A múlt hamis, a jövõ bizonytalan
- Részletek
- Czike László
- Találatok: 854
Czike László
A múlt hamis, a jövõ bizonytalan
Hosszú éveken át nagyon sokat gondolkoztam azon, hogy a mai – már csak egyes elemeiben marxista - történelem-tanítás vajon miért szorítkozik kizárólag csak a látszólagos „tények” (civilizációk egymásutánja, technikai és kulturális emlékek, események és személyek, csaták, békék, évszámok, stb.) bemutatására. Hiszen általánosan ismert meghatározás, hogy egy „ismerethalmaz” csak akkor tesz eleget a tudományosság követelményeinek, vizsgálódása, alkalmazott rendszere és módszere csakis akkor tekinthetõ tudománynak, ha progresszív használhatósággal is bír, ami azt jelenti, hogy felfedezéseinek eredményeibõl, az általa feltárt összefüggésekbõl – legalábbis az adott szakterületre vonatkoztatva, de más tudományágak aktuális szintû, verifikált ismereteivel összhangban – kikövetkeztethetõ, kirajzolódik a jövõ.
A tudományosság fenti kritériumának – noha a mai napig érezteti befolyását szinte minden tudományágban - nem felelhetett meg a marxista történetírás sem. Az osztályharc-elmélet prekoncepciójával élve – és mint „általános rendezõelvet”, a valós történelem tényeire visszamenõleg ráerõszakolva -, a legkevésbé sem az objektív valóság, induktív megközelítéssel is igazolt-igazolható összefüggéseibõl alkotott kvázi tudományos, konzisztens rendszert, elméletet. Ügyesen tudományos rendszernek álcázott, ámde kizárólagosan (világ)hatalmi megfontolásoktól vezérelt, szubjektív dedukcióval megalkotott fantazmagóriáját erõltette, erõszakolta rá a történelmi múltra, s a politikai jelenre, hogy a kizárólagos világuralomra törekvõ kommunista hatalom által megvalósítani vágyott globális jövõt paranoid-skizofrén kényszerképzeteibõl vezethesse le, s mint „egyedül tudományos világnézetnek” rendelje alá.
Nos, mára a világkommunizmus elmélete és gyakorlata – látszólag – egyaránt kimúlt. Ám azért mégse nagyon bízzuk el magunkat! Hétköznapi életünk minden pillanatát ma is áthatja az egykori történelmi materializmus, amit mindjárt be is bizonyítok. Jellemzõ, hogy a mai, posztkommunista társadalmi tudat a közelmúlt érthetetlen és értelmezhetetlen, látszólag oly „értelmetlen” történelmi eseményeinek (értsd: a renaissance, Galilei, Giordano Bruno, á la Leonardo da Vinci és Michelangelo; az angol parlamenti demokrácia, á la Oliver Cromwell; a francia felvilágosodás, á la Voltaire, Rousseau, Diderot és a többi enciklopédisták; az amerikai függetlenségi háború, á la LaFayette és George Washington; a francia forradalom, á la Robespierre, Danton és Marat; Bonaparte Napóleon tündöklése és bukása, á la Rothschild és Wellington (Szent Ilona és Waterloo); a ’48-as forradalmak, á la Mazzini és Garibaldi; a Kommunista Kiáltvány, á la Karl Marx; a párizsi kommün; az elsõ világháború, és vele a Monarchia szétesése, majd Trianon; a szovjet-orosz bolsevik diktatúra, á la Lenin, Trockij és Sztálin; a német reváns, a második világháború és a zsidó holocaust, á la Hitler, Sztálin, Roosevelt és Churchill; a fél világot már elnyelt kommunizmus hirtelen és békés összeomlása; aztán váratlanul 2001. szeptember 11.) hatására teljesen összezavarodott: immár semmilyen tudományos történelem-szemléletre nem törekszik, beéri az egyre váratlanabb „spontán események” passzív rezisztens regisztrálásával. Ez innen kezdve már a liberalizmus, konkrétebben a liberális anarchizmus közvetlen világromboló hatása. A tudomány marxista kalandja kudarcának beforratlan sebei még erõsen sajognak; az átlagember „történelemoktatás” címén már beéri a puszta évszámok bebifláz(tat)ásával is. A konfliktusok elkerülése céljából – á la „political correct” -: összefüggések márpedig nincsenek!
