MAGYAR JUSTITIA BIZOTTSÁG


(POSTALÁDÁJA)


EMLÉKEZZÜNK V. I. LENINRE!



TISZTELT OLVASÓK!


1870-ben (a bolondok havában), április 22-én (141 éve) született Vlagyimir Iljics Uljánov, a proletáriátus feledhetetlen nagy vezére, aki Marx-Engels emlõibõl szívta magába és fejlesztette tovább a kommunizmus hazug tételeit, majd “sikeresen” transzformálta a gyakorlati életbe.


Elismerten ügyes hordószónok volt, redundáns szövegével azokat is “lehengerelte”, akik semmit sem értettek belõle. A betûvetést is nagyon kedvelte, de írásainak az értelmezése sem volt könnyebb feladat, mint repedt-fazék hangú (recsegõ) beszédébõl kihámozni a mondanivalót.


Hazugságban messze megelõzte kortársait, még Gyurcsány is csak kezdõ kisinas lehetett volna mellette. Nehezen találni olyan nyilatkozatát (jóslatát), amely bekövetkezett volna a közeli vagy a távoli jövõben. Ha mégis volt ilyen, akkor az csak a “vak-tyúk is talál szemet” közmondást igazolja.


Mérhetetlenül szeretett utazgatni, a cár atyuskára külföldrõl öltögette a nyelvét és elbódított híveit ösztönözte a cári diktatúra megdöntésére. Két kézzel szórta a muzsikok és a proletárok által összekuporgatott kopejkákat szállodákra, gépkocsira, utazgatásokra, nõkre és tanai terjesztésére. A februári - Kerenszkij vezette polgári demokratikus forradalom gyõzelme után - hazatért, vele érkezett felesége (Krupszkaja) és szeretõje (Inessa),de hamarosan Finnországba távozott és kivárta, hogy Trockij és társai elõkészítsék (megszervezzék) a kormány elleni puccsot.


A sikeres puccsot követõen eszelte ki a Nagy Októberi Szocialista Forradalom meséjét, amely ma már bizonyítottan nem volt nagy, nem októberben zajlott le, nem volt sem szocialista, sem forradalom. A Téli Palota ostroma is messze állt egy ostrom valóságától, hiszen senki sem védte a palotát, az “ostromló” katonák összesen két halottat vesztettek a dulakodás, rohangálás és fosztogatás közbeni, véletlen fegyverhasználat miatt. A városban semmi sem érzõdött az “ostromból”, az operaházban Saljapin énekelt, a villamosok akadálytalanul közlekedtek és a járókelõk mozgása is a megszokott képet mutatta.


Lenin viszont kézbe vette az ügyintézést, bevezette a proletár diktatúrát és a régi rendszer vélt vagy valós híveinek fizikai megsemmisítését. Elhelyezkedett a Kreml-ben, bár a leírások szerint szerény körülmények között élt, két szoba állt a rendelkezésére, pontosabban három, de a harmadik az Krupszkaja kívánsága volt, mert ragaszkodott egy külön hálószobához.


Lenin és Inessa közti vonzalom eltérhetett a plátói minõsítéstõl, mert Inessa szült egy fiú gyermeket, aki az anyakönyvi bejegyzésben a Vlagyimir nevet kapta. Inessa Moszkvában hunyt el 1920-ban, a kis Vlagyimir pedig tüdõbajban lelte halálát. A halálok okai megkérdõjelezhetõk, mint minden Lenin és Sztalin uralkodása alatti haláleset ismert és/vagy nem kívánatos személyek esetében.


Lenin nevéhez fûzõdik a GULAG szigetvilág alapjainak lerakása (a Szoloveckij szigeteken), a parasztság kisemmizése, a megalakított Szovjet-Oroszországból kilépni akaró államok elleni brutális katonai fellépés végrehajtása (Finnország, Ukrajna, Csecsen-föld, Ingus-föld, Örményország, Kazahsztán, Grúzia, Lettország, Észtország, Litvánia, stb.), bár a “NOSZF” gyõzelme után maga Lenin Lenin deklarálta az egyes államok vagy nemzetiségek szabad választási jogát az önállóságra való törekvésük vagy a szovjet államhoz történõ csatlakozásuk kérdésében.


