Ökológiai katasztrófa, tények, jelek, következmények




Klímaváltozás


2010. Január 04.

Ökológiai katasztrófától tart a pápa



Újévi békeüzenetében a természeti környezet óvására, a fogyasztásban önmérsékletre szólította fel a híveket a világ legnagyobb egyházának vezetõje.


A pápa csökkenõ erõforrásokból adódó konfliktusokra is felhívta a figyelmet a "Ha békét akarsz, óvd a teremtést" címû beszédében.


"Ha békében élünk a Földdel, akkor béke lesz a földön",-mondta az egyházfõ.


"Legyetek jó õrzõi annak, amit Isten adott nekünk", ösztönözte hallgatóit XVI. Benedek pápa a Vatikánban.



"A természethez fûzõdõ béke a kezdet ahhoz, hogy létrejöhessen az Isten minden teremtményét felölelõ béke, az embereket is beleértve”, mondta XVI. Benedek pápa a Vatikánban. A természet "megõrzése mára alapvetõ feltétel lett az emberi faj békés együttéléséhez”.


A 82 éves egyházfõ újév napján arra kérte egyháza tagjait, elsõsorban a közel 2800 egyházkerület vezetõjét, gondolkozzanak el azon, hogy egy jövõbeli ökológiai válság milyen hatással lehet a világbékére és a stabilitásra.


Béke a Földdel = Béke a Földön

"Egyre nagyobb a verseny a Föld terméseiért. Maradhatunk-e passzívak olyan tényleges és lehetséges konfliktusokkal szemben, amelyek a természeti erõforrások körül alakulnak ki?”.

"Mindez mélységes hatással van az alapvetõ emberi jogok gyakorlására, mint amilyen az élethez, az élelemhez és a fejlõdéshez való jog.”

A pápa önmérsékletre kérte az iparilag fejlett országok társadalmait, hogy józanabb életstílust kövessenek, csökkentsék energiafogyasztásukat és növeljék az elhasznált energia hatékonyságát. Beszédében a fenntartható stratégiák kidolgozására ösztönözte a világot, hogy ezek révén kielégíthetõk legyenek a jelenlegi és a jövendõ nemzedékek energiaigényei.

"Elkerülhetetlen, hogy az emberi faj megújítsa és megerõsítse az ember és környezete között kötött szövetséget, melynek tükröznie kell Isten teremtõ szeretetét, amelybõl jöttünk, és amely felé vezet utunk.” - tette hozzá XVI. Benedek."

http://www.piacesprofit.hu/klimablog/klimavaltozas/okologiai_katasztrofatol_tart_a_papa.html



....................


Kapcsolódó:


http://www.nemzetihirhalo.hu/index.php?lap=public&iro=beres&cikk=19#cikk


"Majd ha az ember kivágja az utolsó fát,
megmérgezi az utolsó folyó vizét,
kifogja az utolsó halat is, akkor
rádöbben, hogy a pénzt nem lehet megenni."

/indián jóslat


http://www.youtube.com/watch?v=e5vCvxJUgEI&videos=quILBxW7cvc


/Szaniszló Ferenc:"Elõttünk a vízözön/


...


http://www.nemzetihirhalo.hu/index.php?lap=public&iro=beres&cikk=20#cikk


/A döntõ lépés:felvásárolni a földeket/


...


http://www.nemzetihirhalo.hu/index.php?lap=public&iro=beres&cikk=91#cikk


/Gigahatalmak és a víz/


...


"A VÁLSÁG OKA- amire most kell figyelni"


Az ok a gazdaság mindenhatóságába vetett hit-


http://www.nemzetihirhalo.hu/index.php?lap=public&iro=beres&cikk=6#cikk


"


Haladunk a katasztrófába -7 milliárd ember, kimerülõ energiaforrások, változó éghajlat, politikai káosz, gazdasági összeomlás



A Fenntartható Fejlõdés és Erõforrások Kutatócsoport alapítói több mint öt éve foglalkoznak a mai fogyasztás és a túlnépesedés okozta válsággal.



A tájékoztatás és a figyelemfelkelés mellett hiteles adatokkal szeretnék ellátni a nemzetért felelõs döntéshozókat.



"Aki 1960 után született, annak jó esélye van rá, hogy erõszak, járványok vagy éhínség végezzen vele."


"Az emberiség lélekszáma nõ,- a Földön pedig véges az energiaforrás


A világhatalmi sakk-játszma, a politikai egymásra-mutogatás, a felelõtlenség, az agyonhallgatás vagy éppen vállvonogatás jellemzi ezt a jelenséget"


tovább:


http://www.nemzetihirhalo.hu/index.php?lap=public&iro=beres&cikk=6#cikk



...


"Tõzsdére viszik a vízkészletünket?"



