A kommunizmus gyermekbetegsége
- Részletek
- Czike László
- Találatok: 967
Czike László
A kommunizmus gyermekbetegsége
A legtöbben ma már úgy gondolják, hogy Vlagyimir Iljics Uljanov, ismertebb nevén V. I. Lenin nem sokkal volt több, mint agresszív „értelmiségi terrorista”, kiváló szervezõ, a Nyugat titkos ügynöke, akit az orosz cári rendszer megbuktatásával bíztak meg (kik is?), s aki ezt végre is hajtotta, létrehozva a Gonosz Birodalmát, a Szovjetúniót (csakazértis hosszú ú-val!), majd meghalt a Krupszkajától szerzett vérbajban, de az is lehet, hogy koholt pártutasításra Sztálin mérgeztette meg; amikor már nem viselte el a nagybeteg agyhúgyköves dirigálását, puccsot szervezett ellene (vö. nálunk Kádár János utolsó éveivel, majd a pártbürokrata Grósz elõretörésével.)
Nos, meg fogom mutatni, hogy Lenin ennél sokkal több volt.
Sokkal több – ideológiai síkon szinte prófétának tekinthetõ.
Lássuk hát, mûvein keresztül – egy kicsit másképp!
Lenin a filozófiai füzeteiben írt egy tanulmányt, „Materializmus és empiriokriticizmus” címmel. Igen, ez az a kimondhatatlan címû mû, amelyben a szubjektív idealistákkal vitatkozik, akik szerint az anyag nem is létezik, csupán az ember érzeteiben, érzékszervei által. Leninnek mai szemmel is tökéletesen igaza van, hiszen saját szemünkkel láthatjuk, tapintásunkkal érezhetjük, - sõt, mi több a tudományos ismereteink alapján is megbizonyosodhatunk felõle, hogy az anyag létezik. Bár…, azért vannak intõ jelek. Mert mintha például az arany és egyéb nemes fémek fokozatosan eltûnnének, s így vagyunk például a drágakõvel is – közvetlen és átvitt értelemben egyaránt. De általánosságban is nõ a hiány, ugyanis a használható, értékes élelmiszerek, gyógyszerek, stb. is mintha szintén eltûnõ félben lennének, illetve, ha kaphatók is, többszörös áron. Észrevétlenül mindent ellep és „pótol” az amerikai vagy japán licenccel gyártott távolkeleti bóvli. A tucat és a kacat technikai civilizációját, kapitalizmusát építjük. Emellett azt is tapasztalhatjuk, hogy minden eltûnik, ami mozdítható. Lopnak mindenütt minden szinten – egyre inkább a fejétõl bûzlik a hal -, fáradhatatlanul és következmények nélkül. Ám leginkább a pénzek tûnnek el, elsõsorban az államiak. Egyesek bõröndszám hordták el a beszédhibás „fedett magyar Démoszthenész” bankjából a pénzt, s a pénztárosokat büntették. Mások még nagyobb tétekben játszanak – a bankjegy-kibocsátás korlátozása és a pénzforgalom ellenõrzése érdekében kitalálták a bankszámlapénzt, vagyis személytelen utasításokra írogatnak ide-oda milliárdokat, bármiféle tényleges „Fed”ezet nélkül. minden szinten. De néhány évtizede már a papírra írt képzetes követelés is elavulttá vált, a legnagyobb pénzek ma már elektronikus úton s formában mozognak, cserélnek gazdát: eltûnnek, majd feltûnnek másutt, más céllal, más formában. Vagy végleg eltûnnek – magyar népi megfogalmazás - mint úniós pályázati pénzek a Gordon laptopjáról. Ám az egyszerû polgárok soványka filléreit buzgón nyilvántartják, ezekre ma is maradéktalanul érvényes „az anyagmegmaradás” klasszikus törvénye. A fillérek sorsa tételesen nyomon követhetõ, mindaddig, amíg minden el nem tûnik a bankok, a multik vagy az állam relativisztikus bendõjében…
Társadalmi tulajdon, hitelek, adó, életszínvonal, minden.
