Mítosztalanítás/2.-az intellektuális kapacitásról
- Részletek
- Béres Erika
- Találatok: 937
Mítosztalanítás/2.-az intellektuális kapacitásról
/folyt.
A hivatalos egyházak elhallgatták a hívõk elõl a kereszténység területén bekövetkezett változásokat és elmulasztottak nemzedékeket megtanítani a "vallás" történeti és kritikai megközelítésének módjaira.
Mindezzel gyakorlatilag hozzájárultak az egyházi kereszténység hanyatlásához,- errõl az üres padok beszélnek.
Még ott is,-ahol az emberek egyáltalán nem voltak keresztény-ellenesek.
Amit ma kereszténységnek nevezünk, jobbára "paulinizmusnak" is hívhatnánk,-mert javarészt egy olyan "megvilágosodott" valaki leveleibõl tanítják, aki életében nem találkozott Jézussal.
Az egyház szabad közösségbõl lett törvényes testület, hierarchikus gépezet a történelem folyamán.
Miképp lehet,hogy egy templomba járó keresztény szinte lehetetlennek érzi,hogy kritikusan szemlélje a hit szabályait még mára is?
Két évezreddel ezelõtt talán ugyanez volt a probléma.
A bürokrácia,, az önkényesség, a kizárólagos fennhatóság.
Iktatják, menedzselik a kereszténységet.Innen már csak egy lépés újra a dogmatizmus és fanatizmus.Ebbõl mintha már nemegyszer lett volna gond a történelem folyamán.
Elég érdekes találkozni az ateizmussal, a tudatlansággal és mûveletlenséggel,- de valami módon a gúny elintézhetõ azzal,hogy "nem tudják,mit beszélnek".
Az igazi lebecsmérlés a fanatikus dogmatizmusból érkezik.
A hit nem a valóság elviselésének eszköze.
Nem is az irracionalizmus és bizonyíthatatlanság világa.
A szekularizáció folytán visszaszorultak a transzendens értékek,-de az u.n. "felvilágosodás" nem képes megválaszolni a legõsibb kérdéseket az élet értelmérõl.
A szellemi központok megkísérelnek mindenütt a világon választ adni mindarra, amire a merev egyházi hivatalosság nem képes.
Lehet szinkretizmusnak nevezni azt a keresõ magatartást, ami az önismeretet, a szemlélõdést és a meditációt is magába foglalja.
A Kelet legõsibb tapasztalatink eredete és forrása.
Itt állunk Kelet és Nyugat között középen.
Szellemileg, lelkileg is.
Nem kell erkölcsi hanyatlástól vagy összeomlástól tartanunk.
Azonban az a keresés és út, ami embertömegeket ösztönöz nem csak
"kiválasztottak" elitje számára érhetõ el.
Nem a látható világban vannak céljai, nem értékeli fel a kézzelfogható dolgokat,-hanem alapja egy spirituális feleszmélés, transzecendentális értékek felé fordulás.
/szerk.Béres E.