Tõzsdére viszik a vízkészletünket?
Vizünk féltése, DMVR-s aggodalmak


"A váci Duna Menti Regionális Vízmû Zrt dolgozójaként és magyar állampolgárként szeretnék reagálni a Magyar Nemzeti Vagyonkezelõ Zrt alábbi nyilatkozatára.
Az MNV Zrt nyilatkozata 2009. április 4-én, a Népszabadság Online oldalán: "Az Észak-magyarországi Regionális Vízmûvek Zrt vagyonkezelésébe kerül a Tiszamenti Regionális Vízmûvek (TRV) és a Duna Menti Regionális Vízmû (DMRV) Zrt állami tulajdonú részvénycsomagja. A lépéssel az NVT szándéka az volt, hogy a régióban létrehozzon egy meghatározó piaci szolgáltatót. Ami lényegesen javítja hatékonyságukat, versenyképességüket - mondta Száraz Gábor, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelõ (MNV) szóvivõje. A változtatás révén a DMRV Zrt és a TRV Zrt tevékenysége feletti felügyeletet az ÉRV Zrt látja el. A szóvivõ kifejtette, az önkormányzatokkal is megtörténtek a szükséges megbeszélések.
A DMRV Zrt-nek május végéig be kell mutatnia a dunántúli részének leválasztására és az Észak-dunántúli Vízmûhöz történõ áthelyezésére vonatkozó megoldási lehetõségeket.
Hozzátette: a tõzsdei bevezetés a törvényi elõírások miatt nem lehetséges, ám az új cég mérete alapján már közel van ahhoz, amikor egy vállalat esetében egy ilyen döntés szóba jöhetne."
Eddig az idézet.

A vízmûvek felett a felügyeleti és tulajdonosi jogokat nem a vízügyi minisztérium (azaz egy szaktárca), hanem az MNV Zrt gyakorolja. Az MNV Zrt és a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács (NVT) a pénzügyminiszter felügyelete alatt álló szervezet. Ez annyit jelent, hogy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelõ döntéseiért - miniszterén keresztül - a kormány is felelõs.
Ma Magyarországon öt regionális, állami tulajdonú vízmû mûködik: az Észak-magyarországi Regionális Vízmû (ÉRV), központ: Kazincbarcika; az Észak-dunántúli Regionális Vízmû (ÉDRV), központ: Tatabánya; a Tiszamenti Regionális Vízmû (TRV), központ: Szolnok; a Dunántúli Regionális Vízmû (DRV), központ: Siófok, a Duna Menti Regionális Vízmû (DMRV), központ: Vác.
Úgy gondolom, attól, hogy két önálló cég: a TRV Zrt és a DMRV Zrt vagyonkezelését az ÉRV Zrt-re bízza, kvázi fölérendeli, egyik cég sem lesz hatékonyabb, versenyképesebb.
Próbáltam keresni annak okát, hogy milyen szempontokat vettek figyelembe a döntés meghozatalakor. Szakmait és gazdaságit biztosan nem, mert a DMRV Zrt mindkét összevetésben toronymagasan megelõzi vagyonkezelõjét az ÉRV-t.
A DMRV Zrt váci központtal, váci, gödöllõi, szentendrei üzemigazgatóságokkal rendelkezik. Szolgáltatási területünk Pest, Nógrád és Komárom-Esztergom megyékre terjed ki. Ez 121 települést, kb. 600.000 fogyasztót jelent. Mûködéséhez egy fillér állami támogatást nem kap. A befolyt víz- és csatornadíjakból tartja fönn magát, végzi a szolgáltatási tevékenységet, az öt vízmûvállalat közül a legalacsonyabb vízdíjakkal. A kazincbarcikai vízmûhöz képest 59 százalékkal olcsóbban, mégis lényegesen nagyobb nyereséggel.
Nem értem, milyen szakmai és gazdasági érvek alapján lett az ÉRV Zrt a vagyonkezelõ?

Az MNV szóvivõje azt nyilatkozta, hogy a döntés elõtt egyeztettek az önkormányzatok vezetõivel. Hangsúlyozni szeretném, az önkormányzatok véleménye megkerülhetetlen, mivel az egészséges ivóvíz biztosítása a polgármesteri hivatalok törvény által elõírt kötelessége.
Ezzel szemben Vác és Visegrád polgármestere már jelezte, hogy velük nem egyeztettek. Õk ezt a sajtón keresztül el is mondták, és kifejezték nemtetszésüket az összevonás és a privatizáció miatt.