Lenin nevéhez fûzhetõ még (többek között) a papság és a kulákság elleni fellépés, a templomok kifosztása és a mezõgazdaság tönkretételének beindítása, valamint a büntetõtörvénykönyv egyes paragrafusainak esztelen mértékû szigorítása.


Összességében megállapítható, hogy Lenin az emberiség egyik kiemelkedõ despotája volt, ezrek és milliók halála vagy szenvedése terheli a lelkét (ha volt neki). Talán nagyságrendileg csak Sztalin múlta felül, akit Lenin indított “útjára”, és aki várakozáson felül teljesítette Lenin halálakor elmondott esküjében elhangzottakat, miszerint hûen fogják követni a (szifiliszes, szószátyár, demagóg, hazug és népirtó) elõdjének megkezdett munkáját.


Lenin 1924-ben távozott Marxhoz és Engelshez. Bõrét konzerválták és közszemlére kitett múmiaként mutogatják. Egy ideig Sztalin is osztozkodott a mauzóleum légkondicionált helyiségében Lenin balján heverészve, majd Hruscsov kipateroltatta onnan, mert egy öreg bolsevik azt álmodta, hogy Leninnel beszélgetett és egykori vezére nagyon elégedetlen volt a társbérlõ miatt, aki annyi szenvedést és bajt zúdított a birodalomra. Meglehet, hogy a beszélgetés csak a Sztolicsnaja vodka hatására jött létre, mert Lenin még múmiaként sem kritizálhatja Sztalint, aki a legjobb tanítványának számított.


Lenin tehát megszületett, “élt él és élni fog” egyesek szerint, csupán a kivégzett, a megkínzott és az ártatlanul meghurcolt százezrek vagy milliók nevében nevében mondjuk ki, hogy az emberiség egyik legnagyobb tragédiája volt, hogy megszületett!


(Prof. Dr. Bokor Imre)


Melléklet









ESTI MESE LENINRÕL


(12 éven felülieknek, fõként: ”ifijú” és öregedõ ortodox szocialistáknak)



Az emberiség történetében számos kimagasló egyéniség található, ám Vlagyimir Iljics Lenint (alias: Uljánovot) több száz versztnyivel emelt mindenki fölé, az igazságra egy lyukas kopejkát sem adó bolsevik propagandagépezet. Lenin tehetségérõl, tudásarzenáljáról, emberi nagyságáról, szervezõképességérõl, éleslátásáról, elszántságáról, következetességérõl, humanizmusáról, szónoki képességérõl és/vagy alkotókészségérõl egy felhõkarcoló méretû könyvtárat megtöltõ anyagot (tanulmányt, ódát, regét, verset, regényt, színdarabot, stb., stb.,) írtak össze hívei (elvtársai, kortársai, szimpatizánsai, követõi), egymást, sõt a Pravda c. napilap ún. „hitelességi” koefficiensét is felülmúlva, ami már rendkívül figyelemre méltó eredményként értékelhetõ. Az alábbiakban viszont, az elsõ Vlagyimir Iljicsrõl készült „autentikus” mesemû olvasható, amely a tengernyi hazugság után - a mûfaj sajátos eszközeivel -, valós képet ad a nagy szószátyárról, a délibábot kergetõ despotáról, a nemi és szellemi fertõzõbetegségben szenvedõ bolsevikról, aki a mesében is „ÉLT, ÉL ÉS ÉLNI FOG”!












