A forradalom még ráér
- Részletek
- Czike László
- Találatok: 847
Czike László
A forradalom még ráér
Olyan még sohasem volt, hogy amikor a történelem már véget ért, és beköszöntött az örök béke korszaka, az Aranykor – „Óh, csak az arabokat, a kínaiakat meg a terroristákat tudnám feledni, akkor valóban így is lenne!”, mondhatná Francis Fukuyama, udvari jövendõmondója megfellebbezhetetlen próféciájáról, persze zárt körben George W. Bush -; egy kis fél-balkáni provincia nyughatatlan népe egyszer csak gondol egyet, s hatalmasra duzzadt jóléte kellõs közepén, hipp-hopp, egyszer hopp, másszor kopp forradalmat csinál, minden idõk legtökéletesebb társadalmi berendezkedése, a liberális demokrácia ellen…
Persze, ilyen nem is lesz, mert ennyi ok még nem elég.
A forradalom még bõven ráér.
De azért beszélgetni – lehet róla…
Let’s talk about the revolution – amint Tracy Chapman énekli.
Nem vagyok – már úgy 6-8 éve nem vagyok - Orbán Viktor elkötelezett híve, mert amióta megtapasztaltam, hogy nem tûri az építõ kritikát sem, azóta semmi dolgom vele. A Fidesszel meg sohasem volt. Nagyon igénytelen ez a nép, hogyha elfogadja, elfogadná vezetõinek a Pokorni, Deutsch, Rogán, Szájer, stb. típusú egyen-szabású euroszerencse-ifjakat, johannita és egyéb fajtájú szerencselovagokat. Évek óta nagyon csodálkozom azon is, hogy egy állítólag minden tekintetben „tökéletesen rátermett” népvezér, akinek a világnézete keresztény-konzervatív – hallgassátok csak meg a netrõl letölthetõ mp3-át, amelyen a papok elõtt is megvallja istenhitét! -, hogyan veheti magát körül olyasvalakikkel, akik 1990 elõtt nyilvánvalóan a kommunista elit kivételezett személyiségei voltak? Ennyi hibát, bûnt, eltévelyedést nem lehetne megbocsátani – pláne nyílt, õszinte megbánás hiányában! – ilyen egyszerûen, csak azért, mert mi mindennél jobban szomjazunk valakire, aki végre szavak helyett tettekkel, és elsõsorban minket, a magyar népet képviseli. Valaki olyan kellene, aki mindenre képes, aki saját magát, elemi „érdekeit” is feláldozná a magyar nép megmentéséért, felemeléséért. Aki nem a hódító multinacionálisok ügynöke, tehát nem vamzerbõl lett „államférfi”. Aki átlátja, hogyha eljött a végsõ idõ, amikor többé már nem lehet a szõnyeg alá söpörni a bûnhalmazt, ami a rendszerváltó elitünk „lelkét” terheli. Aki nem restell cselekedni, amikor már minden beszéd értelmét vesztette. Aki nem mentegeti magát, saját tehetetlenségét örök Pató Pálként:
„A forradalom még ráér, most fõ a demokrácia betartása.”
Mert ugyan mi is a forradalom?
A „demokrácia” kivívása vagy visszaállítása – a szabadkõmûvesek vezényletével -, amikor éppen nincs…
De mit is kell(ene) nekünk betartanunk?
Hagyni, hogy mindenkinket, mindenünket elorozzák, elvegyék.
Kinek a családját, a szüleit, kinek a szerelmét, kinek a feleségét, kinek a gyermekét-gyermekeit, kinek a munkáját, a vagyonát, élete minden értelmét, a meggyõzõdését, vallását, országát, hazáját, a szavak és a tettek õsi jelentését, az igazsághoz való alapvetõ emberi jogunkat. Hogy az egész életünk velünk született természetes értelme egy céltalan káosszá változzék, rémületes lidércnyomássá, állandó létbizonytalansággá aljasuljon, és ezt a tömény borzalmat az eszünk és a lelkünk feletti féktelen tobzódásukban mégis liberális demokráciának, népuralomnak, szabad-versenyes tudásalapú társadalomnak, jóléti államnak, szociális piacgazdaságnak, az önmegvalósítás, a vállalkozás tökéletes szabadságát biztosító emberközpontú rendszernek nevezzék el!
Nyugi, a forradalom ráér, életünket nem fenyegeti veszély.
De vajon valóban így van-e?
Vajon tényleg nem fenyegeti a fizikai létünket közvetlen veszély?
