Mítosztalanítás/33.Szerzetes gyógyítók


/folyt.


Elgondolkodtató, hogy a vándortanítók, - így a buddhista szerzetesek is a "szabadba kimenetel cselekedetével" buzdították követõiket:

"hagyják el házukat és családjukat" /agara/, a laikus élet megtestesítõit és lépjenek be az állandó fedél nélkül élõ vándorló szerzetesek közé. /anagara/.

Csak ekkor szabadulhat meg az ember minden földi kötöttségtõl, ekkor tud teljes szívvel elmélyedni a Tanításban és fokozatosan megszabadítani magát mélyen gyökerezõ szenvedélyeitõl.

Mert "Könnyebb a tevének átmenni a tû fokán, mint a gazdagnak bejutni az Isten országába"/Mt. 19.24./


"Egy írástudó odament és így szólt hozzá:

"Mester, követlek, akárhová mégy"-

Jézus így válaszolt: A rókának barlangja van, az égi madárnak fészke, de az Emberfiának nincs hova fejét lehajtania."


A buddhista hit egyik érdekes szabálya, hogy megtiltja a test olajjal való megkenését, amirõl Buddha valószínûleg úgy vélekedett, hogy túlságosan nagy figyelmet irányít a testre, ezáltal elkényezteti az egót.

A nazarénus szekta tagjainak minden bizonnyal nem kellett ilyen szigorú szabályokat követniük.


A "felvilágosodás" XVIII.sz.-i filozófusai úgy gondolták, hogy a keresztrefeszítés és a feltámadás az esszénus szerzetesek által megrendezett ügyes jelenet volt és szerintük a "fehér ruhás fiú" aki közölte az asszonyokkal a feltámadás hírét, az esszénusok egyike volt, akik szokásuk szerint fehér ruhát viseltek.


Száz évvel ezelõtt keletkezett az az elmélet, hogy Jézus egy esszénus fia volt, a gyermeket a Rend nevelte fel.

Ennél is furcsább változatokkal rágalmazták fanatikus zsidók a korai keresztény közösségeket.


l83l-ben August F.Gförer, Stuttgart város plébánosa és Repetent, a tübingeni szemináriumban úgy vélekedett, hogy "A keresztény egyház az esszénusok közösségébõl alakult ki, az õ eszméiket fejlesztette tovább és az õ törvényeik nélkül az egyház szervezete elképzelhetetlen volna."


Az "esszénus" név a szír "hasen" szóra vezethetõ vissza, melynek jelentése "az istenfélõ".

Az etimológia egy másik változata szerint az arameus "assaya" szóból származik, ami orvost vagy gyógyítót jelent /és a görög "Therapeutae" párja lehet/.

Szerzetesek, akik különösen elmélyedtek az ima és elmélkedés aszkétikus gyakorlásában, rendkívüli jártasságra tettek szert az érzékszerveken túli percepcióban és cselekvésben.

/szerk.Béres E.