AKTUÁLIS, KÖZÉRDEKÛ, IGAZ

(felhvások, észrevételek, megjegyzések)




MAGYAR JUSTITIA BIZOTTSÁG (MJB) POSTALÁDÁJA


GYURCSÁNY FERENC

1/ Az "ámokfutó" miniszterelnök és kormánya (valamint holdudvara), egyre gyorsuló ütemben viszi teljes erkölcsi és gazdasági csõdbe hazánkat. A túlélésre "játszó" kormányfõ, újabb-és újabb ígéreteivel vagy ötletbörzéjével az orránál fogva vezeti a parlamentet, valamint ortodox híveit, élükön Lendvai Ildikóval, a "SÁNTA KUTYA" kitüntetés potenciális várományosával.

2/ Ha Gyurcsány és kormánya menesztése halasztást szenved és/vagy a parlament feloszlatása hamarosan nem valósul meg, akkor számolni kell azzal, hogy a következõ választások után hatalomra jutó kormány és az ország olyan katasztrófális helyzetbe kerül, amelybõl 25-30 évig nem lehet kilábalni! Gondoljanak erre azok a szavazók, akik foggal-körömmel ragaszkodnak megbukott elveikhez és leadereikhez, mert Marx-Lenin-Sztalin-Rákosi-Kádár-és Gyurcsány szellemét hagyják örökségül unokáikra, csatolmányként pedig adóssághalmazt, nyomort és kilátástalanságot.

3/ Az MJB gratulál Gyurcsánynak, a Szent János Szuverén Máltai Lovagrend Uralkodó Nagymesterétõl kapott Lovagi Nagykereszt elnyerése alkalmából. Kapitális hazugunk megtévesztette az Uralkodó Nagymestert (is), aki abban a tudatban van, hogy Gyurcsány a "hit védelmében és az elesettek szolgálatában" tevékenykedik. Szolzsenyicintõl plagizálva és az adott eseményre átírva: "sajnálni lehet azt a lovagrendet, amelynek ilyen kapitális hülye a vezetõje".

BOROSS PÉTER ELÕRELÁTÁSA

Derék dolog az, ha valaki gondoskodik nyugdíjas éveirõl, hogy ne szoruljon mások támogatására! Az MDF tavaly beterjesztett és expressz gyorsasággal elfogadott parlamenti beadványa alapján, az egykori miniszterelnökök másfélmilliós nyugellátásban részesülnek. Boross akkor tiltakozott, hogy nem miatta készült a javaslat, hiszen õ képviselõ (is), majd bízva az emberek feledékenységében, lemondott képviselõi mandátumáról és élvezi a törvényesen megállapított miniszterelnöki nyugdíjat. Medgyessy Péter is kapott az égbõl érkezõ mani után, lemondott a kft. elnöki jövedelmérõl, "átváltott" az újra, hiszen a törvény nem tett kivételt a ciklusát kitöltött vagy félidõben kiebrudalt miniszterelnök között. Vajon miért nem terjesztett vagy terjeszt be nyugdíjkorrekciót az MDF bányászok, buszvezetõk, postások és más foglalkozást ûzött nyugdíjasok számára?

MUNKAALKALMASSÁGI ÉS PSZICHIÁTRIAI VIZSGÁLAT

AZ MJB javasolja, hogy a felelõs munkakört csak azok tölthessenek be, akik elõzetes, majd rendszeres, munkaalkalmassági, pszichológiai és pszichiátriai vizsgálaton vesznek részt és megfelelnek az elõírt kritériumoknak. Ezek a vizsgálatok jelentõs mértékben csökkentik vagy kizárják annak a kockázatát, hogy az érintett személy önmagára és szûkebb vagy tágabb környezetére kihatható káros munkakörben tevékenykedjen. Egy miniszterelnök vagy pl. egy képviselõ sokkal nagyobb és maradandóbb károkat okozhat, mint egy szakács vagy kõmûves. Egy elsózott húsleves nem egyenértékû egy "elqrt" (!) kormányprogrammal vagy dilettáns törvénnyel!

RENDÕRSÉGI ÜGYEK

1/ Az elmúlt években fokozatosan megromlott közbiztonsági állapotokért, a rendõri állomány szakkiképzésének gyengeségéért, a túlkapásokért, a diszkriminációs módszerek bevezetéséért vagy az elkövetõk késedelmes felderítéséért, egyértelmû felelõsség terheli Draskovics Tibor rendvédelmi minisztert, Bencze József országos rendõrfõkapitányt, ezért az MJB követeli azonnali felmentésüket és felelõsségrevonásukat!