A történelmi események mögött láncszerûen egymásra épülõ, ok-okozati kapcsolatokat, komplex „folyamatokat”, pláne összefüggések szövétnekét sejteni „összeesküvés-elmélet”; a paranoid-skizofrén emberiség – ki tudja, miért? – ragaszkodik ahhoz, hogy a történelem csak az atomizált emberi szereplõk spontán cselekvéseinek véletlenszerû halmaza. A letûnt – ámde azóta sem helyettesített! – marxizmus (az ún. „történelmi materializmus”) egyik sarkalatos tétele volt, miszerint a történelmi folyamatokat nem a vezetõk s a kiemelkedõ történelmi személyiségek generálják, vezénylik, vezérlik vagy legalábbis stimulálják, manipulálják – nem, õk csak kvázi végrehajtják, amit „a történelmi szükségszerûség”, a tömegek akarata személyes kötelezettségként reájuk rótt. Vagyis a történelmet a tömegek alakítják, illetve a véletlenek sorozatán keresztül az ún. „történelmi szükségszerûség”. - „A szabadság a felismert szükségszerûség.” – hirdette Hegel nyomán Friedrich Engels. Az elavult társadalmi rendszer leváltását a technikai fejlõdés, a termelõeszközök spontán, robbanásszerû tökéletesedése (vö.: ipari forradalom) készíti elõ, amennyiben haladóbb termelési és elosztási viszonyok, egy korszerûbb termelési mód kialakulását, kifejlõdését és hatalomátvételét teszi szükségszerûvé, mi több, kényszeríti ki, ún. „társadalmi forradalom” útján. A forradalmak mindig spontán robbannak ki; akkor, amikor az elnyomott társadalmi rétegek már nem tudnak, és nem akarnak a régi módon élni, az uralkodó osztályok pedig már nem képesek a régi módon uralkodni és kormányozni. A felnövekvõ új osztály – mint pl. a kapitalizmust kikényszerítõ polgárság – áll a változások élére, hogy mintegy tudattalan sorsszerûségként termelje ki önmagából mindazokat a vezetõ személyiségeket, akik majd a forradalmat szervezni és vezetni hivatottak. Mint pl. Vlagyimir Iljics Lenint, aki a kommunista forradalmat szervezte és vezette az elmaradott, cári Oroszországban, mint ugyebár a munkásosztály élharcosa…
Nos, ezzel a marxista történelemszemlélettel a mai tudomány sem vitatkozik. Igaz, nem is kérkedik marxista történelmi materialista szellemiségével, - ámde mégis, minden ízében marxista. Elmélete ugyan nincsen, csak a liberális anarchizmus, amely hosszútávon mindenfajta rend, a nemzetállamok, a vallás, sõt, a szociáldemokrácia „esküdt” ellensége -, de mindennapos gyakorlatában ugyanaz a „lényeg”: a „demokrácia” alaptételében, a „többség dönt” elvében ugyanaz a sunyi marxista, sõt kifejezett bolsevik felfogás érvényesül, miszerint 51 %-os „többséggel” le lehet tagadni a csillagokat az égrõl, a hazugságot, a lopást, az istentagadást és a bûnt (profit, hatalmi mámor, manipulált kiválasztás, oktatás, kultúra, elosztás, fogyasztás, politika, „szabad választások”, stb.) a társadalom fõ szervezõ erejévé lehet tenni, tartósan meg lehet hamisítani az állami költségvetést és mûködésképtelenné lehet bénítani a nemzetállamot, sõt, bármilyen ürüggyel hódító háborút lehet indítani tetszõleges, éppen nem tetszõ országok ellen.