Vajon tényleg csak a vitázók pitiánersége hozta volna, hogy a választási kampány fókuszában a társadalombiztosítás és járulékai álltak? Nem! Épp a kampány lényege, hogy a nemzetközi szabadkõmûves háttérhatalom újabb megszorításokat követelt a magyar nép kerékbetörésének felgyorsítása érdekében – s míg az egyik fél „nem vette a lapot”, és inkább a járulékok csökkentését tûzte zászlajára, addig a másik a felszámoló ügynökség hitbizományává ten-né (tudja, meri és teszi is!) az egész egészségügyet, s ezzel egy csapásra két legyet is ütne: a magyar nép egészségét, munka-és életképességét a multinacionális biztosítók kénye kedvére szolgáltatná ki, s emellett spontán piaci eszközökkel lendítené fel a multinacionális koporsógyártást. Emlékezzünk, mit is jelentett a több biztosítós rendszer bevezetése, vagyis a nemzetközi „nyugdíjbiztosító” szélhámosok beengedése a magyar piacra? A magyar munkavállalók fizettek, biztosítást nem kaptak – a befizetett pénz elveszett. S mit jelentett általában a nemzetközi biztosítók beengedése a piacra? Az árak többszörösre emelkedését, meg azt, hogy a biztosítási biznisz lényegében „magáévá tette” Magyarországot – a puszta levegõt, a mi levegõnket árulják, nekünk, méregdrágán és tengernyi pénz megy veszendõbe, jelentõsen megnövelve a mindennapi élet egyébként is egyre elviselhetetlenebb terheit. A biztosítás Magyarországon a létbizonytalanság, az improduktív kiadások növekedését hozta, s nem a biztonságot, amint hirdeti. Ami eddig történt, csak „olcsójáték” azonban a társadalombiztosítás készülõ privatizációjához képest. A még fennmaradt utolsó posztkommunista elosztási rendszer „lebontása szükségszerû” mondják, ám a multi biztosítók bevonása az egészségbiztosítás állami finanszírozásába ismét, a már jól ismert „olcsójáték” újra-eljátszását jelenti, csak ezúttal sokkal nagyobb tétekben. A lényeg: a társadalombiztosítás állami kasszája fokozatosan vagy egyszerre, de mindenféleképpen a multik (biztosítók, bankok, stb.) tulajdonába megy át, a nép alanyi (állampolgári) jogon járó társadalom-biztosítása pedig lényegében megszûnik – ezentúl a törzsi varázslónál tett minden preventív, illetve „jogfenntartó pofavizit” cca. 20 euróba fog kerülni, egy komolyabb mûtéti beavatkozás pedig egy életmû munkájába. Akik már a fogsorukat is képtelenek évek óta megcsináltatni, mert nem futja rá a csekélyke jövedelmükbõl, ezentúl „joggal kárörvendhetnek": ezrével lesznek olyanok, akik már az életmentõ mûtétjüket is ”mindörökre” elhalasztják…
De a forradalom még korai, ráér.
Elvégre is Antall óta „demokratikus jogállamban” élünk.
Nem tetszettünk, és még most sem tetszünk forradalmat csinálni, ami persze a szabadkõmûves vezényszó nélkül – amúgy „spontán-önmagától” – nem is megy. Ahhoz vezér és vezényszó is kell… Késlekedik az aktuális nagymester, a mastermind, akinek személyreszabott feladata lenne a koncepcióalkotás, a stratégia és a taktika kidolgozása, majd a vezényszó mesterien idõzített „kikiáltása”, a forradalmi össztûzre.
A legnagyobb aljasság, ahol kilóg a lóláb – ávósbakancs van ezen a lólábon! -: a társadalombiztosítási kártyák bevonása, és újak kibocsátása. Ennek az egyébként „ártatlannak” tûnõ, adminisztratívnak intézkedésnek az a célja, hogy már eleve megfossza az emberek egyharmadát-egynegyedét az egészségbiztosítási szolgáltatások igénybevételének puszta lehetõségétõl is, azon a „jogcímen”, hogy a kártyájuk mögött nem áll rendszeres biztosítási befizetés. Az állami vállalatok dolgozóinál, akiknek a cége „fizetésképtelenségbõl eredõen” nem fizet, már évek óta társadalombiztosítási járulékot, feltehetõen egyelõre nem lesz probléma, mert az állam az egyik zsebébõl a másikba teszi a nem létezõ pénzt – „pénz az ablakba!” -, és rendezettnek tekinti a be nem fizetett összegeket. De azok a magánszemélyek és egyéni (kényszer)vállalkozók, akik jövedelem hiányában – munkanélküliség, megrendelés-hiány, multinacionális konkurencia, stb. – nem képesek fizetni a képtelenül magas, nép-és emberellenes adójellegû járulékokat, mostantól komoly bajban lesznek, mert elveszik, bevonják a tébékártyájukat, s mivel nem kap(hat)nak újat, a munkájuk és megélhetésük mellett így az egészségük megõrzésének utolsó lehetõsége is odavész. Ne feledjük: a nemzetközi háttérhatalom elképzelései – vö.: a Római Klub ’70-es évek végi ajánlásaival - szerint Magyarország területén mindössze 6-8 milliós népesség a kívánatos nagyság!