H




ol volt, hol nem volt, a Kárpátokon is túl, de az Urálon innen, a minden oroszok cár-atyuskájának irdatlan nagy birodalmában, volt egy Szimbirszk nevû városka, ahol 1870-ben, a bolondok havában (április 22-én), a jóravaló Uljánov család második gyermeke látta meg a napvilágot, és a keresztségben a Vlagyimir nevet kapta.










S




okan állították, hogy az új jövevény, méreten felüli (XXXL-es) kopasz fejjel született, de takaros kis hegyes szakálla volt, és már kéthetes korában folyékonyan beszélte az ó-orosz nyelvet. A mamácska vagy papácska szavak helyett, a „proletárdiktatúra” volt az elsõ szó, amelyet - szülei legnagyobb meglepetésére - kiejtett (a cumival együtt) a száján, de még a helybéli nagy tudású pópa sem volt képes értelmezni a csöppség mondanivalóját.










M




ég a hatodik életévét sem töltötte be, amikor egy piciny, de ütõképes pártocskát szervezett játszótársai körében, majd bolsevicskákra és mensevicskékre osztotta õket, és egymásra uszította a két csoportot. A durcáskodó pártonkívülieket pedig „gyermek-kolhozkákba” és/vagy „gulágocskákba” rekesztette ki,- rájuk ragasztván a burzsujka, kulákocska, eszerke, kadetka és más gúnyneveket. Ezekkel építtette meg az elsõ homokvárát is, amelyet „vöröskeburgnak” nevezett, és apró sarló-kalapácsos figurákkal díszített.










I




skolai tanulmányai során, tanárai sokaságával sajátíttatta el a legkorszerûbb humán-és reáltudományok minden csínját-bínját, a dialektikus-és történelmi materializmus csalhatatlan módszerének alkalmazásával. 1887-ben ’917 karátos aranyéremmel fejezte be gimnáziumi tanulmányait, és a Kazáni Jogi Egyetem hallgatója lett, de a gonosz cári adminisztráció felfigyelt a diákok körében kifejtett forradalmi aktivitására, ezért kizárták az egyetemrõl és Kokuskino falucskába számûzték. 1888-ban visszatérhetett Kazánba, de mivel az egyeteme nem fogadta vissza, ezért Szamarába költözött, és a Peterburgi Egyetem jogi karának magántanulójaként - 1891-ben - olyan káprázatos vizsgaeredményeket ért el, hogy a legmagasabb fokozatú diploma tulajdonosa lett. Közben arra is volt ideje, hogy megszervezze az elsõ szamarai marxista csoportot, amely késõbb felbecsülhetetlen hatással volt a fiatalok politikai mozgalmára.










A




z 1893-as évben már a peterburgi marxisták vezetõjévé avanzsált, és tovább fejlesztette a politikai-irodalmi-forradalmi tevékenységét. Betonacél keménységgel lépett fel a cár-atyuska (és holdudvara) ellen, gyújtó hatású hordószónoklatai nyomán úgy fellángolt a forradalmi tûz, mint Néró császár idejében Róma városa. Ideológiai ellenfelei úgy hullottak porba vaslogikával telített (érthetetlen) érveinek sokaságától, mint a kalandozó magyarok nyílvesszeitõl az ellenséges harcosok. El is terjedt a mondás a hithû pravoszlávok körében: „Vlagyimir Iljics recsegõ hangjától és zagyva szövegétõl,- ments meg Uram, minket!”.










A




minden oroszok cárjának türelme kb. két évig tartott, majd rettenetes haragra gerjedt Uljánov ellen, és 1895-ben börtönbe záratta, 1897-ben pedig Szibériába számûzette a nagy hasbeszélõ bajkeverõt. A kegyetlen zsarnok cár-atyuska képes volt harmadosztályú vagonban(!) kizsuppoltatni Peterburgból a proletárok vezérét, egy bojár házába elhelyeztetni, és csupán azt engedélyezte számára, hogy írogatással, olvasással, vendégeskedéssel és vadászgatással morzsolgassa sivár napjait. A számûzöttek keserû kenyerének eszegetése közben, Uljánov feleségül vette Nagyezsda Konsztantyinovna Krupszkaját (elvhû munkatársát), de nem hanyagolta el az önmagára kiszabott „házi feladat” teljesítését sem, mert 3 év leforgása alatt, nem több-és nem kevesebb, mint 30 (azaz harminc) olyan elméleti munkát vetett papírra, amelyet késõbb több tízmillió példányban jelentettek meg a Szovjetunióban, majd pedig a szocialista táborban.