Az április 1-én megjelent határozat a DMRV Zrt-hez csak április 3-én jutott el, a fogyasztókhoz a mai napig nem. Pedig egy ilyen jobbító szándékú, a köz javát szolgáló döntés létrejöttét meg kellett volna osztani a közvéleménnyel tévén, rádión, újságokon keresztül: hadd lelkesedjenek õk is! Valójában a hír csak az MNV honlapján jelent meg sajtóközlemény formájában.
Száraz Gábor szóvivõ április 4-i nyilatkozatából kideül: még egy törvénymódosításra várnak és a vízmûvek tõzsdére kerülhetnek, privatizálhatók.
Azt gondolom, egyik legnagyobb kincsünkrõl, a vízrõl nem dönthetnek ilyen-olyan bizottságok, csak és kizárólag az állam polgáraival együtt.

Országunkban ivóvizet, önkormányzati tulajdonú, illetve megyehatárokon átnyúló, köztulajdonban lévõ, regionális vízmûvek szolgáltatnak. Árat emelni csak az önkormányzat és az állam jóváhagyásával lehet.
Míg állami vállalatként mûködünk, különbözõ elvárásoknak kell megfelelnünk: fogyasztóvédelmi felügyelet, ÁNTSZ, laborvizsgálati eredmények, stb. Így garantálva a mindenkori jó minõségû ivóvizet.
Miért nem szabad a víz vagy annak hasznosítási jogát eladnunk?
Akkor, amikor a szakemberek a globális felmelegedésrõl, az édesvízkészlet hiányáról, elsivatagosodásról beszélnek, Magyarország kiváló minõségû, könnyen hozzáférhetõ, folyamatos rendelkezésre álló édesvíz-készlettel rendelkezik. Folyók, tavak, gyógyforrások, ásványvizek természetes gazdája.
Mi várhat ránk privatizáció után?
Jön egy befektetõ - külföldi vagy belföldi -, aki megvásárol bennünket, aki szeretné, ha befektetett pénze minél elõbb megtérülne, sõt nyereséget is szeretne. Felemeli a vízdíjat, kétszeresére, háromszorosára, akár többszörösére. A dolgozók létszámát felére, harmadára csökkenti. Ha nincs megfelelõ létszámú szakember: a vízellátás biztonsága veszélybe kerül, romolhat a víz minõsége.
Az államnak ebben az esetben már nincs beleszólása a történésekbe.

Munkám során azt tapasztalom, hogy a jelenlegi vízdíj megfizetése is gondot okoz fogyasztóink nagy részének. Ne kelljen ugyanezért a szolgáltatásért a többszörösét fizetnünk!
A DMRV azt szeretné, hogy a víz minden fogyasztó számára hozzáférhetõ és megfizethetõ legyen.

Szakszervezetünk két levelet is írt az MNV-nek, több száz aláírást gyûjtöttünk a döntés ellen. Tiltakoztunk az ellen, hogy a DMRV-t kettévágják, jobb parti mûködési területét más szolgáltatóhoz csatolják, önállóságát megszüntessék, vagyonkezelés alá vonják.
Követeltük, hogy a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács vonja vissza határozatát.

Meg kell elõznünk vízmûveink eladását!
Minden önkormányzat, polgármester, országgyûlési képviselõ és a civil lakosság is emelje fel szavát, pártállástól függetlenül! Egységes fellépésre van szükség!
A vízszolgáltatás köztulajdonban tartása: nemzetstratégiai kérdés!

Egy DMRV-s dolgozó "


..................









2009-05-13. 13:59
!


Tiltakoznak a nógrádiak a vízmû-privatizáció ellen



Keddre összehívták a Nyugat-Nógrádi Vízmû Kft. társulási tanácsának rendkívüli ülését, amelyen a tulajdonos önkormányzatok várhatóan közös határozatban tiltakoznak a Duna Menti Regionális Vízmû Zrt. vagyonkezelésbe adása ellen – mondta kedden Balassagyarmat alpolgármestere.


Csach Gábor közölte: az érintett önkormányzatok nem fogadják el, hogy a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács az Észak-Magyarországi Regionális Vízmûvek (ÉRV) Zrt. vagyonkezelésébe adja a Tisza- és a Duna Menti Regionális Vízmû (DMRV) Zrt.-ket.

A térségben szolgáltató Nyugat-Nógrádi Vízmû Kft.-t 1993-ban alapította meg 46 települési önkormányzat és a DMRV, jelenleg már 55 önkormányzat van a tulajdonosok között. A vízmû kft. legnagyobb tulajdonosa a DMRV 27 százalékkal, Balassagyarmat önkormányzatának tulajdonrésze pedig 25 százalék. A DMRV egyben 30 százalékos vízátadó is.