Most jönnek az Illuminátusok, s „az ideát” meg is valósítják.
De a forradalom szükségtelen, még ráér, merthát hol is van, ki is az a „láthatatlan” ellenség?!
Ha valaki a szokásosnál kissé mélyebben elgondolkozik, és veszi a fáradságot, hogy áttekintse az elmúlt 16 év – a rendszerváltásnak nevezett népbutítás - kormányzati politikáját, látni fogja, hogy abban ugyan nem lehet felfedezni semmilyen pozitív stratégiai irányvonalat, de egy határozott trend mégis megfigyelhetõ. Megfosztani a magyar népet mindenétõl, ami veleszületett jogaként az övé.
Ez zajlik – folyamatos gyorsítással, mert valakiknek ez egyre sürgõsebb! – minimum 1982 óta, nyilvánvaló sikerrel.
Tetszettek volna forradalmat csinálni!
Társadalmi tulajdon
Antall József „rendszerváltó” kormánya mindenekelõtt jóváhagyta a nómenklatúra-burzsoázia (a „szövetséges” reform-kommunista politikai és pénzügyi elit) „spontán privatizációnak” elkeresztelt szabad rablását. Ezután – még mielõtt a magyar nép követelhette volna jogos jussát, melynek folyamatos, erõltetett bõvítéséért (vö.: 25-30 %-os felhalmozási ráta, nagyberuházások külföldi kölcsönökbõl, stb.) évtizedeken át, gyakorlatilag éhbérért dolgozott – pánikszerûen „államosította” a nemzeti vagyont (társadalmi tulajdon = „TT”) s elrendelte az államosított mûködõ tõke (vállalatok) kampányszerû, intézményes privatizációját, azzal a hamis prekoncepcióval, hogy „legyen mibõl visszafizetni” a bukott szocialista rendszer illegitim módon felvett külsõ hiteleit. Ma már tudjuk, ez az elképzelés téves (vagy hazug) volt – a nemzeti vagyon eltûnt, döntõ hányada multinacionális óriásvállalatok tulajdona lett, az adósság pedig mára meghétszerezõdött -; a „kampányszerû privatizáció” viszont végeláthatatlan folyamattá aljasult, mely egyrészt a privatizációs kiadásokon (ÁPV Rt., tanácsadói díjak, stb.) keresztül megteremtette a költségvetési rabló privatizáció alapjait is, másrészt nyilvánvalóvá vált, hogy ez a „kampány” mindaddig tart, amíg a teljes magyar közvagyon el nem fogy, illetve mindenestül külföldi kézbe nem kerül. Az állami portfoliókezelõ szervezetek tulajdonában ma már alig van jövedelmezõ vagyonelem.
Nemzeti ipar
A féktelen, lavinaszerû, átgondolatlan (megvalósítható koncepció nélküli), és kizárólag a korrupciós jutalék-éhség vezérelte állami-intézményes privatizáció elsõ baljós következményeként elveszett az egész magyar nemzeti ipar; az élelmiszerfeldolgozó-ipart hamarosan követte a gépipar, az energiaipar – alig maradtak olyan kis-és közepes üzemnagyságú vállalkozások, melyek képesek felvenni a versenyt a multik hatékonyságával és tõkeerejével, és még nem süllyedtek a puszta bérmunkás bedolgozó reménytelenül alacsony profit-szintjére.
Nemzeti kis-és nagykereskedelem
A kis-és nagy-, a bel-és külkereskedelem a termékek értékének, a profit realizálásának fõ szolgáltató szakterülete. Akié a kereskedelem, azé a legtöbb haszon, hiszen a nyereség (a termelõé is) döntõ hányadában a kereskedelemben realizálódik. Tudták ezt a magyar állami vagyont kisajátító, elprivatizáló külföldi befektetõk is, akik elsõsorban a saját nemzeti termékeik (élelmiszerek és iparcikkek) számára kerestek és találtak (szereztek) pótlólagos piacot Magyarországon. Nem az elavult magyar kapacitásokra „vadásztak” hát - ezekbõl feleslegük volt a saját hazájukban is -, hanem a magyar nemzeti piacot jöttek megvásárolni, potom áron. A termelõ vállala-taink felvásárlásával három legyet is ütöttek egy csapásra:
(1) Megvették a magyar ipart, amit azután vagy beintegráltak multinacionális társaságuk nemzetközi hálózatába (network), vagy – mint felesleges kapacitást - egyszerûen felszámolták.