Engels - akinek nevéhez fûzõdik az a fantasztikus (vö.: „sci-fi”) felfedezés is, miszerint „az embert a munka tette emberré” – tehát elõszeretettel tett kvázi „végsõ kinyilatkoztatásokat” a különbözõ természettudományok terén. Az élet keletkezésének, lényegének tömör meghatározása sem jelentett különösebb problémát a számára. „Az élet a fehérjetestek létezési módja.” – mondotta, igen nagy bölcsességrõl téve tanúbizonyságot. Erre az áltudományos sületlenségre épült azután a „szintén zenész” Charles Darwin ún. „természetes kiválasztódási” elmélete, amely ugyebár elméletileg akár a mai globális irányító pénzügyi és szakrális világ-elit „természetes kiválasztódását” is megalapozhatta. Mindezt úgy kell érteni, hogy a marxisták szerint – és ugyanez a világnézete a mai világszervezõ és világuralkodó liberális elitnek is – az élet, a szerves fejlõdés, a differenciált növény-és állatvilág, az ember, az egyéni tudat (a személyiség!) és az emberi civilizáció kifejlõdése, mai technikai-tudati szintje kizárólagosan a természetes kiválasztódás, a szelekció (vö.: verseny!) eredménye. A szelekciós elmélet nyilvánvalóan hamis, tarthatatlan, hisz’ a feltételezett õs-koacervátum cseppekbõl nem fejlõdhetett ki a ma élõ fajok mérhetetlenül differenciált sokasága, - még akkor sem, ha történetesen milliárd évek álltak „az evolúciós folyamat” rendelkezésére. Ilyen mértékû minõségi változás, differenciálódás és „specializálódás” egyszerûen nem spontán, tudattalan szelekció, hanem tudatos tervezés és teremtés tárgya, kérdése.
Mathias Bröckers, német író - „Összeesküvések, összeesküvés-elméletek és szeptember 11. titkai” címû könyvében igen szellemesen bizonyítja, hogy a földi élet több milliárd éves evolúciójára alapvetõen egyáltalán nem a spontán szelekció, de sokkal inkább a konspiráció, az együttmûködés a jellemzõ, hiszen az élet kezdetleges formái éppen csak úgy, és azért maradhattak fenn, mert alapegységei (nevezzük ezeket protosejteknek, majd sejteknek) együttmûködtek az ellenséges környezettel, illetve a konkurens szervezõdésekkel szemben, hogy soksejtûekké fejlõdhessenek. Az élet titka tehát elsõsorban az életben maradás technológiájának, az anyagcsere sikerességének, az önvédelemnek az exkluzivitásában keresendõ. Így – némileg „Engels-parafrázisként” is – elmondhatjuk, hogy: az összeesküvés (értsd: az õs-sejtek konspirációja) az élet lényege, a fehérjetestek létezési módja.
De vajon „csak” a fehérje-testeké, a sejteké?
A történelmi múlt, jelen és jövõ idõfolyamában csak a MÚLT tényei „ismerhetõk” meg, s a MÚLT is csak a jövõépítõk által kozmetikázott, átírt változatban; a jelen és a jövõ adatai pedig szigorúan titkosak. Félhomályban tapogatódzunk, ha mégis meg akarjuk ismerni az aktuális tényeket, a ferdítetlen igazságot. Egyetlen fogódzónk lehet ebben az árnyékvilágban, amely gondolkodási útmutatónk is egyben.
Jézus Krisztus tanítása:
„Gyümölcsérõl ismeritek fel a fát.”
Ki ne emlékezne - ha máshonnan nem, hát középiskolai tanulmányaiból - a római triumvirátusokra (kettõ is volt), amelyeket jellemzõen két hadvezér és egy pénzember (a korabeli bankár, a szponzor!) kötött a hatalom megszerzése és megosztott gyakorlása érdekében? A hadvezérek aztán néhány nyertes csata megvívásával a hátuk mögött - ‘ejtették’ a pénzembert, hogy a teljhatalom birtoklásának egyszemélyi jogát végül is egymás között döntsék el...