C




ikkeinek, tanulmányainak és minden mûvének közös vonása volt: a redundancia, a mellébeszélés, a kétértelmûség, az ötletszerûség, a tudálékoskodás és a mérhetetlen primitívség. „Veretes” tételeinek (megállapításainak) döntõ többsége hibásnak, tévesnek vagy valótlannak bizonyult. Nem következett be a kapitalizmus pusztulása, nem egyesültek a világ proletárjai, nem építettek aranyból nyilvános vécéket, megbukott a hadikommunizmus, tönkrementek a kolhozok és a szovhozok, nem jött el a mindenkit tejben-vajban fürdetõ kommunizmus, nem teljesítették küldetésüket az általa kiválasztott bolsevik fõguruk, stb., stb.










A




számûzetés keserves napjainak elteltével, Vlagyimir Iljics úgy gondolta, hogy jobb lesz a bûzlõ kapitalizmusban tengõdni, mint az embertelen cári rezsimben, ezért a proletáriátus és a muzsikok összekuporgatott kopejkái segítségével, London, Párizs, Zürich, München, Genf, Prága, Krakkó, Zimmerwald, Stuttgart, Koppenhága és más európai városok szállodáiban „nyomorgott” feleségével, majd Inessa Armand (francia származású) szeretõjével.


Sokan azt terjesztették róla, hogy Rolls-Royce gépkocsiban utazgatott, de ezek a pletyka szintjén mozgó, rosszindulatú hírközlõk arról hallgattak, hogy a kerékpárt sem vetette meg, sõt (állítólag) Krakkóból átkarikázott az akkoriban magyar területnek számító Felvidékre is.


Ami pedig Inessát illeti,- elméletileg igen jól képzett marxista volt, sokat segített Leninnek, idõnként még helyettesítette is, sõt Krupszkaja helyettesítésétõl sem zárkózott el… Érthetõ tehát, hogy Lenin Peterburgba majd Moszkvába is magával vitte Inessát, és az így létrejött trojka a legnagyobb egyetértésben élt (és dolgozott) a Kremlben is, csupán Krupszkaja ragaszkodott a külön hálószobához…Inessa Moszkvában hunyt el 1920-ban, elhagyott férje és négy gyermeke gyászolta (az ötödik, „Vlagyimir”/!/ nevû gyermeke, tüdõbajban halt meg).










U




ljánov, a kényszerû emigrációban vette fel a Lenin nevet, alaposan megnehezítve ezzel,- az Uljánov után kutakodó - együgyû - cári OHRANKA (politikai titkosrendõrség) munkáját… A mesehõs utolérhetetlen és utánozhatatlan szervezési/vezetési tevékenységére jellemzõ, hogy telefon, fax, Internet, valamint rádió kapcsolat nélkül is képes volt irányítani az oroszországi forradalmi mozgalmakat és eseményeket. Ezt a tényt szajkózta minden lehetséges eszközzel a szovjet propaganda, ez tükrözõdik a mese világában is.