(2) Övék lett a kereskedelem minden viszonylata, ami a teljes termelõi és értékesítési profit lefölözését jelentette.
(3) A piac teljes körû ellenõrzése és birtoklása következtében már minden akadály elhárult, amelyet korábban a nemzeti piac puszta létezése jelentett; teljes keresztmetszetében megkezdõdhetett a piac és a kereskedelem nemzetközi monopol-kapitalista átszervezése, amely - bevásárló központok, felvásárlás és bedolgoztatás rendszere, stb. révén - már eleve kizárta, hogy az önálló nemzeti ipar, a mezõgazdaság s a kereskedelem a jövõben bármikor is újjá születhessen, vagy újraszervezõdhessen.
Magyarország tehát véglegesen és visszafordíthatatlanul, mint bedolgozó bérmunkás gyarmat tagozódott be a világ és az Európai Únió nemzeteinek nagy közösségébe, amit egyébként „szaknyelven”, cinikus-nagyvonalúan csak integrációnak, világpiacnak és/vagy globalizációnak hívnak.
Mezõgazdaság
A multinacionális privatizátorok célja természetesen a mezõgazdaság tekintetében is ugyanaz volt, mint a nemzeti ipar és a nemzeti kereskedelem megszerzése terén: kitágult lehetõségeket szerezni, és azokat örökre bebiztosítani a saját termékek értékesítésére, s minden jövõbeli profit bekebelezésével elsorvasztani a potenciális nemzeti erõforrásokat, és ezzel felszámolni az újraéledés minden perspektivikus lehetõségét. A legfontosabb távlati cél azonban a termõföld tulajdonjogának végleges megszerzése volt. Vagyis a parasztok, a kisgazdák elkergetése földjeikrõl; - ezúttal már nem olyan erõszakos eszközökkel, mint az ipari forradalom idején, Angliában, hanem „tisztán gazdasági, piaci” értékítélettel bizonyítva be, hogy a családi gazdaságaink életképtelenek, nem versenyképesek az EU-tagországok optimális üzemnagyságaival szemben. Ha többé már nem lesz magyar nemzeti parasztság – sem õs-vagy családi kisárutermelés, sem kiskereskedelem -, és mindenki a shopping centerekben, a plazákban vásárolja a klónozott-génkezelt holland sárgarépát is; akkor a személyes fogyasztása kiszolgáltatottjává tett néppel már bármit megtehet „a terrorizmusellenes világ-demokratúra”, mivel a magyar személyes és jogállami függetlenség többé már nem állítható helyre. Magyarország földje -– amint az úniós belépési tárgyalások során, a mezõgazdasági fejezet lezárása kapcsán, még 2002-ben ezt aláírta az éppen regnáló magyar miniszterelnök, Orbán Viktor is – pedig a mindenfajta jogharmonizációs trükkök, egyoldalú diktátumok révén egyszer csak „a mobil nemzetközi mûködõ tõke” szerves, integrált részévé vált.
Munkahelyek
A rendszerváltás következményeként Magyarország szinte azonnal kilépett a KGST-bõl, valamint a Varsói Szerzõdésbõl. Így a rubel elszámolású külkereskedelmi piacunk hónapok alatt összeomlott, s mindezek együttes következményeként Magyarországon mintegy másfél millió munkahely szûnt meg, anélkül, hogy új munkahelyek létesültek volna, hiszen a kollektív tulajdonú nemzeti mûködõ tõke kampányszerû állami privatizálása még nem involvált ún. „zöldmezõs beruházásokat”; a magyar nemzeti vállalatok kivásárlása mindenekelõtt a nemzeti piac megszerzésére irányult, ami a munkavállalók tömeges elbocsátásával is párosult, igen gyakran ellentétesen a privatizációs szerzõdés konkrét elõírásaival. Az elmúlt 16 év alatt még további sok tíz-és százezer munkahely szûnt meg, mert az állam nem gondoskodott új munkahelyek létesítésérõl sem közvetlen, sem közvetett formában. Maga nem hozott létre új munkahelyeket; a kisvállalkozásokat pedig nemcsak, hogy nem támogatta, de az adóterhek állandó növelésével, a vállalkozási-és hitelfeltételek folyamatos ellehetetlenítésével gyakorlatilag minden potenciális fejlesztési forrást elvont tõlük. Másrészt a privatizáció súlyos munkahely-megszüntetõ következményei csak néhány évvel a konkrét tranzakciók lezajlása, nyélbeütése után jelentkeztek teljes szélességükben. Mivel a szakmai és tisztán pénzügyi befektetõk egyaránt csak azért jöttek Magyarországra, hogy a megszûnõ/felvásárolt állami vállalatok piacait a multinacionális network számára maradéktalanul megszerezzék: egy-két évnyi, a beígért fejlesztések nélküli látszatmûködést követõen felszámolták elõbb a leányvállalatokat, a gyáregységeket, majd az egész vállalatot, az ingatlanokat eladták, majd a magyar piacot elárasztották tízszeres áron „kínált” olasz, német, francia, holland, amerikai, stb. termékeikkel, s a kiszolgáltatott, megvett piac „eszi, nem eszi, nem kap mást”, kénytelen volt ezentúl ezeket megvásárolni, az eredetileg sokkal olcsóbb s gyakran minõségükben is versenyképes, de megszüntetett magyar termékek helyett.