Menesztésük a miskolci rendõrkapitánnyal (Pásztor Albert r. ezredessel) szembeni dilettáns eljárásuk miatt is esedékes lenne, pontosabban: saját "törülközõjük bedobása", de ez a hozzáállás a posztkádári vezetõk körében ismeretlen aktusnak számít.

2/ Mivel az országos "fõrendõr" arra hívatkozott egy nemrégiben elhangzott tévés nyilatkozatában, hogy kevés a rendõr Budapesten és az országban, ezért többekben felmerül az a kérdédés, hogy felvonulások és tüntetések alkalmával miért van elegendõ vagy több mint elegendõ "közeg"az utcán, mi a magyarázata, hogy egy földön fekvõ idõs ember megrugdosására 10-12 fõ is jut?

Mennyivel veszélyesebb egy nemzeti színû zászlót lobogtató fegyvertelen állampolgár, egy kaszával, kapával vagy baltával hadonászó állampolgárnál?

BÍRÓSÁGI ÜGYEK

1/ Miért húzódnak egyes bírósági ügyek hónapokon vagy éveken át, mennyire felkészültek a bírák, az ügyeszek, illetve a nyomazati (ezen belül a különféle szakértõi) szervek egy-egy feladat végrehajtására? Mennyiben érvényesítik azt a római jogban ismert elvet, hogy a büntetés mértéke és gyors kiszabása a "megtorlás" mellett az elrettentést is szolgálja?

2/ Van-e statisztikai adat arról, hogy a hamis tanúzás szankcionálását hányszor alkalmazták a bíróságok? Merthogy: a hamis tanúzás törvényes következményeire utaló a figyelmeztetés legtöbbször elhangzik a tárgyalóterembe megjelenõ tanú felé, de a törvény alkalmazására alig van példa. 70-80 %-al csökkenne a bírákra háruló tárgyalások idõtartama, ha komolyan vennék ennek a törvénynek az alkalmazását. és ezzel a tanúkvallomások jelentõségét is növelnék.

JUTALMAZÁSOK

Célszerû lenne, záros (rövid) határidõn belül létrehozni egy pénzügyi ellenõrzõ bizottságot, amely felügyelhetné a különféle juttatások és jutalmazások jogosságát, és hatósági jogkörrel felruházva járhatna el a legkisebb törvénytelenségek (túlkapások, indokolatlanságok) észlelése esetében.

Lehetetlen dolog az OEP-nél vagy az APEH-nél arra hívatkozni, hogy milyen nagy összegekkel dolgoznak és mennyi hasznot hajtanak az államnak, hiszen egy APEH-es vagy OEP-es ügyintézõ semmivel sem végez nehezebb munkát, mint egy vállalati bérelszámoló vagy villanyszámlás (gázszámlás) dolgozó, irreálisnak tûnik milliárdok kifizetése abból, amelyet az egyes adófajták révén "szippantanak" el az adózó alanyoktól.

Még ennél is undorítóbbnak tûnik, hogy olyanok markolnak fel milliókat, akik kiemelt fizetésben és különféle egyéb juttatásokban (gk. használat, mobil telefon használat, utazási lehetõségek, ruhapénz, szállodai költség, stb., stb.) részesülnek, sõt az is gyakori, hogy egy vagy több helyen végzett (papíron nyilvántartott) tanácsadói, ig. tagsági, elnökségi, szakértõi, kuratóriumi tevékenységükért újabb (havi) százezrekkel vagy milliókkal gyarapítják vagyonkájukat.

PARLAMENTI KURIÓZUMOK

1/ Az EU egyik legszegényebb, legjobban eladósodott, lélekszámában leggyorsabban fogyatkozó, munkanélküliek és hajléktalanok száma permanensen növekvõ, mezõgazdasági és ipari fejlõdésben sereghajtó országunk - országgyûlési (és önkormányzati) képviselõinek száma abnormális nagyságrendû.

A hazug kormányfõnek most kerülhetett a kezébe az az 1994-es választási szórólapom amelyben azt ígértem a választópolgároknak, hogy megválasztásom esetében azonnal javaslatot teszek az országgyûlési képviselõk számának és tiszteletdíjaiknak 50%-os csökkentésére, mert Gyurcsány is szóba hozta a képviselõk számának csökkentését, de ez csak egy piciny morzsának számított igéretei halmazában.

