A szabadkõmûvesség és a francia forradalom
- Részletek
- Czike László
- Találatok: 947
Czike László
A szabadkõmûvesség és a francia forradalom
A szabadkõmûves jelmondat – „Ordo ab Chao”, azaz Káoszból Rend – sokak szerint a kõmûvesség azon törekvésére utal, hogy megteremtse a tudás rendjét (a „tudásalapú társadalmat”), azaz létrehozza az Új Világrendet (értsd: az egységes világállamot). Epperson magyarázata szerint azonban a jelmondat valójában azt jelenti, hogy „Isten ’káoszát’ Lucifer ’rendje’ fogja felváltani”. Texe Marrs sokkal világibb alapokra helyezi magyarázatát, szerinte az „Ordo ab Chao” jelmondat az „Illuminátusok Titkos Tana”, mely a Hegel-féle „a krízis esélyhez juttat” elvén alapszik. Marrs állítja: „káosz megteremtésén munkálkodnak, hogy kihasználhassák a zûrzavar miatt feldühödött és frusztrált emberek kétségbeesett vágyakozását a rend után.”
Az amerikai forradalom: „a fõpróba”
Ahogy Amerika nõtt, úgy terjeszkedett az angol szabadkõmûvesség is. 1717. június 24-ikén Londonban szabadkõmûves központ létesült: négy páholy egyesült az Angliai Nagypáholyban (Grand Lodge of England), melyet a Világ Nagy Anyapáholyának (Mother Grand Lodge of the World) is elneveztek. „A londoni Anyapáholy bátorításával az amerikai gyarmatok szabadkõmûves páholyai megkezdték a brit uralom elleni összeesküvést és a lázítást” – írta Icke. Számos hiteles forrás szerint George Washington, Thomas Jefferson, Alexander Hamilton, James Madison, Ethan Allen, Henry Knox, Patrick Henry, John Hancock, Paul Revere és John Marshall is mind az amerikai kõmûvesek közé tartoztak. George Washington 20 évesen lett szabadkõmûves. Benjamin Franklin 1734-ben a Philadelphiai Páholy nagymestere lett. LaVon P. Linn ezredes, szabadkõmûves író feljegyzései szerint a Kontinentális Hadsereg kb. tizennégyezer tisztje közül 2018 volt szabadkõmûves, összesen 218 páholy tagjaként.
A. Ralph Epperson arra a következtetésre jutott, hogy kõmûvesek irányították az amerikai forradalmat, William Bramley pedig megjegyezte: „Nyilvánvalóan valami mélyebb tényezõ hajtotta a forradalom ügyét: a lázadók célja egy teljesen új társadalmi rend létrehozása volt. Az amerikai forradalom és függetlenségi háború híres szereplõinek listája szinte megegyezik az amerikai gyarmatok szabadkõmûvességének listájával.” A legtöbb hazafi egyáltalán nem vette észre ezt a mögöttes manipulációt. „Kevés ember (vagy talán senki sem) tudott a ’tervrõl’, amibe csak a szabadkõmûvesség vezetõi voltak beavatva” – jegyezte meg Still. A legtöbbjük azt hitte: egyszerûen a függetlenség ügyéért harcol egy zsarnokkal szemben. Számukra (akárcsak a mai tagság nagy része számára) a kõmûvesség csupán olyan testvériségként jelent meg, amely a társasági életben való helytállást segítette, és közösséget teremtett a tagok számára.”
A szabadkõmûveseknek az amerikai forradalomban játszott szerepére további bizonyítékot találunk, ha megvizsgáljuk az egydolláros bankjegyet – George Washingtonnal az elõoldalán és kõmûves jelképekkel a hátoldalán. Láthatunk egy piramist, s annak hiányzó sisakköve helyén a „Mindent Látó Szemet”: mindkettõ jelentõségteljes és régi keletû kõmûves szimbólum. Van rajta két latin mondat is: „Annuit Coeptis” (Segítette indulásunkat) és „Novus Ordo Seclorum" (Új Világi Rend).
