazdasághoz, mint T. CS., mert most, amikor egyre többet emlegetik a világ növekvõ élelmiszer hiányát, az éhezõk vagy alultápláltak több száz millióit, addig EP. MVB. legnagyobb gondja: a tyúkok (vagy csibék) “lakás-komfortjának” a létrehozása, de egy szóval sem foglalkoznak a tönkrement parasztgazdaságokkal vagy az emberek lakásgondjaival, bár az utóbbi mellõzése még érthetõ, mert nem is tartozik a kompetenciájukba.


Deutsch Tamást sem hagyhatjuk ki a felsorolásból, mivel sem a képzettsége, sem az eddig végzett munkája nem predestinálta ilyen európai szintû, magas funkció betöltésére, még akkor sem, ha volt: az OGY mentelmi és jogi, az önkormányzati, a közigazgatási, a belbiztonsági, a rendõrségi, a választási és mandátumvizsgáló, a rendészeti, az alkotmány-elõkészítõi, az igazságügyi, a kulturális és a sajtó bizottságoknak a tagja. D. T. most az EP. Regionális és Fejlesztési Bizottság tagja, várható, hogy még számos bizottság tagja lesz, de mindez semmit sem változtat azon a tényen, hogy célszerû lenne, ha az EP-ben olyanok foglalnának helyet, akik pártállástól függetlenül az adott állam szakmailag legképzettebb emberei közül lennének kiválasztva.


Végezetül: irritálja az embereket az EP-ben foglalatoskodó képviselõk irreálisan magas illetménye (és járulékai), az EP. képviselõk magas létszáma (736), mivel ilyen nagyszámú testületet lehetetlen mûködtetni, valamint egyes képviselõknek az ülésteremben “produkált” (napi plusz 304 EURÓVAL honorált) magatartása. Az EP. tagországok képviselõinek számát helytelen volt az adott államok lélekszáma alapján meghatározni, célszerûbb lenne egységes “kvóta” alapján a bizottságok számához igazítani.


Az is logikátlan és felesleges kiadásokkal jár, hogy az EP. két helyen ülésezik (Brüsszelben és Strasbourgban) nem kevés plusz kiadással jár 736 személy “ingázási” költségének biztosítása.


Begyûjtötte:


(Prof. Dr. Bokor Imre)



az MJB elnöke