Ki és mi jöhet még Gyurcsány után?
- Részletek
- Czike László
- Találatok: 924
Czike László
Ki és mi jöhet (még) Gyurcsány után?
A Gyurcsány Ferenc által kiépített rendszer nem demokrácia.
Magyarországon ma nem igazságszolgáltatás folyik, hanem csak jogszolgáltatás, ami történelmileg beszûkült demokrácia-értelmezés; az állampolgár nem valódi polgári szabadságjogokkal, csak kvázi egy „liberalizált proletár” kétes értékû jogaival rendelkezik.
Mivel a rendszerváltás alapjait a PAKTUM rakta le, nem csodálkozhatunk, hogy egyfelõl érvényben maradt a diktatúra éveiben született megannyi jogszabály (pl. az ALKOTMÁNY szövegének jelentós hányada is), másfelõl az azóta hozott új jogszabályok sem a korlátlan népfelség elve jegyében születtek, hanem a rendszerváltó elit-gondolkodásmód szerint, amelynek továbbra is a tiltás és a korlátozás a lényege, csak sokkal bonyolultabban, áttételesebben, mint a rendszerváltás elõtt.
Mire gondolok itt például? Arra, hogy a nép egyszerû fiai két okból még ma sem juthattak-juthatnak tisztes megélhetést biztosító, azt lehetõvé tévõ polgári tulajdonhoz. Mert egyik oldalról az állami tulajdonból semmizték ki, amikor a rendszerváltók a társadalmi tulajdont - a nemzeti termelõ tõkét – lényegileg mind szétosztották a multinacionális privatizátorok között, a felvett állami kölcsönök kvázi jelzálog-követelése fejében; természetesen a komprádor burzsoáziát „megilletõ” busás jutalék „elkülönítése” után (vö. „spontán” privatizáció). Olyan – privatizációs és más – törvényeket hoztak, amelyek hosszabb távon is csupán a rendszerváltó elit tagjait hozták tulajdonosi helyzetbe, az egyszerû embereket még potenciálisan sem. Sem népi részvény konstrukció, sem valódi munkavállalói tulajdonlás megvalósítására nem került sor. (Ki és hol hallott már olyan rendszerváltásról, demokratikus kapitalizmusról, amelyben a dolgozók társadalmi tulajdonát egyszerûen ellopják, vagy elkótyavetyélik; ám a titokban felvett államkölcsönök összes kamatterhét utóbb rájuk terhelik? Ki és hol hallott már olyan „eredeti tõkefelhalmozásról”, amelyben a közüzemi szolgáltatók – pl. csatorna, földgáz, telefon, stb. hálózatok elsõ kiépítése – mûködõ tõkéjét az új fogyasztók adják össze, akikkel azután a fogyasztói árakban megfizettetik az eszközarányos profitot, amelynek induló tõkeösszegét õk, maguk fizették be? Mi, csakis itt, Magyarországon.) Eközben a kivételezett reform-kommunista körök tagjai – titkos megállapodások és elvtelen, azóta elégetett (vö. ÁVÜ) „szerzõdések” alapján, vagy anélkül - százmilliárdokat hordtak szét, akár az Állami Vagyonügynökség asszisztálásával, akár a csõdbe ment állami kereskedelmi bankok csõdportfolióinak „konszolidációja”, vagy a mindmáig büntetlenül véghezvitt effektív bûncselekmények révén. Más oldalról olyan jogszabályokat „alkottak és alkotnak” még ma is, amelyek kifejezetten korlátozzák a polgárokat vállalkozási szabadságuk megvalósításában. A vállalkozásalapítás és mûködtetés olyan terhekkel jár, amelyeket az átlagember (az átlagos vállalkozás) képtelen teljesíteni. Az állam minden lehetséges eszközével – sõt, az állampolgárok befizetett adóiból is! - a nagybefektetõ multinacionális cégeket támogatja, így a „piaci versenyben” behozhatatlan elõnyökhöz juttatja õket; - miközben a belföldi tulajdonú kis-és középvállalkozások üzletvitelét olyan adó-és számviteli jogszabályokkal „engedélyezi” (inkább bünteti) csak, amelyek eleve lehetetlenné teszik a rentábilis mûködést. A posztkommunista állam ma is olyan mértékû adókkal és járulékokkal sújtja a kisvállalkozásokat, amelyeket azok képtelenek