Az elmúlt 16 évben mindezekkel párhuzamosan lényegében megszûntek a hagyományos munkavállalói jogok, a jogorvoslati lehetõségek is formálissá silányodtak - a szakszervezeti érdekvédelem „felmondta a szolgálatot”, és a Munka Törvénykönyve is inkább viselhetné már „A tõke törvénykönyve" címet, olyannyira csak a munkáltatók érdekeit képviseli. Ilyenformán annak, aki nem akar ráfanyalodni a tõkének, a tõkésnek minden tekintetben kiszolgáltatott bérmunkásrabszolga kilátástalan életmódjára, annak egyetlen lehetõsége (maradhatna) az önálló vállalkozás függetlensége, a polgári egzisztencia megszervezése, felépítése.
Nézzük, valóban reális lehetõség-e ez?
Szabad vállalkozás, megélhetés
Az Amerikai Egyesült Államok az elmúlt két évszázadban többek között – sõt, elsõsorban – azzal lett naggyá, hogy a Kongresszus mindjárt a kezdet kezdetén olyan kisvállalkozói törvényt alkotott, amely deklarálta és garantálta, hogy az USA, a szövetségi demokrácia alapvetõen a vállalkozás szabadságára épül. Ezért az állam minden lehetséges eszközével – jogilag és pénzügyileg is – támogatta az új vállalkozások gründolását, feltõkésítését, fejlesztését; az pedig kifejezetten törvénybeütközõ cselekedet, törvénysértés és bûntény lett volna, ha valaki, netán egy „eszement honatya” olyan törvényre tesz javaslatot, amely „az aranytojást tojó tyúkok levágására”, a még alig magalakult új vállalkozások megfojtására irányul. Az ilyen szenátor, egy ilyen törvényjavaslat épp az új állam, az izmosodó USA létalapjait ásta volna alá. De nem így történt ez a rendszerváltó, újrakapitalizálódó Magyarországon! A reformkommunista nómenklatúra-elitet mi sem jellemezte inkább, már ko-rábban is, mint a kreativitás teljes hiánya, a könyvelõi vénájú pitiánerség és ennek megfelelõen a bigott vállalkozásellenesség. Megjegyzés: a más vagyonának, jövedelmének, egzisztenciájának, alanyi/elemi emberi jogainak, ötleteinek és tudásának, tudományának, szakmai eredményeinek, találmányának, életmûvének, stb. kisajátítására irányuló mohó kommunista hajlam, és az intézményesen (államilag, illetve a hanyatló pártállam maradék erejének, szervezeteinek, kapcsolatrendszereinek illegális felhasználásával) megszervezett - értsd: bûnszövetségben elkövetett – spontán privatizáció, majd az orvul szerzett vagyon felélése nem egyenlõ a vállalkozással. A közös lopásra irányuló „vállalkozás” egyfajta állami maffiát tételez. Az új magyar állam törvényeit a nómenklatúra csinóvnyikjai hozták, azok, akikbe évtizedes pénzügyminisztériumi gyakorlatként idegzõdött be a rákosista padlássöprés ideológiája, mely alaptermészete szerint egyre növekvõ bátorsággal kopasztotta, kopasztja meg ma is, bornírt, ember-és életellenes törvényeivel valamennyi önálló egzisztenciára törekvõ kisvállalkozót. Ma már nem érdemes semmire vállalkozni. A munka eredményét, az árbevételt, a jövedelmeket - sõt, már a fiktív vetítési jövedelemalapként bevezetett dupla minimálbért, házipénztári pénzállományt, „elvárt” minimum-jövedelmet, stb. is - olyan mértékû adók, illetékek