Jelszavak nélkül - a lakossággá züllesztett nemzetrõl




l4 éve van iskolája, - mégis ritka vendég a mûsorokban.


Ebben a beszélgetésben sem õ viszi a szót.


Molnár V. József csöndessége, átérleltsége, letisztult felfogása többet mond a jelszavaknál, magyarázatoknál, "szaknyelvnél”. Csak egy embert ismertem, akinek személyisége hasonló volt, - õt is meghívták néha vitamûsorokhoz. Akkoriban is az volt a szokás, hogy õt csak a végén kérdezték meg…



A pár napja adott mûsorban a kérdések az oktatásra, a szekularizációra, a tudás és a kultúra különbségére vonatkoztak, engedtessék meg, hogy most kizárólag a Molnár V. József által mondottakat, az õ üzenetét írjam le:



---


Molnár V. József elmondta, hogy az õ gyermekkorában az elemi iskolában elsõdleges volt az erkölcsi és hazafias nevelés. Beszélt arról, mit is jelent az „Egy Úr”szolgája -mint Isten-ismeret. A középiskolákban úgyszintén a saját múlt – a magyar történelem - ismerete és az erkölcs volt elsõ helyen.


A néprajzkutató hangsúlyozta, hogy a Kárpát-haza és a benne élõ emberek politikai határoktól függetlenül élnek a hazában magyarként.


Gyökerünk hun,avar,- ez az egész Kárpát-hazára vonatkozik.


Ez a fajta gondolkodás a mai pedagógusokban nincs jelen/tisztelet a kivételnek/- sem a képzésben.



A világtörténelem oktatásának akkor kell következnie, amikor a tanuló számára a hun-avar folyamatosság- a saját történelem- már ismert.


A régi elemi iskolákban a szûkebb környezet történelmi oktatása volt az elsõdleges,- amiben a személyes élmények, tapasztalatok is szerepet kaptak: "elõször tanuld meg, ami a tied, tudj viszonyítani valamihez, ez ad tartást fiam...."



Mint mondta: a mai gyerekek be- és kizárva vannak, - a saját életükbõl záródnak ki.


„Te gyermek, aki alig nõttél ki a földbõl,- a történelem része vagy”.


A történelem nem valamiféle „holt tudomány, ami valamikor, valahol zajlott”, - hanem folyamatosság, amit minden nebulónak éreznie kell, - máskülönben fölösleges történelmet oktatni.


A régi iskolák tanárai maguk is szinte „jelen voltak” az eseményekben, amikor tanítottak.


Játszva tanítani:


„A világ közepe ott van, ahol leszúrom a botomat”-mondja a hortobágyi pásztor.





Ami fontos figyelmeztetés:


A nemzet „ébredõ”-ben van és sok olyan ismeretet kap, ami nem alapozott.


Hála Istennek, vannak ebben a hazában, akiket ki lehet választani,- az említett iskolai könyvvel /5.-eseknek/kapcsolatban is- pl. Andrásfalvy Bertalan és Bakay Kornél.


Az õ alapozó tudásuk hiányzik a mai „lakossággá” züllesztett nemzetbõl.





Molnár V. József elmondta, hogy egy konzervatív alapítvány egy akkreditált intézmény létesítését tûzte ki célul, hogy hazafias ill. erkölcsi nevelést adjon.77 professzor jelentkezett, akik szívesen részt vesznek ebben a nevelésben.


Az intézmény jövõre kezdi meg mûködését, tanítókat és tanárokat képeznek ebben a szellemben.


/Béres




a mûsort itt láthatják:



video:




http://www.hirtv.hu/kultura/?article_hid=286982