kitermelni; a bankhitelek is olyan drágák, hogy képtelenség kamatostul visszafizetni azokat. Az USA meggazdagodását annak idején épp’ az tette lehetõvé, hogy az államalapítók szinte korlátlanul – minden más követelménynél erõteljesebben - érvényesítették a vállalkozás szabadságát. Magyarországon rendszerváltáskor a rendszerváltó jogalkotókat mintha az vezette volna, hogy minden új vállalkozást – lehetõleg már alakulásakor – megfojtsanak; szabad teret biztosítva ezzel a karvalytõke és a korrupció privatizációs, kereskedelmi (profit) és spekulációs (pénzügyi) szabadrablásának. Ennyit a polgári megélhetés szabályozási oldaláról. Ami már pedig a „jogszolgáltatás” szubjektív oldalát illeti; egyszer megkérdeztem gyakorló ügyvéd ismerõsömet: milyen a mai bírói tanácsok személyi összetétele? Mutatóban van már „néhány jobboldali” is – válaszolta. Ha ez igaz; ez a tény is a PAKTUMRA – az intézményesre és a titkosra – hajaz. Vagyis arra, hogy a szimpla jogszolgáltatássá aljasult egykori igazságszolgáltatás ma is ugyanazok kezében van, akikében a rendszerváltás elõtt volt. Legfeljebb elbizonytalanodtak kicsit. A szemléletesebb megvilágítás érdekében elmondok még egy hasonlatot, annak illusztrálására, hogy e tekintetben sem egyedi jelenséggel, hanem általános tendenciával állunk szemben. Mert mit is jelent, hogy az igazságszolgáltatás puszta jogszolgáltatássá aljasult? Ugyanazt, amit az állami egészségügy privatizálása, profitábilissé tétele jelent. Azt, hogy az egészségügy egyszerû „biztosítói szolgáltatássá” silányul. Azt, hogy a bírói, ügyvédi, orvosi eskük, a sokezer éves erkölcsi normák, lelkiismereti szabályok nem számítanak többé. Az egyetlen szabály: pénz beszél, kutya ugat.
Nem várható törvényes hatalomátadás 2010-ben sem.
A módszerek ismertek, illúzióink ne legyenek.
A néhai pártállam reinkarnációja most „polgárháborút” vív a saját országa, népe Ez a polgárháború azonban már nem egyszerûen „csak” gazdasági, mert a nagyobb nemzeti ünnepek alkalmával a hatalom tervszerûen provokálja a társadalmat – hogy kõkeményen „visszaüthessen”. Sõt, visszaüt mindenre, ami él és mozog; azokra is, akik nem dõlnek be a folyamatos provokációnak. De ez csak a felszín, bár az is beszédes. A (gazdasági) háború a mélyben a legintenzívebb; az állam egész törvényalkotó és jogalkalmazó tevékenysége állandó „izgatás”, mert nem az élet rendjét szolgálja.
A politikai hatalom képviselõi nem vállalnak fel semmit.
Semmi olyat, ami a napi túlélést „veszélyeztetné”, így volt ez a 20 évvel ezelõtti „rendszerváltás” elõtt is. Csak akkor nem volt „forradalmi helyzet”. Immár van, de ez a forradalom már elkésett, ezért sem a kormánypárti képviselõk puccsát, sem a nép forradalmát nem valószínûsítem. Ugyanaz fog történni, ami ilyenkor „szokott”.
Nem lesz nagykoalíció, de nem lesz forradalom sem.
Ezúttal is elmarad a remélt megtisztulás; a posztkommunista elit ezt a maga teremtette csõdöt is túléli. Nem adják át „önként” a hatalmat most sem senkinek, de nem is veszi el tõlük senki.
Most is, megint csak átvernek bennünket – nem kicsit, nagyon.
Mikor orvosilag is indokolttá válik; a tomboló vezért beáldozás helyett beutalják a Gazprom fekete-tengeri gyógyklinikájára, a párt a saját áprilisi bolondjának tekinti. Másnap 9-ike után 10-ike lesz, a mókuskerék pörög tovább. A szekér helyett a táj fog haladni.
Szilibõl sem lesz miniszterelnök; legalábbis ezen a létsíkon nem.
Jön Kiss Péter, s majd újra fellángol a Xénia-láz, felmegy 39%-ra.
Mert már nem érik be azzal, hogy „mi” éhen haljunk.
A remény végsõ halálát is akarják.
Ez a legnagyobb veszély.
Czike László