U




gyanakkor bizonyítható, hogy Lenin,- a sokrétû felelõsségteljes szervezési és irodalmi elfoglaltsága következtében lekéste az 1905-ös forradalmat, majd a cári rezsimet megdöntõ 1917-es februári forradalmat, de áprilisban már Peterburgban volt, és közétette az ún. Áprilisi téziseit. Minden hívét a forradalom továbbfejlesztésére buzdította, majd letartóztatásától félve, Finnországba menekült, és csak akkor tért vissza, amikor Trockij vezetésével a bolsevikok puccsal megbuktatták a polgári (Kerenszkij-féle) kormányt, és kezükbe kaparintották a hatalmat. Utólag – természetesen – egy hatalmas fegyveres forradalmat kreáltak az Auróra cirkáló két vaktölténnyel leadott lövésébõl és a senki által nem védett Téli Palota „ostromából”.










A




bolsevikok bûvészmutatványának következtében lett Leninbõl annak a Nagy Októberi Szocialista Forradalomnak a vezére, hõse, szervezõje és irányítója, amelyik nem volt nagy, nem októberben zajlott le, nem volt szocialista és nem volt forradalom. Mesebeli hõsünk a kezébe markolta a hatalmat és megvalósította mindannak az ellenkezõjét, amit korábban (szóban és írásban) ígért a hallgatóinak és olvasóinak.










F




öldhöz juttatta a parasztokat, majd azonnal elvette tõlük, és a lehetõ legnagyobb nyomorba döntötte a parasztságot. A hadikommunizmus bevezetésével elérte, hogy milliók haltak éhen, és a kannibalizmus ütötte fel a fejét egyes vidéki körzetekben (ez megismétlõdött Sztalin „uralkodása” alatt is). Békét ígért az embereknek, de elfuserált kül-és belpolitikájának következtében évekig tartó véres polgárháború dúlt a világ „elsõ szocialista államában”. Szabad önrendelkezési jogot ígért a cári Oroszországban élõ népeknek, de már az elsõ elszakadási szándékot (Finnország esetében) katonai erõvel próbálta megakadályozni, a továbbiakban pedig tûzzel-vassal fojtott el minden önállósodási törekvést. A világon elsõként hozta létre a munkatáborokat (GULAG-ok), ahová bírósági ítélet nélkül bárki, bármilyen indokkal és tetszõleges idõtartamra kaphatott „beutalót”. Érdemes megjegyezni, hogy a GULAG-okra irányítottakat nem harmadosztályú vagonokban szállították, mint a cári idõkben a számûzötteket, hanem ún. marhavagonokba zsúfolták be az embereket, kitéve õket a hõségnek vagy a fagynak, minimális mennyiségre vagy nullára redukálva az élelemmel és ivóvízzel való ellátásukat, valamint a tisztálkodási lehetõségük biztosítását. Az egypártrendszer és a proletárdiktatúra bevezetésével, a cári rendszerben is ismeretlen testi és lelki terrornak lettek kitéve az állampolgárok.










L




enin, a proletárdiktatúrára való hivatkozással véres hajtóvadászatot indított a papság, a parasztság és az értelmiség ellen. A helyi szovjetek, a CSEKA (Csrezvicsájnaja Komisszija – Rendkívüli Bizottság), a Vörös Hadsereg és a KOMSZOMOL (Kommuniszticseszkij Szojuz Mologyozsi – Kommunista Ifjúsági Szövetség) segítségével rettegésben tartotta az embereket, egyházi létesítményeket raboltak ki, ingatlanokat és ingóságokat sajátítottak ki mindennemû kárpótlás nélkül. Túszokat szedtek a rendszer ellenségeinek tartott személyek körébõl, és nyilvános kivégzéseket rendeztek (többek között) olyan vétségekért, mint a közös gazdaság takarmányának megdézsmálása, a kijelölt vasúti szakasz karbantartásának (pl. a hótól való megtisztításának) elmaradása vagy a takarmány beszolgáltatás megtagadása. Lenin közvetlen parancsára 800 (azaz nyolcszáz!) embert lõttek agyon 1918-ban Moszkvában és Peterburgban, mert egy merénylõ agyonlõtte a CSEKA vezetõjét, Mojszej Szolomonovics Urickijt.