Charles Thompson, az Egyesült Államok címerének tervezõje szabadkõmûves volt, emellett tagja a Benjamin Franklin-féle Amerikai Filozófiai Társaságnak. Gardner szerint: „A címer jegyei közvetlen kapcsolatban állnak az alkimista hagyományokkal, és az õsi egyiptomi gyógyászat jelképrendszerébõl származnak. A sas, az olajág, a nyilak és az ötágú csillagok mind egy-egy ellentétpár – jó és rossz, férfi és nõ, béke és háború, sötétség és világosság – okkult szimbólumai. Hátlapján (amint az egydolláros bankjegyen) a katolikus egyház által eltaszított, illegalitásba kényszerített, elvesztett Régi Bölcsességet szimbolizáló csonka piramis található. Ám efölött ott vannak az örök remény sugarai, amelyek a francia forradalom alatt széles körben használt szimbólumot, a ’mindent látó szemet’ fonják körbe”. Mindezen tények alapján George Washington 1782-es kijelentésében joggal ismerhette el az illuminizált szabadkõmûvesek befolyását a korai Egyesült Államokban. A Függetlenségi Nyilatkozat 56 aláírója közül csupán egy nem volt szabadkõmûves; - meg az, aki a Nyilatkozatot megfogalmazta…
Az összeesküvésekkel foglalkozó számos író úgy látja, hogy a világ eseményeit régóta egy bizonyos titkos társaság, mégpedig az Illuminátusok irányítják a színfalak mögül. E csoport elég hatalommal és elhivatottsággal rendelkezett ahhoz, hogy még a szabadkõmûvesek közé is beszivárogjon, és átvegye vezetésüket.
Az Illuminátusok eredete és céljai
Bár az Illuminátusok nézeteit egészen a legelsõ, állítólag ezoterikus tudással rendelkezõ szektákig vezethetjük vissza, a Rend elõször 1776-ban került a nyilvánosság elé. Május elsején – e napot hosszú idõ óta megünneplik a kommunisták, akik az Illuminátus doktrínára alapozták a filozófiájukat – Adam Weishaupt megalakította a bajor Illuminátusok csoportját. Weishaupt a bajorországi Ingolstadti Egyetem egyházjogi professzora volt, aki elõbb áttért a katolikus vallásra, mi több, jezsuita szerzetes lett; - majd már a finanszírozói kívánságára, kilépett a Katolikus Egyházból, hogy megszervezze az Illuminátusokat, melyet azután már a nemzetközi bankárok finanszíroztak. Még 1770-ben az újonnan megalakult Rothschild-ház felbérelte õt, hogy vizsgálja felül és modernizálja a cionizmus elavult jegyzõkönyveit, amelyet kezdettõl fogva „a Sátán Zsinagógájá”-nak szántak. Amint Jézus Krisztus megnevezte õket: „azok, akik zsidóknak vallják magukat, de nem azok, hanem a Sátán Zsinagógája”. Lásd: Jelenések Könyve (angolból: az Apokalipszis Kinyilatkoztatása) 2:9. Weishaupt ‘a feladatát’ tehát 1776. május elsejére fejezte be. Mestertervében elõírta az összes létezõ kormányzatok és egyházak elpusztítását.
Vajon miért választották a világ-összeesküvõk az “Illuminátusok” elnevezést sátáni szervezetük számára? Weishaupt maga mondta, hogy ez a szó Lucifertõl származik s a jelentése: “a fény õrzõi”...
Weishaupt bizonyos történeti leírások szerint a maga termesztette marihuána hatása alatt „világosodott meg”. 1777-ben Münchenben csatlakozott a Kõmûves Rend Segítõ Teodor Páholyához, s ezzel összeolvasztotta saját illuminizmusát a szabadkõmûvességgel. Mirabeau (kinek nevét egy veszélyes kanyar is õrzi a montecarlói Forma 1-es autóverseny-pályán), francia forradalmi vezetõ és illuminátus írta emlékirataiban: „a müncheni Theodore de Bon Conseil páholy, hol néhány embernek helyén volt az esze és a szíve, úgy döntött, hogy ágába beolt egy másik titkos szövetséget, melynek az Illuminátusok Rendje nevet adták. A csoportot a Jézus Társasága – a jezsuiták – mintájára formálták, miközben azzal homlokegyenest ellenkezõ nézeteket vallottak”. Ekkor ötvözõdtek tehát a szabadkõmûvesség antiklerikális nézetei a törvényesen fennálló kormányzati rendszerek elleni állásfoglalással. Mirabeau és az Illuminátusok ebben a szabadkõmûves páholyban pontosan azt a programot dolgozták ki, ami 12 évvel késõbb (1789) Franciaország alkotmányozó nemzetgyûlése elé került javaslat formájában.