Csach Gábor elmondta: azért utasítják el a döntést, mert attól tartanak, hogy az átvétel után rájuk kényszerítik az ÉRV által kezelt nógrádi vízátvételt, ami jelentõs árdrágulást eredményezne. A dunai vízátvétel ugyanis köbméterenként nettó 160 forint, míg a nógrádi 270-300 forint között mozog. A tulajdonosok arra sem látnak garanciát, hogy a DMRV leányvállalattá alakulva nem esik a privatizáció áldozatává, és azt is rossznak tartanák, ha ezután az ügyeket Miskolcról kellene majd intézni, hiszen az ÉRV meghatározóan Borsod-Abaúj-Zemplén megyei érdekeltségû társaság.

Nógrád megyében egyébként problémát okoznak a jelentõsen eltérõ vízárak, mert míg hasonló mértékû, és kedvezõ ár érvényesül Balassagyarmat, Pásztó és Szécsény térségében, addig Salgótarján körzetében országosan is kiemelkedõen drága a vízdíj. A Nógrád megyei közgyûlés legutóbbi ülésén például elhangzott, hogy ha az évi 75 ezer köbméternyi vizet használó salgótarjáni megyei kórház Pásztón vagy Balassagyarmaton mûködne, akkor évente 31 millió forinttal lenne olcsóbb a vízszámlája.

(MTI-hiv.Kuruc/



.............................






Klánok és klónok I.
Oszkó méltó a méltatlanhoz
2009. május 23. 15:00




A Magyar Nemzet cikke:

-"Szociológiai értelemben a társadalmak legkisebb alkotóelemei a családok. A helyhez köthetõ közösségekben pedig a legerõsebb családok a klánok. A klánok olyan érdekcsoportok is egyben, amelyeknek az átlagosnál jóval hatékonyabb az érdekérvényesítõ képességük. A klánoknak a társadalom mûködésében szerteágazó a szerepük. Léteznek olyanok, amelyeknek csápjai elsõsorban a gazdaság mûködését hálózzák körbe, másoké meg például a politikai szférába hatolnak be, s mint ahogyan a gazdaság és a politika összefügg egymással, e csápok is keresztül-kasul átjárják e szférákat.



Fényûzés az Apró-Gyurcsány klán villájában




A villa hátsó falától a telekhatárig terjedõ kert felszíne alatt létrehoztak egy 2,8 méter belmagasságú, 250 négyzetméter hasznos alapterületû fitneszközpontot. Az uszodának két bejárata van, a kertbõl és a fõépületbõl egyaránt megközelíthetõ. Az elõtérrel rendelkezõ, több mint 130 négyzetméteres, szinteltolásos medencecsarnokba lépcsõ vezet. A területbõl 60 négyzetmétert foglal el a feszített víztükrû, fûtött, belsõ világítással ellátott és az egy helyben úszást biztosító ellenáramoltatóval felszerelt, szabálytalan alakú úszómedence. A 130 négyzetméter többi részén további merülõmedence, bár, büfé és növénykert található. Az uszoda déli oldalán olyan felsõ világító ablakokat építettek be, amelyek révén az uszoda nagy részét természetes fény világítja meg, így lehetõvé téve dísznövények tartását. Az oldalfalakat teljes egészében kerámiaburkolattal látták el, az álmennyezet az uszoda egész területén fából készült, a világításról egyedi lámpatestek gondoskodnak, amelyek kialakításánál különösen figyeltek a káprázásmentesség biztosítására. Az uszodában a medencecsarnokon kívül még 30 négyzetméteres kondicionálóterem, hat négyzetméteres szolárium, hat négyzetméteres szauna, zuhanyzó, fürdõ- és öltözõkabinok találhatók. Az uszodatérben alulról fûtött padok biztosítják a relaxálást. Elektronikus automatikával vezérelt hõmérséklet-szabályozással biztosítják, hogy a légtérben télen és átmeneti idõszakban is állandó legyen a kellemes, 25 Celsius-fokos hõmérséklet. Az elektronikus automatikával végzett hõszabályozás teszi lehetõvé a 60 négyzetméteres vízfelület 26 Celsius-fokos hõmérsékletének, valamint a padlófûtéssel melegített járólapok maximum 34 Celsius-fokos felületi hõmérsékletének a biztosítását is.

Magyarországon ide sorolható a sötét diktatúrában gyökerezõ Apró-Dobrev, illetve a szerényebb adottságokkal rendelkezõ Gyurcsány család összekapcsolódásával kialakult, immár történelmi távlatokat is magáénak tudó Apró-Gyurcsány klán, amely mûködésének feltérképezése egyelõre a jobboldali újságírók feladata.


A klán ereje elõtt a balliberális véleményformáló értelmiség színe-java ugyanis már idejekorán behódolt. Szolgalelkû magyar és külföldi médiaguruk, szépírók, filmrendezõk, szociológusok, filozófusok, gazdasági szakértõk s a többiek álltak sorba "kézcsókra" az arra alkalmas pillanatokban. Minden bizonnyal eljön az a pillanat, amikor történészek tárják majd fel azt, hogy a XX- XXI. század magyar társadalmának életére hogyan nyomja-nyomta rá bélyegét e klán mûködése.

