HÍREK-2009.OKTÓBER 21./


HÍREK 2009.OKTÓBER 21./

szerk./Béres Erika


-MINDENNAPOS A KORRUPCIÓ A KÖZBESZERZÉSEKBEN

-EZER KM-EN MEGSZÜNTETIK A VASÚTI KÖZLEKEDÉST, 8 NAGYVÁROSBAN A TÁVOLSÁGI BUSZJÁRATOKAT

-ERUROBUS-INVEST Zrt, VT Transmann Kft, BKV-midibusz




A korrupció befolyásolja hazai közbeszerzések 7o-9o %-át- állítja a Közbeszerzések Tanácsának tanulmánya.

Ezért az állam a valós összegeknél negyedével drágábban vásárol.

A korrupció során az ajánlatkérõk és alvállalkozók összejátszásának technikái közé tartozik az elõzetes kartellmegállapodás, de az ajánlattevõre gyakorolt külsõ nyomásgyakorlás vagy a baráti cég indítása is. A résztvevõk szerint ezek ma Magyarországon mindennapos gyakorlatnak számítanak.


................................................



Miközben több, mint ezer kilométeren szûnik meg a vasúti személyszállítás, a távolsági buszjáratokat is csökkentik 8 nagyvárosban- szocialista érdekeltség az Eurobus-Invest Zrt.-nél.


33 regionális vasúti szakaszon szûnik meg a személyszállítás közölte Antali Károly kormánybiztos. A közlekedési miniszter jövõre nem rendeli meg a MÁV-tól a szolgáltatást ezeken a szakaszokon,így 4 milliárd forint fennmarad,- a következõ lépés a tarifák és a kedvezmények lesznek.

A kormánybiztos ennek az összegnek a többszörösét is megtakarításként könyveli el, ha -mint mondta- "a MÁV minden eleméhez hozzányúlnak".

5ooo vasutas munkahelye szünne meg - a VDSZSZ kollektív munkaügyi vitát kezdeményezõ szakszervezettel közösen kíván fellépni.


Bár a közlekedési tárca a párhuzamosságok megszüntetésére hivatkozik, a kormány Budapest, Miskolc, Nyíregyháza, Debrecen, Szolnok, Tatabánya, valamint Gyõr és Pécs viszonylatában is csökkenti a távolsági buszjáratokat.

Gyõrbe például a jelenlegi napi 22 helyett mindössze két járat indulta, Miskolcra pedig a mostani heti hat helyett egyetlenegy sem közlekedne az M3-as autópályán - hasonló a helyzet Nyíregyházával is.



....................

Ismét milliárdokért dolgozna a fõvárosnak a Budapesti Közlekedési Vállalat volt vezérigazgató-helyettese, aki most a BKV midibusz pályázatán induló VT-Transman Kft.-nél érdekelt – írta a Magyar Nemzet.

Regõczi Miklóst képviselõt nemrég nevezték ki az Eurobus-Invest Zrt. vezérigazgajóvá.


A társaságnak jelentõs részesedése van a VT-Transman Kft.-ben.



A menedzserszerzõdést két héttel a BKV tender megjelenése után kötötték meg. A közelmúltban felvetõdött a cég neve a pécsi helyi közlekedési botránynál is.

A volt MSZP-SZDSZ-es képviselõ a














sok milliárd forintos tanácsadói szerzõdések megkötésében játszott döntõ szerepet és tavalyi távozásakor csaknem 35 millió forintos végkielégítést vett fel.