Mítosztalanítás/ 10. Mózes és a név sémája


/folyt.


Ahhoz, hogy világosabban megértsünk dolgokat, ismernünk kell bizonyos kultúrális irányzatok vezéralakjainak elnevezését.

Ezekben látnunk kell a párhuzamokat.


Az egyiptomiak törvényalkotója "Manesz" volt, - aki odautazott, hogy azokat tanulmányozza, egy krétai görög, neve:"Mínosz",- az ókori India vallási és politikai törvényeit "Manunak" köszönheti, - a héber törzsek vezetõje és a "Tíz-parancsolat" kihirdetõje "Mózes" volt...


Látnunk kell tehát, hogy ez egy õseredeti séma.

Mind a négy névnek közös szankszrit eredete van.

/"man"-gondolat,ember,értelem/


Minden alakulóban lévõ civilizáció kezdetén bizonyos férfiak kiemelkednek a többiek közül, õk befolyásolják a tömegeket, -fejlõdést hoznak vagy uralkodnak fölöttük.


Õket nem vakítja el a puszta halatom, - mert az csak a tanulatlanok között szolgálhat legfõbb törvényként.


Ezek a kultúrális és szellemi vezetõk, - a valamennyi ember tudatában jelen lévõ "Istenséggel" összhangban kívánják hatalmukat érvényesíteni.


Ezeket az embereket misztikus hírnév övezi, - származásukat és életüket pedig legendák örökítik meg.


"Prófétáknak" vagy "Isten követeinek" tartják õket, - õk pedig újraértelmezik a múlt hományos kinyilatkoztatásait.


Hozzáértõ kezükben minden fizikai realitás átalakítható valamilyen mennyei hatalom megtestesülésévé, amit õk akaratuk szerint felidézhetnek vagy lecsillapíthatnak.


Izraeli és indiai mágusok egyformán képesek voltak például egy kígyót önkívületi állapotba hozni, körbemutatni, mintha egy darab rongy lenne, majd visszaállítani eredeti állapotát és ez azóta is kedvelt trükk maradt az indiai fakírok repertoárján.


/szerk.Béres E.