Az Apró-Gyurcsány klán ténykedése "értékteremtõ" minta lett a balliberális oldalon. Az MSZP és az ideológiai ellentéteket aprópénzre váltó SZDSZ köpönyege alól olyan Gyurcsány-klónok bújtak elõ, akikre a bukás után minden félelem nélkül rá lehetett bízni a kormányzást, mert az erõs külföldi érdekeknek megfelelõ, illetve az ország további lepusztításához vezetõ útról biztosan nem térnek le. Ilyen klón például Bajnai Gordon, aki a gazdaságpolitikai elképzeléseit képletesen szólva az anyatejjel szívta magába, majd a vagyonképzés sajátságos formáit maga fejlesztette tovább. Róla a hétfõi Magyar Nemzet számol majd be bõvebben.

A Magyar Nemzet szombati írásának fõszereplõje a közfigyelem homlokterébe mostanság került másik Gyurcsány-klón, Oszkó Péter, akit munkájának szakbarbáraként a köznyelv némi szójátékkal Offshore Péternek becéz. Oszkó külsõ karakterjegyeit tekintve hasonlít némileg Gyurcsányra, de láthatóan ezzel nem elégszik meg. Bajnaihoz hasonlóan õ is a "közös értékek" embere, a balliberális klánok és értelmiségi elit megegyezése következtében nem véletlenül kerülhetett az új kormányba nagyhatalmú pénzügyminiszterként.

S vajon mi köti össze az erõs klánokat és a gyenge, imitátor klónokat leginkább? Az érdekeik. Egyrészt az, hogy válogatás nélküli eszközökkel a társadalom elõtt sikeresen elfedjék a magyarországi gazdasági és monetáris válság lényegét, ami ha ismertté válna, akkor az nagy bajt hozna a fejükre, másrészt pedig, hogy továbbra is lelkiismeretlenül csapolhassák a közpénzeket, és megfelelõ magánzsebekbe terelhessék a közvagyont. Céljuk, hogy az eddigi országrombolásuknak és harácsolásuknak a következményeit ne nekik, hanem a magyar állampolgároknak, kis- és középvállalkozóknak kelljen viselniük. Az Apró-Gyurcsány klán és a klónok mûködésének feltárása Magyarország érdeke, azaz valóban a mi ügyünk.

Oszkó méltó a méltatlanhoz
Vízügyi privatizáció: durva hazugsággal nyitott a pénzügyminiszter

Oszkó Péter családi gyökereirõl keveset lehet tudni. Az ambiciózus ifjú a gimnázium elvégzése után a jogi diploma megszerzése mellett döntött. A pénzügyekhez való vonzódása azonban már akkor megmutatkozott, és egyetemistaként bekapcsolódott a könyvvizsgáló világcég, a KPMG munkájába, ahol késõbb nagy multinacionális vállalatoknak adott tanácsokat. 2004-ben a Deloitte nemzetközi adótanácsadó társasághoz került. Röpke három év alatt Oszkó vezérigazgató lett.

A nagy offshore zsonglõr

A 36 éves adótanácsadó guru a Gyurcsány-kormány bukása után Bajnai Gordon hívó szavára a nyílt politikai szerepvállalás mellett döntött. A politika világának a gazdaság területére átnyúló csápjait a jelenlegi pénzügyminiszter adótanácsadói múltjából adódóan azonban már régóta jól ismerheti. Az általa is vezetett Deloitte több MSZP közeli cégcsoportnak, köztük a Bajnai vezette Wallis Zrt.-nek, adhatott könyvvizsgálóként olyan adóelkerülési tanácsokat, amelyek eredményeképpen forintmilliárdok távoztak adófizetés nélkül különbözõ távoli világrészeken megbújó offshore cégekbe.

Az offshore adóelkerülési szisztémát a nemzetközi adótanácsadó cég nemcsak ajánlgatja ügyfeleinek, hanem saját mûködésénél is folyamatosan alkalmazza, hiszen a Deloitte Zrt. két ciprusi offshore társaság tulajdonában áll. A magyarországi Deloitte-nek hosszú évek óta évente több milliárd forint árbevétele van, de társaságiadó-fizetése például a 2006. évi tevékenysége után alig érte el a 60 millió forintot. Osztalékadót pedig - ciprusi tulajdonosainak köszönhetõen - egyáltalán nem fizet a magyar költségvetésbe.

A Deloitte adóelkerülési gyakorlatát Oszkó vezérigazgatósága idején vitték tökélyre. Az általa aláírt mérlegbõl kiderül, hogy a Deloitte-nek 2007-ben megközelítõleg 7 milliárd forint (!) nettó árbevétele volt. Az óriási méretû bevétel mellett a cég mindössze 5 és fél millió forint (!) társasági adót fizetett a magyar államnak.