Webster szerint „a Nemzetgyûlés összes forradalmára harmadik fokozatú beavatottja volt” az illuminizált kõmûvességnek, s köztük voltak a forradalmi vezetõk, így az orleans-i herceg, Valance, Lafayette, Mirabeau, Garat, Rabaud, Marat, Robespierre, Danton és Desmoulins is. Honoré-Gabriel Riquetti, azaz Mirabeau grófja oly’ elveket tett magáévá, melyek megegyeztek Weishaupt, a bajor illuminizált kõmûvesség alapítójának eszméivel. Személyes írásaiban Mirabeau mindenféle rend, törvény és hatalom eltörlésére szólított fel, hogy „anarchiát teremtsünk a nép körében”. Kijelentette, hogy „népuralmat” és „alacsonyabb adókat” (mintha csak a mostani ígérgetõinket hallanánk, így a választások elõtt! – Cz. L.) kell ígérni a népnek, ám valódi hatalmat sohasem szabad a kezébe adni, „mert a nép törvényhozóként nagyon veszélyes, minthogy csak a saját élvezeteinek megfelelõ törvényeket hoz”. A papságot „a vallás kigúnyolásával” kívánta tönkretenni. Mirabeau a következõ kijelentéssel zárta tirádáit: „Mit számít az eszköz, ha egyszer elérünk a célhoz?” Ugyanezt „a cél szentesíti az eszközt” filozófiát prédikálta mindenki: Weishaupttól, Leninen át, Hitlerig…
Mivel (Nagy)Britannia és Franciaország volt a két legerõsebb világ-hatalom a XVIII. század végén, Adam Weishaupt úgy igazgatta az Illuminátusokat: szítsanak gyarmati háborúkat - beleértve az Amerikai Függetlenségi Háborút is -, hogy meggyengítsék a Brit Birodalmat. Felkészítették õket a „Nagy Francia Forradalom” megszervezésére is, hogy lerombolják a Francia Birodalmat. A tervek - minden óvó figyelmeztetés ellenére - menetrendszerûen megvalósultak…
Weishaupt a Francia Forradalom kezdetét 1789-re tûzte ki. Azonban 1784-ben, igazi vis majorként, egy a Bajor Kormányzat birtokába került bizonyíték igazolta az Illuminátusok létezését. Egy német író, akit Zwacknak hívtak, kiadott egy könyvet, amely teljes egészében tartalmazta az Illuminátusok történetét és Weishaupt terveit. Könyve egyik kópiáját elküldték a francia illuminátusoknak, akiket Robespierre irányított, akit Adam Weishaupt küldött a Francia Forradalom szítására, kirobbantására. A küldöncöt egy villámcsapás terítette le és ölte meg, amint épp úton volt Németországból Franciaországba. A rendõrség megtalálta a felforgató dokumentumokat a halottnál, és átadta azokat a megfelelõ hatóságoknak.
Az összeesküvés gondos tanulmányozása után a Bajor Kormányzat utasította a rendõrséget, tartson razziát Weishaupt újonnan szervezett Grand Orient páholyai helyiségeiben, és a befolyásos összekötõk otthonaiban. Ilyenformán az összes felfedett járulékos bizonyíték meggyõzte a hatóságokat, hogy a dokumentumok hiteles másolatok egy összeesküvésrõl, melyet az Illuminátusok tervezett háborúk és forradalmak szítására alapítottak. Így 1785-ben a Bajor Kormányzat törvényen kívül helyezte az Illuminátusokat, és bezáratta a Grand Orient páholyokat, majd 1786-ban nyilvánosságra hozták az összeesküvés minden részletét, a következõ angol címmel: „Az Illuminátusok rendjének és szektájának eredeti iratai”. Az összeesküvésrõl szóló teljes iratanyag kópiáit elküldték Európa és az Egyház minden vezetõjének. Ám az Illuminátusok hatalma ekkorra már olyan nagy volt, hogy a figyelmeztetést az érintettek figyelmen kívül hagyták. Mindamellett az Illuminátusok „piszkossá” váltak, és földalatti mozgalommá alakultak.
Miután az Illuminátusokkal kapcsolatos figyelmeztetés eredménytelen maradt; ki is tört 1789-ben a Francia Forradalom, amint azt Weishaupt ‘menetrendszerûen’ eltervezte. Sorban figyelmeztették a fenyegetõ veszélyre, s riasztották a többi kormányzatokat, John Robison 1789-ben publikálta könyvét: „Bizonyíték valamennyi kormányzat és egyház elpusztítására szõtt összeesküvésrõl” címmel. De óvó figyelmeztetését szintén csak semmibe vették...