2/ Az elõzõ témához kapcsolható az a példátlan és megmagyarázhatatlan gyakorlat, miszerint parlamenti képviselõink - igazolás nélkül - annyi pénzt vehetnek fel különbözõ (bemondott) kiadásaik fejében, amennyit nem szégyellnek, eközben egy rokkant nyugdíjasnak azt a kis mellékes jövedelmét is megcsapolják, amelyért keményen megdolgozik, nehogy a hajléktalanok közé kerüljön. És minderrõl szemérmesen hallgat a parlament elnöke, a miniszterelnök, a pénzügyminisztérium, az APEH vagy más (ki tudja milyen?) illetékes személy vagy szervezet.

3/ A parlamenti "juttatások"közül az is megmagyarázhatatlan, hogy az egyes bizottságokban tevékenykedõk miért részesülnek plusz (jelentõs összegû) anyagi elismerésben, hiszen egyidõben csak egy helyen lehetnek, de mivel a bizottságokban helyettesíthetik is egymást, így elméletileg (vagy gyakorlatilag) elegendõ (egy szavazási procedúrában) az 50%-os részvétel, hogy a bizottsági tagok 100%-ának a szavazata szerepeljen a jegyzõkönyvekben.

SZÓVIVÕK

Kissé félve merjük bejelenteni, hogy a szóvivõkre olyan szüksége van hazánknak, mint eszkimóknak a 25 faktoros naptejre! Egy adott szervezet vezetõje "vigye a szót" a tevékenységükkel kapcsolatos tájékoztatásért (hiszen ez munkaköri kötelességük), nehezen képzelhetõ el, hogy ne legyen képes esetenkénti 10-15 percet igénybe vevõ feladat elvégzésére.

Fel kell tételezni, hogy ennél sokkal több idõ szükségeltetik a szóvivõ képbe helyezésére (felkészítésére), még akkor is, ha az illetõ fiatal, csinos és jólöltözött.

A szóvivök és apparátusuk, illetve infrastruktúrájuk jelentõs terhet rónak az adófizetõkre, és bizonyos értelemben (mintegy) tompítják a "szót adó" felelõsségét a közvélemény elõtt. Ma már megjelentek a helyettes szóvivõk is, hamarosan várhatók a szóvivõk szóvivõi beosztások elterjedése, miként az is elterjedt, hogy egyes vezetõk csak szóvivõjuk társaságában jelennek meg a kamerák elõtt, ami csak abban az esetben lehet indokolt, ha egyikük fel van készülve, hogy rosszullét esetében ölbe kapja a másikat, vagyis a vezetõ viszi az ölében a szótlan szóvivõt, esetleg a szóvivõ viszi a megkukult vezetõt...



KÓRHÁZI RÉMESETEK (csak ajánlott olvasmányként)

1/ Az Erzsébet Kórházban voltam szemtanúja annak az jelenségnek, hogy egy 17-20 év körüli fiatalember kiballagott a kórterembõl egy kis folyosói és udvari sétára, balkezével vállmagasságban tartotta az infúziós mûanyag tasakot,- és derûs egykedvûséggel "töltötte" magába az infúziós folyadékot, valamint cigarettája égéstermékét. Számos kórházi dolgozó elhaladt mellette, úgy tettek, mintha nem látták volna.

2/ Ugyanebben a kórházban statiszta szerepet játszottam egy kínos jelenetben. Feleségemet a reggeli órákban mérgezési tünettel szállították be szirénázó mentõkocsival a toxikológiai osztályra. A mentõsök azonnal bevitték a vizsgálóba (felvevõbe vagy átvevõbe, ez kideríthetetlen maradt, mert a hosszú folyosóra nyíló ajtók többségén egyetlenegy felirat sincsen).

A folyosón várakoztam, ahol annyi szék, pad, sámli vagy más ülõ-alkalmatosság sem volt, mint az ajtókon lévõ felirat. Rövid idõ elteltével egy nõvér (vagy asszisztens) lépett ki a vizsgálóból (?) és meglátván az egyik helyiségbõl kilépõ civilruhás (tehát nem orvosi köpenyben lévõ) urat, közölte vele, hogy: "fõorvos úr, meghozták az új beteget".