Sej, Iljics, sajnos kezdünk szubjektív idealistává válni! A pénzünk már papíron, sõt, laptopon sem létezik! S hamarosan majd csipet is ültetnek a bõrünk alá, mely egyszerre lesz „törzskönyv”, illetve „bankszámla”, mint kétlábú, kivert kutyáknak.
Lenin 1915-ben írta „Az imperializmus, mint a kapitalizmus legfelsõbb foka” címû mûvét. Ma, immár közel 100 év távlatából, azt kell mondanunk: látnok volt. A világkereskedelmet és a világpolitikát szupranacionális monopóliumok és bankhálózatok uralják; - hatalmukat ma még jobban nyögik a sarokba szorult, ezer sebbõl vérzõ (költségvetésû) nemzetállamok, mint a kapitalizmus hajnalán a felvilágosult, ám a bankároknak végletekig eladósodott európai dinasztiák. Az imperializmus lényege, hogy gazdasági hatalmát - amely egyrészt korlátlan mennyiségû készpénz-tõkében és anyagi javakban (földben, ingatlanban, stb.), másrészt az aranyfedezet kizárólagos birtoklásában, s a bankjegykibocsátás monopóliumában testesül meg – politikai hatalomra (befolyásra) váltja, s azt katonai erõvel növeli, bõvíti és tartja fenn. Az USA, amely dollárjával és spekulációjával a mai világpénz-rendszer fenntartója, s „Fed”-ezetlen pénzével az egész világgazdaságot, a pénzforgalmat, a tõzsdét irányítja-manipulálja, jogot formál a világ legfontosabb energia-hordozójának, a kõolajnak a kizárólagos birtoklására, és törzsi háború ürügyén, meg is hódítja a legnagyobb nyersolaj-lelõhelyeket. A világpénz funkció, és az erre alapozott hitel-és bankmonopólium mûködtetése révén uralja a világ pénzügyi rendszerét, ami mindenekelõtt lehetõvé teszi, hogy óriási extraprofitot realizáljon minden nemzetközi kereskedelmi és pénzügyi tranzakcióból, s emellett mélyen áron alul szerezhesse be önnön szükségleteinek „Fed”-ezésére a nagyvilág legértékesebb kincseit, erõforrásait, beruházási javait, technológiáit, agyvelõit és fogyasztási cikkeit. Kiteljesedõ világuralmát tehát a legerõsebb pillérekre építi: a dollárra (a világpénzre), a kereskedelmi és pénzügyi extraprofitra, a politikai befolyásra, a tudás és a technológia fölényére, de legfõképpen a fegyverekre, a haderõ monopóliumára, a folyamatos háborús fenyegetésre, amit sajátos módon a terrorizmus elleni védekezési reflexként „átértelmezve” leplez.
Lenin elõre látta a világimperializmust.
Kína sem tehet mást, mint betársul.
Lenin 1917-ben, „a nagy októberi” évében írta az „Állam és forradalom” címû filozófiai értékû mûvét, melyet manapság nem sûrûn idéznek egyik oldalról sem. Nem véletlenül! Ebben ugyanis megjósolta az állam elhalását, mely tétel korábban is, most is rendkívül kínos minden pszeudo-vagy kriptokommunista filozófus és államférfi számára. Még, hogy az állam, annyi tehetségtelen, ám hatalom-és pénzsóvár technokrata egyetlen egzisztenciális mentsvára, csak úgy – elhaljon? Filozófiai és reálpolitikai nonszensz! Az állam az emberi civilizáció korai, nélkülözhetetlen „találmánya’”, ergo az elhalásáról értekezni nem más, mint gátlástalan anarchizmus. Hiába "papolnak” a liberálisok reggel, este meg éjjel a kisebb, korlátozott hatáskörû államról – a legújabb balliberális koalíció 2006-ban minden korábbi propagandájával, érveivel és gyakorlati intézkedéseivel szöges ellentétben, hozzálátott az állam növeléséhez, az állami újraelosztás (az adók) fokozásához, az államtitkárok szaporításához, a tanulmánygyártás fellendítéséhez. Ámde amikor 2 évi újabb ámokfutás után rádöbbentek, képtelenség egyszerre növelni az állami vízfej nagyságát, közben eleget