A francia forradalom
Az amerikai „fõpróba” fergeteges sikere után jöhetett az „elõadás”. A francia forradalom – mely 1787 és 1799 között teljesen szétdúlta Franciaországot – célja XVI. Lajos dekadens monarchiájának a megdöntése volt. Bár a közhiedelem szerint a forradalom az élelemhiány és a kormányzati képviselet hiánya miatti népfelkelésbõl indult, a korabeli feljegyzések világosan mutatják, hogy valójában a francia szabadkõmûvesség csoportjai és a német Illuminátusok szították. Webster, a titkos társaságokat kutató írónõ ezt írta 1924-ben: „A kõmûvesek a hírhedt Orleans-i Fülöp – akinek az édesanyja bizonyos leírások szerint egy boszorkány volt (bátorság, kedves olvasóm, bátorság; lassanként talán „érthetõvé” válik, miért is maradt ki a modernkori Európai Únió közös alkotmányából a keresztény gyökerekre való utalás!), s aki a forradalom tetõpontján történt visszavonulásáig a Grand Orient nagymestere is volt; Cz. L. - vezetésével indították el a forradalmat”. Bramley pedig így írt: „a nagy francia forradalom lázadóinak egyik vezére a harmadik orleans-i herceg volt. Lafayette márki, akit George Washington avatott be a kõmûves testvériségbe, szintén fontos szerepet játszott a francia forradalomban. A Jakobinus Klubot, mely a francia forradalmi mozgalom radikális magja volt, kiemelkedõ szabadkõmûvesek alapították.”
Orleans-i Fülöp 1789-ben felvásárolta az összes gabonát, s egyrészét eladta külföldön, másik részét elrejtette, hogy ezzel éhínséget okozzon a köznép köreiben. A kortárs Galart de Montjoie szinte kizárólag az orleans-i hercegre hárította a felelõsséget a forradalomért, és hozzátette: „õt is ugyanaz a láthatatlan kéz mozgatta, ami – úgy tûnik – forradalmunk valamennyi eseményét elõidézte, hogy egy számunkra jelenleg láthatatlan cél felé vezessen bennünket.”
Webster mindehhez rengeteg kortárs írás tanulmányozása alapján hozzáfûzte: „Ha azt állítjuk, hogy a francia forradalmat a szabadkõmûves páholyokban készítették elõ – márpedig igen sok francia kõmûves dicsekedett ezzel -, akkor úgy kell pontosítanunk, hogy a forradalmat az illuminizált szabadkõmûvesség idézte elõ. Azt is hozzá kell tennünk, hogy a forradalom dicsõségét zengõ kõmûvesek mind illuminizált kõmûvesek, azon hagyomány örökösei, amelyet a francia páholyokba ’a jakobinusok pátriárkájának’, Weishauptnak a tanítványai vezettek be 1787-ben."
A szabadkõmûves és rózsakeresztes Giuseppe Balsamo - a zsidó Kabbala szakértõje, aki Cagliostro néven XVI. Lajos udvari varázslójaként vált ismertté - leírta, hogyan épültek be az évek folyamán a német Illuminátusok a francia szabadkõmûves páholyokba, és hozzátette: „1789 márciusára a Grand Orient által irányított 266 páholy mindegyike ’illuminizálódott’, méghozzá anélkül, hogy tagjaik tisztában lettek volna vele, mivel a szabadkõmûveseknek általában nem mondták meg a szekta nevét, mely átadta nekik rejtélyes titkait. Csupán nagyon kevesen voltak ténylegesen beavatva ebbe a titokba”.
Az illuminizált káosz és a guillotineizált patakvér
Az 1789. júliusi Nagy Riadalomban a párizsi tömeg megrohamozta a király elsõszámú börtönét, a Bastille-t. Csak 7, nagyrészt elmeháborodott rabot szabadítottak ki, viszont fegyverre és puskaporra tettek szert, amire „nagy szükségük” volt. A hivatalos történetírás állításával ellentétben – mert azóta is, folyamatosan Illuminátusok írják nekünk a hamis történelmet! – Cz. L. – ez a támadás nem a leigázott tömeg spontán akciója volt. „Olyan sok szaktekintély megerõsítette már a tényt, hogy 1789-ben a forradalom vezetõi szándékosan csalogattak Párizsba dél-franciaországi banditákat, és fizetésért alkalmazták õket, hogy hosszabban idézni lehetetlen lenne. Más szóval, a felbérelt bûnözõk csoportjainak bevetése megcáfolja az elméletet, hogy a forradalom a néptömegek elfojthatatlan felkelése volt.” – írta Webster. Közben a titkos társaságok lovasfutárai településrõl településre jártak és figyelmeztették a parasztokat, hogy nemzetellenes összeesküvõk bújtak el a nemesek kastélyaiban és birtokain. Azt is mondták nekik, hogy a király parancsba adta: a parasztok támadják meg ezeket. A káosz és az erõszak gyorsan elterjedt, mindenki forradalomnak nevezte s üdvözölte. „A francia forradalomban történt meg elõször, hogy szisztematikusan kreáltak sérelmeket azért, hogy aztán kihasználhassák õket.” – kommentálta Still. Az efféle kihasználást a szabadkõmûvesek már rég, 1772-ben elkezdték, amikorra Franciaországban 104 páhollyal megvetette lábát a Grand Orient. A páholyok száma a forradalom idejére 2000-re nõtt, és a páholytagok közül 447-en vettek részt a 605 tagú rendi gyûlésen. Számos kutató szerint az Illuminátusok beszivárgása a szabadkõmûvesek közé a Grand Orient páholyokból indult el.