A fõorvos úr megindult a vizsgáló(?) felé, de pont arra gördítette kocsikáját egy újságárus, akitõl kért egy Népszabadság c. napilapot. Miután megkapta,- visszaballagott az irodájába, és nagy valószínûséggel (csak) rövidített "Szabad Nép" félórát tartott, mert 20 perc elteltével ismét elõbukkant, majd pillantásra sem méltatva bekocogott a vizsgálóba, ahonnan már kivitték a mentõsöktõl átvett "új beteget".

Röpke 2-3 perc elteltével, a fõorvos a nyitott ajtón át kikiabált (és kiintett), hogy menjek be! Még köszönésre sem adott idõt (nyilván fellobbant benne a kötelességtudat), emelt hangon kérte a kórházi zárójelentést és a TAJ kártyát.

Közöltem vele, hogy ezek az okmányok nincsenek nálam, de rövid idõ alatt behozom, a nagy sietségben nem jutott eszembe, hogy magahoz vegyem ezeket a dolgokat, a mentõsök is (jogosan) siettettek, hogy egy-két törülközöt, pizsamát, papucsot kapjak fel, és a többi dolgokat ráérek késõbb is bevinni.

Szavaim nem hatották meg a helyi törvényekhez ragaszkodó fõurat, mert ordítani kezdett: "tudhattam, hogy kórházba megyek, lehetett volna annyi eszem, hogy a zárójelentést és a TAJ kártyát magammal hozzam".

Figyelmeztettem, hogy válogassa meg a szavait és vegye lejjebb a hangerejét, nem a TAJ kártyát kell vizsgálni, hanem a beteget. Erre még jobban felfújta magát, feljebb srófolta a hangerejét, ezért a további összeszólalkozás elkerülése érdekében, szó nélkül hátatfordítottam neki és kimentem a vizsgálóból.

Késõbb megbántam udvariatlan viselkedésemet, hiszen alighanem rossz hireket olvasott kedvenc lapjában, ezért gyors kocsifordulóval bevittem a kezelõ orvoshoz 3 db (azaz három darab) zárójelentést és a TAJ kártyát.

Miután itt is kaptam egy zárójelentést, rezignáltan vettem tudomásul, hogy feltûntették a TAJ kártya hiányát (a számok helyét akkurátosan "kiixelték"), és aláírattan velünk egy elismervényt, hogy ha nem lesz meg a kártyaszám, akkor kp-ben kell fizetnünk a 82-ezer ( azaz nyolcvankétezer) forintos kórházi költséget.

Epilógus helyett: feleségem másfél napig volt a kórházban, a TAJ kártyát idõben megkapták, a mérhetetlenül hiányolt régebbi (három) zárójelentés mindegyikében szerepelt a TAJ kártya száma! Figyelmetlenül olvashatták, vagy esetleg el sem olvasták(!), mert ha igen, akkor nem írták volna le a hiányát. Az már csak hab a tortán, hogy új betegük személyében egy kollégájukról volt szó, bár semmilyen kivételezést nem igényeltük.

A fõorvossal tehát szûk két percet "beszélgettünk", majd a kezelõorvosával 3 percet a folyosón áldigállva, bár az igazsághoz tartozik, hogy másnap 11.30-ra kérte, hogy találkozzunk és egy szakorvossal is tárgyalunk. Esti félperces telefonbeszélgetésünk során meg is említette a másnapi "összejövetelt" amelyen én megjelentem, õ pedig nem! A szakorvos csekély három órás késéssel (14.30-kor) átjött a szomszédos épületbõl, beszélgettünk mintegy 3 (azaz három) percet a folyosó szellõs környezetében, de ezalatt még két mobiltelefonos beszélgetést is lebonyolított, ami nagyfokú (irigylésre méltó) koncentrációs képességére utalt.

A nõvérek megdolgoztak az OEP-tõl járó 82 ezer forintért, ehhez hozzájárult a két orvos kb. (összesen) 8-9 perces emelt színtû tevékenysége.

Éljenek soká Molnár Lajos és Horváth Ágnes ex-miniszterek (hasonló körülmények között betegen és kiszolgáltatottan), akik erkölcsi, anyagi, személyi, szakmai és szervezési értelemben úgy tönkretették az egészségügyet, hogy a többi tárcák miniszterei pironkodhatnak miattuk, pedig õk is sokat tettek a közromlás asztalára!


(Prof. Dr. Bokor Imre)

az MJB elnöke