és járulékok, irreális bankköltségek és kamatok terhelik, melyek kitermelhetetlenek és megfizethetetlenek (lásd pl.: Gyurcsány legújabb megszorító csomagjait, melyek legalábbis atavisztikus, mélytudati gyökereiket s várható politikai-társadalmi hatásaikat, következményeiket tekintve egyfajta kunbélás/ávós szellemet idéznek). A nyilvánvaló céljuk, hogy az összes keletkezõ, elsõdlegesen magyar jövedelmet a bankok és az állami költségvetés feneketlen (lyukas) zsebeibe tereljék be, és ezáltal felszámolják a vállalkozásokat, ami legalábbis gátlástalan multinacionalizmus, mely Magyarországot, a magyar fogyasztói és beruházási piacot kizárólag a multik szabad vadászterületeként értelmezi. Minden egyéni vállalkozónak szembe kell néznie azzal, hogy még ha nincs is realizált jövedelme, akkor is évrõl évre növekvõ, lassan már mintegy félmillió forintos összeget kell évente befizetnie, a legkülönbözõbb koholt jogcímeken az államnak, amely pedig az adó-és járulékbevételeket maradéktalanul, sõt, növekvõ hiánnyal (+ a felvett hitelek és azok kamatai!) szó szerint elherdálja (vö. pl.: utántöltõs Gripenek, Siemens-Combino villamosok vásárlása). A magyar kisvállalkozások 80 %-a a tönk szélén vegetál, ezrével szûnnek meg, miközben az állam, amely elvileg csak az állampolgáraiért van, illetve kellene, hogy legyen, gyakorlatilag viszont belõlük él – dõzsölve pazarol.
Termõföld
Mint említettem, hazánk termõföldje a mobil nemzetközi mûködõ tõke szerves részévé vált – még 2 év a moratórium -; tehát a föld, hol õsapáink és õsanyáink sírjai domborulnak, már csupán névleg a miénk, és közel a pillanat, amikor a fél kegyelmû, de teljesen liberális parlament meghozza végsõ döntését, miszerint a „Magyarország” elnevezés már idejét múlta, hiszen ebben az országban immár fõként nemcsak magyarok élnek, hanem mindenféle multikultúrális-kozmopolita népek, ami a demokratikus köztársaság lényege: a terrorellenes koalíció.
Nemzeti hadsereg, önvédelem
A magyar nemzet kormánya az elmúlt években tökéletesen feladta saját önvédelme önszervezésének minden lehetõségét. A NATO-ba történt belépésünk Magyarország önvédelmi lehetõségein semmit nem javított – csupán elõkészítette beléptetésünket a terrorellenes koalícióba, ami ugyanaz, mint a NATO: a „nemzetköziesített” USAvilághatalom világcsendõr katonai erõszakszervezete. Megszûnt a sorkötelezettség, kislétszámú professzionális hadsereg alakult, de az állami költségvetésünkben mégis nõtt a hadikiadások aránya – bár ennek mértékével a NATO messze nem elégedett! -, mert a belépés szükségszerûen kikényszerítette NATO-kompatibilis hadifelszerelések beszerzését. Az utántöltõs Gripenek kötelezõ beszerzése újabb nyolcszáz-milliárd forinttal terhelte meg az amúgy is végletekig eladósodott magyar költségvetést, mindemellett önvédelmi képességünk ettõl egy jottányit sem javult. Egy feltételezett (fiktív) újkori Jellasich bán egy éjszaka leple alatt úgyszólván minden ellenállás nélkül elfoglalhatná a fél Magyarországot - adja Isten, nehogy meg is történjék.