Az Alkotmányozó Nemzetgyûlés, megijedve az egyre jobban terjedõ pusztítástól, 1789-ben gyorsan elfogadta az Emberi és Polgári Jogok Deklarációját, mely a szabadságot, az egyenlõséget, a (privatizált, lopott vagy rabolt, állami?! – Cz. L.) tulajdon elidegeníthetetlenségét, és az elnyomás ellen való lázadás jogát hirdette – amelyek pedig a szabadkõmûvesség alapvetõ régi elvei.
Amikor a király megtagadta a Nyilatkozat aláírását, a párizsi tömeg egy része Versailles-ba vonult, és Párizsba vitte XVI. Lajost, ahol a Nemzetgyûlés folyamatosan új törvényeket és irányelveket dolgozott ki. Ezek közül az egyik az volt, hogy vegyék állami tulajdonba a Római Katolikus Egyház vagyonát, és abból fizessék ki a felgyûlt államadósságot (jaj, csak nehogy aktuális felvilágosult kormányaink kapva kapjanak az ötleten! – Cz. L.). Ez a terv éket vert a köznép és a papság közé, mindkét oldalon fokozva az ellenséges indulatokat. Eközben a franciaországi helyzettõl felbátorodva, más országokban is – Ausztria, Belgium, Itália, Svájc, Poroszország - kõmûves alapokon nyugvó forradalmi csoportok alakultak. A feszültség a környezõ országok és Franciaország között 1792-ig egyre növekedett, amikor Franciaország hadat üzent Ausztriának és Poroszországnak. Franciaország, egyszerre találva szembe magát egy háborúval és egy forradalommal, a diktatórikus rémálomba süllyedt. Ez idõszakban XVI. Lajost, Marie-Antoinette-et és még sok ezer, többségében arisztokrata személyt kivégeztek. De a guillotine-t, vagy a másfajta halált a forradalom vezetõi sem kerülhették el, az iszonyatos vérfürdõ végül velük is végzett…
„A Konvent, a klubok és a Forradalmi Törvényszék mögött ott volt a mindent irányító legtitkosabb szövetség, az az okkult és szörnyû hatalom, mely rabszolgájává tette a Konventet, és amely az Illuminátusok legmagasabb fokú beavatottjaiból tevõdött össze.” – jegyezte meg Webster. A téma kimerítõ tanulmányozása után Epperson is erre a megállapításra jutott: „a láthatatlan kéz, amely az egész francia forradalmat irányította, az Illuminátusok szervezete volt, mely annak ellenére, hogy még csak 13 éve létezett, elég erõs volt ahhoz, hogy a világ egyik jelentõs országában forradalmat idézzen elõ”.
A háborúk, a felkelések és a puccsok addig folytatódtak Franciaországban, amíg egy fiatal tábornok, Bonaparte Napóleon 1799ben teljhatalomra tett szert. Saját rémuralmát – mely messze alulmúlta a monarchia korábbi állapotait – ugyan még évekig gyakorolta Európában, de kijelentette: „a forradalomnak vége”. Franciaország romokban hevert. Százezrek haltak meg az éhínség, a háború, az erõszak s a guillotine miatt. Gyakorlatilag összeomlott a monarchia és az elpusztíthatatlannak hitt Egyház hatalma.
Íme a Nagy Francia Forradalom a maga teljességében, mint az emberi elme felvilágosodásának, sõt, mi több, „megvilágosodásának” (lásd még: „maga termesztette marihuána” – Cz. L.) hajnala, amint a tinédzserek állami tankönyvei és a felnõttek képeskönyvei azt bemutatják, s mint ahogy a liberalizmus, az istentagadás és a „köztársaság” mai apostolai azt ma is folyamatosan újraálmodják.
Felhasznált irodalom – a szövegben említetteken túlmenõen – Jim Marrs: Titkos uralom (KAPU – 2003.), valamint Myron Fagan: The Illuminati címû könyve.
Vác, 2006. február 18.
Czike László