Az adófizetés jelentõs részének elkerülését úgy biztosították, hogy az Oszkó által vezetett társaság bevételének 90 százalékát, mintegy 6,3 milliárd forintot "elköltségelt". Ebbõl az összegbõl megközelítõleg 3 milliárd forint tanácsadói, megbízási és egyéb közremûködõi szerzõdések kifizetésére ment el.

A Deloitte nyilvános üzletpolitikáját és cégrendszerét ismerve feltételezhetõ, hogy a 3 milliárd egy része külföldi offshore cégekhez vándorolhatott. Felmerül a kérdés, hogy a több száz alkalmazottat foglalkoztató Oszkó vezette Deloitte-nak miért kellett ilyen óriási mértékû külsõ szolgáltatást igénybe vennie feladatai ellátásához? A magyar kisvállalkozókat buldogként üldözõ adóhatóság vajon megvizsgálta-e már, hogy a Deloitte 3 milliárdos költségszámlái mögött valódi munkavégzés áll-e?

Oszkó vezérigazgatóként mindenesetre azt elérte, hogy a 7 milliárd forint bevétel mellett elvárható több száz millió forint adófizetés helyett mindössze 5 millió forint közterhet viselt az általa vezetett nemzetközi könyvvizsgáló cég. Oszkó gondolkodásmódja azonban, úgy tûnik, kormánytagként sem változott.

Pénzügyminiszteri érdeklõdését az ugyanis egyáltalán nem keltette fel, hogy a hazánkban jelenlévõ nemzetközi cégek miért csak minimálisan vesznek részt a közteherviselésben, és milyen módszerekkel tüntetik el bevételeiket.


Ezek kivizsgálása és megakadályozása helyett Gyurcsány módszerét hûségesen követve Oszkó a magyar nyugdíjasokkal, nagycsaládosokkal és a devizahiteleiket nyögõ állampolgárokkal akarja megfizettetni azt a költségvetési hiányt, amit nem a lakosság idézett elõ, aminek kialakulásáról nem tehet, és amelynek megszüntetésében a hazánkban mûködõ egyes multicégek nemigen kívánnak részt venni.

Geotermikus üvegpalota a hegytetõn

A pénzügyminiszter azonban nemcsak gazdaságromboló módszereiben hasonlít Gyurcsányra, de úgy tûnik, luxusimádatban sem marad el mögötte.

Oszkó 2007-ben úgy érezte, hogy kinõtték a budakeszi 100 nm-es, 4 szobás, 25 nm terasszal bíró lakásukat. Az új családi sasfészek helyszínéül a Gyurcsány-Apró klán által is kedvelt II. kerületi hegyvidék egy romantikus hangulatú utcácskáját szemelte ki. Álmai megvalósulását a családja számára elegendõ teret biztosító, modern hangulatú, a fõvárosi panorámára teljesen kiüvegezett, 400 nm-es, négyszintes teraszház megépítésében látta. Az épület jellegzetességét a kilátás irányába kialakított hatalmas, további 200 nm-es teraszrendszer és üvegezett falfelület adja. A kialakítás eleganciáját a földszinti terasz elõtt a mínusz elsõ szinten elhelyezett üvegdoboz tetején lévõ díszmedencébõl egészen a bejárat melletti vízfelületig lefutó vízesés biztosítja. A család kényelmét szolgálja a szintek közötti liftösszeköttetés, a teremgarázs és a terepszint alatt található, üvegdobozzal lezárt pihenõtér. Az épület összes helyiségét geotermikus energiával fûtik, amely a melegvíz-ellátást is biztosítja. A hõközpontot a föld alatti második szinten helyezték el. Szakértõk szerint egy ilyen méretû villában a geotermikus rendszer kiépítése minimum 5 millió forintba kerül. A föld alatti szintekre a szabadból a friss levegõt gravitációs szellõzõberendezésen keresztül juttatják be.

Az üvegpalota megépítésére a pénzügyminiszter 2007-ben 1 200 000 svájci frank alapú kölcsönt vett fel, ami mai értéken 220 millió forintnak felel meg. Oszkó a hitel nagy részét már visszafizethette, mivel miniszteri vagyonnyilatkozatában csak 124 millió forint fennálló tartozást tüntetett fel. A közel 100 milliós törlesztõrészlet kifizetése után még 140 millió forint megtakarítása is maradt. Régi lakásától sem kellett megválnia, még mindig a tulajdonában van. Felmerül a kérdés, mibõl telik minderre? Oszkó 2009 márciusában a Deloitte elsõ embereként azt állította: "nemzetközi cégek alkalmazottja voltam és résztulajdonosa vagyok jelenleg (Deloitte), soha nem volt emellett saját bizniszem."