Nemzeti függetlenség (EU)
Magyarország szuverenitása az EU-ba történt belépésünkkel – talán mindörökre – elveszett. A hangsúly most nem az „elveszett” igére teendõ – hiszen a független magyar állam utoljára talán Hunyadi Mátyás alatt létezett -, hanem a „mindörökre” idõhatározóra. Most az a remény, amely utoljára hal meg, az veszett el végleg, s halt meg. A magyar állam önmagát és népfelségét önként feladva belépett egy olyan „világ korruptja” – szabadkõmûves – szövetségi rendszerbe, melynek nem is titkolt jövõképe egy, az Amerikai Egyesült Államokéhoz hasonló föderáció (ámbár végkifejletében elképzelhetõ egy monarchisztikus változat is) létrehozása, hogy a világhatalmat megint csak kísérletileg és látszólag kétpólusossá tegyék, egy évszázados okkult mesterterv alapján. Olyan, központilag (Brüsszelbõl) kormányzott hatalmi monstrumba léptünk be, amely a tényleges belsõ viszonyait tekintve leginkább a szétesett Szovjetúnióra, meg a „béketábor”-ra emlékeztet, ámde annak valós emberbaráti – vö. pl.: „Legfõbb érték az ember!” -, szociális és egészségügyi vívmányai nélkül. Ez a szövetségi rendszer úgyszintén az erõforrások és a hatalom (a közigazgatás) központosított újraleosztásán alapul – vö.: a hadikommunizmus korai, primitív formájával, a „tervutasításos gazdaságirányítási rendszer”-rel -; de hiába hirdeti fennen az ún. „szubszidiaritás” elvét, abból semmit nem valósít meg, még annyit sem, mint a levitézlett kommunista rendszer. A nemzeti függetlenség legerõsebb pillérei – úgy, mint a pénzügyek, a költségvetési- és az adópolitika, a gazdaság jogi és piaci feltételei, a területi önigazgatás, a külügyek, a honvédelem, a szociális támogatások s az egészségügy rendszere, de még az oktatás és a kultúra is – mind a nagy szövetségi rendszer, az Európai Únió általános sémáinak, elvárásainak rendeltettek alá, így a magyar állam kompetenciája a zéró felé közelít. Kis túlzással állíthatjuk, hogy az „egyéni problémák” megoldásában az állam csupán annyit tehet, hogy a hozzá benyújtott bármilyen tárgyú magyar panaszos-levelet haladéktalanul továbbítja Brüsszelbe vagy Hágába, ahonnan úgysem fognak megoldani semmit. Arra, hogy a magyar kormány valódi hatásköre milyen mérhetetlenül kicsire zsugorodott össze, mi sem jellemzõbb, mint hogy külügyminiszter lehetett egy olyan kvalitású nõi hölgy – csak azért, mert -, akinek az édesapja Magyarország minden idõk legnépszerûbb mûfordítója (vö.: „A gyûrûk ura”) volt. Az igazság az, hogy a legfontosabb állami döntési hatáskörök „szükségszerûen” Brüsszelbe tevõdtek át, ami „természetes velejárója” az európai hatalom koncentrációjának és centralizációjának, ami az EU lényege. Így hát nem is a „takarékosság” önként, józan megfontolásból felvállalt szükségszerûsége kényszeríti ki a magyar állam méretének, apparátusának, közigazgatási kompetenciájának és tisztviselõi létszámának, valamint költségvetésének drasztikus – az „államprojekt” stratégiai tervezõje a pénzügyminiszterként egyszer már megbukott (Drasztikus) Draskovics Tibor – leépítését, hanem a globálisan integrált szabadkõmûves (illuminátus) alapvetésû EU-háttérerõk ama nem publikus terve, miszerint a nemzetállamokat fokozatosan mindenestül el kell sorvasztani, hogy a közös karámba sikeresen betagolt népek soha többé ne legyenek képesek a függetlenségre, vagyis országuk szuverén irányítására. Hogyha csak tisztán gazdaságossági-hatékonysági megfontolások vezetnék a magyar állam mostani reformját, akkor „a Haza Bölcsei” munkájuk végeredményében javaslatot tehetnének felelõs országgyûlés, politikai pártok és nemzeti kormány helyett egy csak néhány tucat fõt számláló adminisztratív ügynökség felállítására, amely csak közvetítené, szignálná az ügyiratforgalmat Brüsszel és Budapest között, oda-vissza.
Néhány év múlva megérjük, még ezt is…
Az emberi jogok a kasztrendszerben
Nos, nézzük csak, hogyan is változott Magyarországon a rendszerváltás óta a legalapvetõbb emberi jog: a munkához, az értelmes élethez, az önálló – képességekhez mért – karrier felépítéséhez, a családalapításhoz, az önálló egzisztencia megteremtéséhez való jog, más szóval: AZ EMBERI ÉLETHEZ való jog esélye. Különös tekintettel arra, hogy e jogokat az alapvetõ nemzetközi emberjogi egyezmények (pl.: ENSZ alapokmánya, genfi egyezmény, stb.) is garantálják, sõt, még az úgynevezett kommunista diktatúra több évtizedes gyakorlata is megvalósította az általános és teljes foglalkoztatást, mi több, a szinte tökéletes össztársadalmi létbiztonságot, híven hivatalosan deklarált eszméjéhez-eszményéhez, mely szerint: A LEGFÕBB ÉRTÉK AZ EMBER. Azt remélhetnénk, s joggal gondolhatnánk, gondolhattuk, hogy a liberális demokrácia – ha már meghódította az egész glóbuszt (vö.: Francis Fukuyama) – legalább annyira magáévá teszi/tette az alapvetõ emberi értékeket, jogokat, mint az általa sokat kárhoztatott átkos rendszer, a kommunizmus.