tenni a maastrichti követelményeknek, majd még növelni a hitelfelvételt (az eladósodást) és a nemzeti teljesítményt (a GDP-t) is, hogy a békés lobbizásnak beállított intézményes lopás (ami a végsõ cél) mozgástere, eredményessége is még tovább növekedhessék; nos, akkor rádöbbentek, létezik egy olyan megoldás, mely üdvözítõ, „kompatibilis”, ez pedig a lenini út. Konkréten: az állam megcsonkítása. De nem ám az állami tevékenységek hatékonyságának létszámcsökkentõ növelése útján, nem ám az improduktív kiadások csökkentésével, nem ám a látszatfunkciók leépítésével, hanem éppen ellenkezõleg. Végsõ szorultságukban kitalálták, hogy nem az állam haszontalan tevékenységeit kell felszámolni, hanem a hasznosakat. Példának okáért, nem az utántöltõs Gripenek beszerzését kell elhalasztani, hanem az ingyenes állami egészségügyet kell meghalasztani, hadd támadjon a védtelen népre például a peloponnézoszi influenza, a Grippe, hiszen ha a kórokozók gyõznek, majdcsak lecsökken az indokolatlan orvos-beteg találkozások gyakorisága. Lenin e szebb jövõt akként látta beteljesedni, hogy idõrendben mindig az állam azon funkciói fognak elõbb megszûnni, amelyeket a proletárdiktatúra megfelelõ szervei – a kommunizmus adott fejlettségi fokán – feleslegesnek ítélnek. Újmagyarra lefordítva: néhány tucat panelproli úgy döntött, hogy az állami egészségügy felesleges funkció.
Lenin tételének igazságát elsõként rajtunk próbálják ki.
Megszüntetik a magyar nemzetállamot.
„Baloldaliság, mint a kommunizmus gyermekbetegsége” címû tanulmányát a nagy Iljics 1920-ban követte el. Meglátása maximálisan beteljesedett – a kommunisták mára maradéktalanul kinõtték ezt a veszélyes fertõzõ gyermekbetegséget. A felnõtt kommunisták már kivétel nélkül immunisak rá; véletlenül sem kapják el, nem is szenved benne egy sem. Pártjuk nevébõl elõször a „Munkás” jelzõt hagyták el, majd minden mást is, ami az alkotó munkával kapcsolatos. Ma a felnõtt kommunistát arról ismered meg, hogy mindent tönkretesz, elpusztít, szétver, dezorganizál maga körül, csak arra vigyáz, hogy elõbb mindent, ami használható, vagy értékes, magáévá tegyen. Kedvenc elõfordulási (vadász-) területe az állami hivatalok és azok „háttér”-intézményei, tanulmány-és pályázatíró-valamint elbíráló közvetítõ cégek, szocialista párt-és önkormányzati lobbik, ellopott állami vállalatok, a bankok, szociális fontoskodó fantomcégek, off-shore cégek és a Caiman Islands.
A baloldaliság a jobboldal „gyermekbetegsége” lett.
Lenin legkorábbi, vaskosan gyakorlati jelentõségû mûve a „Mi a teendõ?” (Sto gyélaty?) igen korán, 1902-ben született, hiszen már az elõzõ századfordulón felismerte: a hatalmat nélkülözõ politikus olyan, mint az öreg rocker gitár nélkül, vagy mint a géppisztoly nélküli ávós. Vagyis hogyha valaki alakítani kívánja országa jövõjét, annak elõbb a politikai hatalmat kell megszereznie. Akié a hatalom, azé a pénz és minden cselekvõképesség, az ellenzéknek így nem marad más, mint a párolgó étel illata, vagy az aprópénz csörgése. Az alkotó ellenzékiség önellentmondás; olyan, mint a szociálisan érzékeny multimilliárdos, vagy a növényevõ oroszlán – fikció.
Tudományos kutatásaim eredményeként arra a végsõ meggyõzõdésre jutottam, hogy Leninnek a címben feltett kérdésre adott válaszában is igaza volt, s válasza egyetemes, így ma is érvényes.
Minden tett halála a verbális hablatyolás.
Latinul szólva:
Age quod agis.
A recept adva van.
A feketelevest ki fõzi meg?
Minél elõbb, annál jobb.
Czike László