A pénzügyminiszter kijelentésével egyetlen apró probléma van, az, hogy nem igaz. A Deloitte hivatalos cégiratai szerint Oszkó soha nem volt a Deliotte Zrt. tulajdonosa, mivel az évek óta két ciprusi társaság tulajdonát képezi. A kormánytaggá avanzsált hajdani vezérigazgató tehát csak közvetetten, a ciprusi offshore társaságokon keresztül lehet tulajdonosa a magyar Deloitte Zrt.-nek. Oszkó kijelentésébõl az következik, hogy Magyarország pénzügyminisztere egyben egy ciprusi offshore cég tulajdonosa is. Amennyiben Oszkó tulajdonosként a Deloitte-tól bármilyen juttatást kapott, úgy annak kifizetése a magyar adóhatóság elõtt rejtve maradó adóparadicsomban történhetett.

Mivel a ciprusi társaságok mögött álló, valódi tulajdonosok általában elrejtõznek a nyilvánosság elõl, így pontosan nem tudható, hogy a pénzügyminiszter hány olyan cégben lehet tulajdonos, amelynek bankszámláján Magyarországról származó milliárdok tartózkodhatnak. A pénzügyminiszter korábbi tevékenysége tükrében erõsen megkérdõjelezhetõ az offshore cégek ellen napokban meghirdetett keresztes hadjáratának hitelessége. Egyetlen dolog, ami biztos: az adóparadicsomokba eddig kimentett milliárdos vagyonokat utólag megadóztatni nem lehet, azok már biztos helyen vannak, ezt tökéletesen tudja Oszkó Péter pénzügyminiszter is.

Oszkó privatizációs kottája

Az országnyomorítás fárasztó munkája és a luxusvillák imádata mellett jellembeli azonosságok is felfedezhetõk Gyurcsány és másodrendû klónja között.

Mindketten azonos jellemhibában szenvednek. Nem mondanak igazat, és úgy gondolják, hogy ez soha nem derül ki. Ha mégis kitudódik, akkor Gyurcsány nem ismer el semmit, nem kér bocsánatot, hanem támadásba lendülve megpróbálja kimagyarázni a helyzetet. Oszkó esetében most fog kiderülni, hogy reakciójában is a volt miniszterelnök hasonmása-e.

A Gyurcsány-kormány utolsó napjaiban a Magyar Nemzeti Vagyonkezelõ (MNV) Zrt. három nagy regionális vízközmûtársaság centralizálásáról döntött. A Bajnai-kormány megalakulása után a vízmûvek központosítását a Pénzügyminisztériumnak alárendelt MNV Zrt. rendkívüli módon felgyorsította. Oszkó szerint erre kizárólag a társaságok mûködésének ésszerûsítése és gazdálkodásuk hatékonyabbá tétele miatt volt szükség. Az ellenzék viszont úgy látja, hogy a kormány ezzel a lépéssel a vízmûvek privatizációját, koncesszióba adását készíti elõ. A Fidesz szerint a központi irányítású vízközmûvek üzemeltetési, vagyonkezelõi, illetve tulajdonjoga egyszerûbben lesz átjátszható piaci befektetõknek. Koncra éhes multicégek - élen a franciákkal - szép számmal akadnak, akik ugrásra készen várják, hogy az utolsó - szó szerint életet adó - nemzeti vagyonunkra, a vízre rátehessék a kezüket. Fónagy János, a Fidesz szakpolitikusa korábbi interpellációjában arról kérdezte a pénzügyminisztert, hogy akarják-e bármilyen módon privatizálni a vízvagyonunkat. Oszkó a parlamentben a következõket válaszolta: "Nem, nem, nem és nem... Azaz nem adjuk el a vízvagyont, a vízhasznosítást, nem adjuk el a vízszolgáltatást."

Sajnálatos módon, de tetten érhetõen a pénzügyminiszter valódi szándékai ezzel éppen ellentétesek.



Oszkó 2004-ig egy nemzetközi ügyvédi irodahálózat magyarországi irodájának, az Oppenheim Ügyvédi Irodának egyik vezetõje volt. Oszkóék kidolgoztak egy koncessziós modellt, amelyet több érintett személynek megküldtek. A dokumentum "A regionális vízi közmûvek üzemeltetése, privatizációja" címet viseli. Koncepciójuk szerint a regionális vízmûvek privatizálása akkor lenne célszerû, ha elõtte megteremtik azok hatékony gazdálkodását. Foglalkozik az anyag azzal a kérdéssel is, hogy a privatizált vízmûvekben meddig lehet fenntartani a hatósági árakat. Oszkóék javaslata szerint a vízdíjat úgy kell majd kialakítani, hogy a struktúra megfelelõen biztosítsa a magánbefektetõ érdekeit. A dokumentum a privatizáció során érvényesítendõ célként jelöli meg azt, hogy hosszú távon biztosítsák a befektetõ döntéseinek érvényesíthetõségét, nyereséghez jutását.