Az 1980-as évek derekán Reagan és Gorbacsov Máltán megegyeztek a világ újrafelosztásáról, ami arról szólt, hogy a keleti blokk hogyan megy majd át - békés körülmények közt - Gorbacsov tulajdonából a Bushékéba. Ne higgyük, hogy a nemzeti és szupranacionális titkosszolgálatok között nem létezik tökéletes együttmûködés már legalább 30 éve. A nagyfõnökök megállapodtak, - a hírszerzõk és hírvivõk pedig nekiláttak a lebontott terv realizálásához az egyes nemzetállamokban. Magyarországon a Rózsadombi Paktumban rögzítették ‘a megvilágosultak’, hogy a rendszerváltás fedõnevû szemfényvesztést milyen forgatókönyv alapján fogják végrehajtani. Ismert két mû, melybõl a paktum szövege megismerhetõ: Hernádi Tibor: 1956. igaz története, és a ‘Leleplezõ’ könyvújság egyik korábbi száma. A szöveg pontokba foglalja, mit és hogyan kell megvalósítani. A huszonvalahány feltétel mára egy-két ‘félig-kivétellel’ - teljesült.
Ha tehát a paktum nem létezne, ki kellett volna találni...
Eskü, esküvés, összeesküvés - ikertestvérek a gazdasági és a politikai életben is. Kételkedésünk magyarázata, hogy noha egész nap az összeesküvés szinonimáit halljuk és ismételgetjük, mégsem gondolunk olyasmire, amit tabunak bélyegzett a nemzetközi gondolatrendõrség...
Mik is ezek a rokonértelmû szavak?
Például a kartell. Két vagy több autópálya-építõ cég konzorciumot alkot, majd a kormány által kiírt tenderen 18 milliárd forinttal felveri a költségvetésbõl fizetendõ autópályák felépítési árát. Azután a felvert árkülönbözeten, mint üzleti hasznon: a kormány és az ellenzék üzleti körei 70 : 30 arányban osztoznak.
De az sem lehet „semmi”, amikor Horn és Kósáné lobbiznak Magyarország érdekében az EU parlamentjében! Mert ezek is szinonimák: a lobby és az EU is, csak éppen különbözõ szinteken. Vagy: amikor a pártelnökségre pályázó Gyurcsány és Hiller páros ûrrepülésre kötött vérszerzõdést. Hogy mit korábban Horn egyszál-magában, egyedül; most majd ketten, egy lovon két seggel lovagolják meg. Egyformán szinonimák a tandem, a triumvirátus, de a páros ûrrepülés szavak is. És persze: a komprádor burzsoázia, a nómenklatúra, a konspiráció, a kollaboráció, a korrupció, meg a ‘gentlemen agreement’ is.
Ezek a megrendelt rendszerváltás ‘okkult’ vezényszavai...
A hivatalos történelem-oktatás szerint: a történelem egyetlen nagy káosz. A káoszból - mint jéghegyek csúcsai a befagyott óceánból - extrém idõpontok, a merényletek, puccsok, háborúk és békekötések évszámai emelkednek ki, mint magányos cédrusok a pusztában. Ez különös okok felderítése nélkül megmagyarázhatatlan. Az elõzõt felváltó új hatalom - több-kevesebb sikerrel - visszamenõlegesen is ‘átírja’ a történelmet; de érdekes módon az említett káosz továbbra is fennmarad, legfeljebb ‘új elemekkel gazdagodik’. Esetleg vadonatúj összeesküvésekre, véd-és dacszövetségekre, hatalmi manipulációkra derül fény, amelyek addig az ismeretlenség homályában rejtõztek.
Ha mélyen, higgadtan is átgondoljuk, beláthatjuk: a káosz történelme - hamisított történelem. Hiszen a látszólagos zûrzavart azonnal összefüggések láncolatává rendezi, ha megismerjük a valódi mozgatórúgókat. A konspirációs szándékot, a romlott emberi természet legbelsõ sajátosságát a Paradicsomból való kiûzetés, és fõleg Káin óta folyamatosan.
Paktum, hitszegés, árulás, merénylet, puccs, lázadás, forradalom.
És fõleg: háború, vér és szenvedés - minden mennyiségben.
Vác, 2006. december 12.
Czike László