Mítosztalanítás/33.Szerzetes gyógyítók
- Részletek
- Béres Erika
- Találatok: 1016
Mítosztalanítás/33.Szerzetes gyógyítók
/folyt.
Elgondolkodtató, hogy a vándortanítók, - így a buddhista szerzetesek is a "szabadba kimenetel cselekedetével" buzdították követõiket:
"hagyják el házukat és családjukat" /agara/, a laikus élet megtestesítõit és lépjenek be az állandó fedél nélkül élõ vándorló szerzetesek közé. /anagara/.
Csak ekkor szabadulhat meg az ember minden földi kötöttségtõl, ekkor tud teljes szívvel elmélyedni a Tanításban és fokozatosan megszabadítani magát mélyen gyökerezõ szenvedélyeitõl.
Mert "Könnyebb a tevének átmenni a tû fokán, mint a gazdagnak bejutni az Isten országába"/Mt. 19.24./
"Egy írástudó odament és így szólt hozzá:
"Mester, követlek, akárhová mégy"-
Jézus így válaszolt: A rókának barlangja van, az égi madárnak fészke, de az Emberfiának nincs hova fejét lehajtania."
A buddhista hit egyik érdekes szabálya, hogy megtiltja a test olajjal való megkenését, amirõl Buddha valószínûleg úgy vélekedett, hogy túlságosan nagy figyelmet irányít a testre, ezáltal elkényezteti az egót.
A nazarénus szekta tagjainak minden bizonnyal nem kellett ilyen szigorú szabályokat követniük.
A "felvilágosodás" XVIII.sz.-i filozófusai úgy gondolták, hogy a keresztrefeszítés és a feltámadás az esszénus szerzetesek által megrendezett ügyes jelenet volt és szerintük a "fehér ruhás fiú" aki közölte az asszonyokkal a feltámadás hírét, az esszénusok egyike volt, akik szokásuk szerint fehér ruhát viseltek.
Száz évvel ezelõtt keletkezett az az elmélet, hogy Jézus egy esszénus fia volt, a gyermeket a Rend nevelte fel.
Ennél is furcsább változatokkal rágalmazták fanatikus zsidók a korai keresztény közösségeket.
l83l-ben August F.Gförer, Stuttgart város plébánosa és Repetent, a tübingeni szemináriumban úgy vélekedett, hogy "A keresztény egyház az esszénusok közösségébõl alakult ki, az õ eszméiket fejlesztette tovább és az õ törvényeik nélkül az egyház szervezete elképzelhetetlen volna."
Az "esszénus" név a szír "hasen" szóra vezethetõ vissza, melynek jelentése "az istenfélõ".
Az etimológia egy másik változata szerint az arameus "assaya" szóból származik, ami orvost vagy gyógyítót jelent /és a görög "Therapeutae" párja lehet/.
Szerzetesek, akik különösen elmélyedtek az ima és elmélkedés aszkétikus gyakorlásában, rendkívüli jártasságra tettek szert az érzékszerveken túli percepcióban és cselekvésben.
/szerk.Béres E.