Nyilvánvalóan azonban a lakosság érdeke nem azonos a befektetõével, és az emberek nem szeretnének azért magasabb vízdíjat fizetni, hogy a privatizáló társaság a számára megfelelõ nyereséghez hozzájusson. Oszkóék a befektetõk érdekeit, céljait igen részletesen elemzik és figyelembe veszik, ugyanakkor a magyar lakosság érdekeirõl, szempontjairól egyetlen szót sem ejtenek a dokumentumban. Elvégre az embereknek nincs más dolguk, csak szó nélkül fizetni a vízdíjat.

A modell a privatizáció egyik lehetséges formájaként a vízmûvek vagyonkezelésbe adását írja le. Az állam ebben az esetben nem a vízmûvek tulajdonjogát adná el, hanem a víziközmû-társaságokat magáncégek üzemeltetésébe adná. Ügyvédi anyagukban Oszkóék javasolják a vagyonkezelési és üzemeltetési szerzõdések részletes kidolgozását. Eltelt néhány év, és láss csodát, Oszkó ügyvéd úrék által megálmodott konstrukció elsõ lépése Oszkó Péter pénzügyminisztersége idején megvalósult, a gondolatot tett követte.

A pénzügyminiszter irányítása alatt álló Magyar Nemzeti Vagyonkezelõ Zrt. szerzõdéssel lehetõvé tette, hogy az Észak-magyarországi Regionális Vízmûvek másik két regionális vízmû felett vagyonkezelési jogot szerezzen. A csúcsszervnek kiszemelt vízmûcég most már csak arra vár, hogy Oszkó ügyvéd úrék modelljének második részére is sor kerüljön, azaz megérkezzen a vízmû üzemeltetését privatizáló magáncég. Oszkóék konstrukciója azt is biztosítja, hogy a befektetõ - az "egyet fizet, hármat kap" kereskedelmi fogás mintájára - egy vízmûcég megszerzésével három magyar vízmû üzemeltetéséhez jusson hozzá. A pénzügyminiszter néhány napja a médiában ezt nyilatkozta: "Ami a Vízközmû Társaságot illetõen, azt hiszem, kétszer mondtam el a parlamentben, hogy sem magam, sem a kormány nem támogatja azok privatizációját és nem is szándékozik privatizálni. Én azt gondolom, hogy minden ettõl eltérõ híresztelés az önöket ugyan foglalkoztatja és híreket generál, de ezek a hírek, ezek semmilyen alappal nem bírnak." Kijelentését nemcsak a kormány, hanem személyes álláspontjaként is közölte. Állításával ellentétben azonban Oszkó nemcsak, hogy egyetért a magyar vízvagyon magánosításával, hanem - a dokumentumok tanúsága szerint - a privatizációs modell kidolgozásának egyik szellemi atyja.


A tetten ért hazugság cáfolata is gondot okozhat majd a miniszternek, hiszen le sem tudja tagadni, hogy az általa kidolgozott konstrukciót szinte egy az egyben valósítja meg a kormány. Tudjuk, a tények makacs dolgok. Most éppen azt bizonyítják, hogy a pénzügyminiszter elsõ politikusi lépéseként gátlástalanul hazudott a képviselõknek a parlamentben. Szemrebbenés nélkül szemébe hazudott a lakosságnak is, hiszen gõzerõvel azon dolgozik, hogy korábbi tervét megvalósítva megfossza Magyarországot a kincset érõ vízkészlettel való rendelkezés lehetõségétõl. A Bajnai-kormány pedig Oszkó kottájából játszik.

Normális demokráciákban felelõs kormánytagként nem vállalhat szerepet olyan ember, aki a politikai pályafutását egy hatalmas hazugsággal kezdi. Gyurcsány óta azonban nálunk ez is másképp van. "


forrás:


/Magyar Nemzet:


http://www.mno.hu/portal/638648



Tornádó/














http://www.nemzetihirhalo.hu/index.php?lap=public&iro=beres&cikk=31#cikk


/6 millió magyar a létminimumon bolyong a balkánizálódás közepén/


...


http://www.nemzetihirhalo.hu/index.php?lap=public&iro=beres&cikk=138#cikk


/Csõdbe viszik az önkormányzatokat,bajban az óvodai,iskolai étkeztetés/


............


http://www.nemzetihirhalo.hu/index.php?lap=public&iro=beres&cikk=50#cikk


/Ujgurok-szabadság és ásványi kincsek/kínai hódítás Afrikában/