Csupán az összehasonlítás kedvéért: II. Sándor cár meggyilkolása után (1881-ben) részletes rendõrségi vizsgálat következett, majd bírósági tárgyalás, illetve ítélethozatal alapján 5 (azaz öt) személyt ítéltek halálra. Így aránylott (1:5) egy az öthöz,- a cári rezsimben, és (1:800) egy a nyolcszázhoz,- a világ elsõ szocialista államában.










L




enin „bölcs” éleslátásának, emberismeretének, valamint intuíciójának köszönhetõ, hogy elkezdett mûve – halála után - kiteljesedett a sztalini éra alatt, amikor is: az osztályharc címén tízmilliókat likvidáltak, megnyomorítottak, kisemmiztek, korlátoztak szabad munkavállalásukban, utazásukban, vallásuk gyakorlásában, családtagjaikkal, munkatársaikkal vagy barátaikkal való kapcsolattartásban és gondolkodásukban.










T




öbb mint 80 évig funkcionált az a példátlan terrorral fenntartott rendszer, amelyet a nagy mesehõs megálmodott, megalapozott és útjára bocsátott. 1924-ben bekövetkezett halálával kezdetét vette az utódlási harc, a hatalomra törõk permanens viszálykodása, uralkodóvá ált a frakciózás, az intrikálás, a képmutatás, a hajbókolás, a megalkuvás és a rettegés. A legfelsõbb vezetõk ritkán haltak meg természetes halállal, ágyban és párnák közt, de olyan szovjet család is ritkaság számba ment, akit ne érintett volna közvetve vagy közvetlenül, az évtizedekig dühöngõ bolsevik terror.










S




enki sem érezhette magát biztonságban: kolhozparaszt, munkás, mérnök, orvos, író, katona, Lenin vagy Sztalin díjas, a Szovjetunió hõse vagy érdemes sportoló, operaénekes vagy buszvezetõ, párttag vagy pártonkívüli, senki, senki, senki! Az esztelen és/vagy megmagyarázhatatlan terror hullámai átcsaptak a Szovjetunió határain, és megfertõzték a „fél világot”! Tömegével jelentek meg és jelennek meg az új Leninek Sztalin, Hruscsov, Pol Pot, Mao-Ce-tung, Ho-apó, Kun Béla, Rákosi, Kádár, Ceausescu, Tito, Honecker, Gomulka, Szaddam, Husák és mások képében (bõrében). Nem könnyû felismerni õket, mert jól álcázzák magukat. Átvitt értelemben talán hasonlítanak a mesebeli Hétfejû Sárkányhoz, azzal a különbséggel, hogy annál sokkalta veszélyesebbek,- és eddig 100 000 000 (azaz százmillió) ártatlan ember halála terheli a számlájukat!










F




okozza a veszélyt, hogy mindig vannak szép számmal olyan agyalágyultak, akik sem a mások, sem a maguk kárán nem tanultak semmit a történelembõl. A bárgyúság egyértelmû jeleként büszkén vallják magukat kommunistáknak (bolsevikoknak), nosztalgiáznak a gyilkosok után, „életüket és vérüket” adnák egy embertelen rendszert szimbolizáló jelképért.










H




a találkozunk velük, akkor óvakodjunk tõlük, nem kevésbé veszélytelenebbek, mint a mesebeli Lenin és társai. Az ilyen együgyûek nélkül, a Lenin-félék vagy az éhhalál küszöbén tántorognának, vagy a büntetés-végrehajtási szervek tartós vendégszeretetét élveznék.










E




ddig volt, mese volt, talán bizony igaz is volt. Aludjanak jól, álmodjanak szépet, nyugodalmas jó éjszakát, csengõfrász-mentes ébredést,- minden pihenni vágyónak.





/Prof. Dr. Bokor Imre/











AKTUÁLIS, KÖZÉRDEKÛ, IGAZ.