Kinek a bulija?
- Részletek
- Czike László
- Találatok: 951
Czike László
Kinek a bulija a Gyurcsány-kormány?
Igen, igen, igen.
Gyurcsány Ferenc úgy kormányozza Magyarországot, mintha egy részvénytársaság lenne. Sõt, még sokkal úgyabbul. Ugyanis sem a bíráló, sem a bírált személy nem ismerik jól a társasági törvényt.
A társasági törvény ugyan a legnagyobb szupranacionális gazemberség – mert személytelen résztulajdonná silányítja a Föld, a természet és az emberi munka javait, elfedve ezzel a pénz és a hatalom végsõ koncentrációját -, ám épp’ a portfolió tulajdonosa érdekében, nagyon pontosan meghatározza, melyek a tulajdonos, és melyek az ügyvezetõ (gazdálkodási) jogosítványai.
Nagyon egyszerû.
Mindazon tranzakciók, melyek az adott évi normál üzleti mûködés szerves taktikai elemei, az ügyvezetõ, - és mindazon tranzakciók, melyek a társaság létével, hosszabbtávú mûködtetésével kapcsolatosak, a tulajdonos döntési kompetenciájába tartoznak. Az elõbbire a legjobb példa az éves teljesítmény, az éves árbevétel, valamint az éves produktív erõforrás-igénybevétel (költségek); - az utóbbira pedig a mûködés olyan stratégiai elemei, mint a hitel-, a vagyon, a portfolió-gazdálkodás, az ingatlan adásvétel, stb. Magyarán: a társaság ügyvezetõje termeltetheti a tojásokat, etetheti a tyúkokat és szabályozhatja a kakasok nemi életét, de semmiképp’ nem vághatja le és/vagy adhatja el saját hatáskörében a (részvény-) társaság aranytojást tojó tyúkját, amely a gazdag jövõ záloga.
Nem beszélve arról, hogy egy ország nem részvénytársaság.
Egy ország – Magyarország – esetében nem egy jó üzleti buliról, hanem 10 millió magyar ember jelenlegi és jövõbeli életviszonyairól, életminõségérõl van szó, ami nem taktikai, hanem stratégiai kérdés, ezért a mindezt érintõ tranzakciók eldöntése, megvalósítása nem jogszerû a nép, a lakosság bevonása, megkérdezése nélkül. A népfelség elve jegyében minden, a nép sorsát jelentõsen befolyásoló, netán sorsdöntõ kérdés eldöntése a népszuverenitás jogkörébe tartozik. Hogy a mai „alkotmányunk”, és annak a rendszerváltás környékén és óta önkényesen, sõt, öntörvényûen meghozott, hevenyészett változtatásai, az újonnan kreált „demokratikus” jogszabályok mégis megengedik a jelenlegi, abszolút illegitim kormányhancúrt, nem jelentheti azt, hogy minden, ami ma - egyértelmûen a nép érdekei ellenében - történik, jogszerû vagy pláne legitim lenne. Demokratikus álcával leplezni, demokratikusnak nevezni kifejezetten népellenes törvényeket, jogszabályokat, s a népvagyonnal - operatív és távlati értelemben egyaránt – bûnösen gondatlanul, hanyagul bánó kormányzati magatartást pedig nem csupán honi, de nemzetközi (minimum uniós) közbotrány.
Valószínûtlen, hogy Brüsszel helyeselné, ami ma itt folyik.
És mindez nem is tegnap kezdõdött…
Mert a népfelség elve jegyében bizony sosem lehetett volna:
1. Belépnünk a Világbankba és az IMF-be (1982.)
2. Reménytelenül eladósítani Magyarországot (1980-1990.)
3. Rendszert váltani, mintha az csak kormányváltás lenne.
4. Tollvonással „államosítani” a társadalmi tulajdont (1990.)
5. Pánikszerûen eladni a teljes magyar termelõ közvagyont.
6. A sokszorosára növelni Magyarország eladósodottságát.
7. Tönkretenni a nemzetgazdaságot, leépíteni a közellátást.
8. Költségvetési takarékosság ürügyén felszámolni az államot.
9. A nemzetközi mobil tõke részévé tenni (eladni) a termõföldet.
10. Részvénytársaságként csõdbe vinni Magyarországot.
Ennyi átélt gazemberség után ideje mélyen elgondolkoznunk:
Igazából kinek a bulija felszámolni Magyarországot?
Vác, 2008. március 4.
Czike László