Várakozásaink hamis illúzióknak bizonyultak.
A liberális állam csak azok „szabadságát” valósítja meg, s biztosítja – akár a fõsodrás vezérállamaiban, akár a periféria gyarmatain –, akik ösztönösen vagy tudatosan, engedelmesen magukévá tették a birodalmi gondolatot és cselekvést, vagyis egész személyükkel örökre elkötelezetten a Világállam hívei. Így a kis magyar provinciában is megvalósult a világállami kasztrendszer modellje, amely egy végérvényesen kettészakadt társadalom képét mutatja: a csekély létszámú uralkodó elitbõl + a kamatrabszolgák széles tömegeibõl tevõdik össze. Aki tettlegesen elárulta a nemzeti gondolatot – vagyis a hazáját -, az busás jutalékot húz a nemzeti vagyon kiárusításából, és/vagy tevékeny, köztiszteletnek örvendõ állami tisztviselõként vesz részt – jó magas jövedelemért - a nemzetállam felszámolásában. Ezek alkotják azt az álnemzeti elitet, amely ezer szálon és személyi kapcsolatokon (tanulmányút, aspirantúra, ösztöndíj, továbbképzés, elõadások, publikáció, stb.) keresztül közvetlenül is kapcsolódik a világállami elithez, és akiket a birodalom legbensõbb köreiben is úgy kezelnek, mintha oda is tartoznának. Ezek az emberek valójában magasan képzett janicsárok, akiket a globális világállam magas költséggel saját nemzetállamuk elárulására és felbomlasztására képezett ki, s küldött haza, mint a világállam ügynökeit. Õk adják az állami tisztviselõk, a politikai (párt) vezetõk, a politikusok, a tanácsadók, a brókerek, a bankárok teljes személyi állományát – s munkájukban maradéktalanul a világállam szervezésének érdekeit érvényesítik. Valódi nemzeti politikai osztály és nemzeti burzsoázia léte a lassú-gyors halódásra ítélt, de átmenetileg még létezõ nemzetállamokban nem kívánatos, ezért a trend mindenképpen ezek elsorvadását, tönkretételét, felszámolását mutatja. A nemzeti vállalatokat csõdbe viszik, s eleve olyan állami (adó-és egyéb) jogszabályokat vezetnek be, amelyek lehetetlenné teszik nemzeti középréteg (nagypolgárság) kialakulását vagy huzamosabb idõn át történõ egzisztálását, fennmaradását. Idõrõl idõre fel-feltûnnek nemzetinek álcázott politikusok, akikrõl azután kiderül, hogy ilyen vagy olyan szabadkõmûves páholy, lovagrend tagjai – minden esetben olyanoké, melyeknek központi „mûhelyei” külországban mûködnek, ezért periodikusan kötelezõ is felkeresni õket – beszámolni a végzett „munkáról”, átvenni az újabb feladatokat, s az esedékes kitüntetést (pl. francia lovagkeresztet, becsületrendet, stb.).
A kettéhasadt társadalom legszélesebb tömegei azok a nincstelen milliók, akik számottevõ vagyonnal nem rendelkeznek – akik sem portfolió, sem jutalék formájában nem lopták ki a részüket a privatizációnak nevezett nemzetáruló szabadrablásból. Nekik semmi esélyük az elithez való valamikori csatlakozásra; szó szerint csak a munkaerejükkel rendelkeznek, amelyet bérbe adnak valamelyik multinak, aki azután kénye-kedvére ki is használja munkavégzõ képességeiket, míg el nem használódnak, mint egy felmosó rongy. A nincstelenek a világállam kamatrabszolgái. A kamatrabszolgaság lényege, hogy nem az ember a legfõbb érték, hanem a TÕ-KE, A KAMAT, A PÉNZ ÉS A PROFIT. A világállamot konstruktív szellemi értelemben a pénzügyi-politikai elittel szervesen összefonódott, a tényleges vezetõk háttértanácsadóiként mûködõ szakrális elit, a szabadkõmûvesség névtelen „bölcsei”, afféle Vének Tanácsa irányítja. Az általuk praktikus szempontok szerint kidolgozott és bevezetett „játékszabályok” értelmében csak kétfajta ember létezik: azok, akik hajlandók és képesek is megfizetni a világállam fejlesztéséhez és fenntartásához „szükséges és kötelezõ” sarcot – amit adónak, járuléknak, kamatnak, illetéknek, vámnak, stb. neveznek, és valójában a lokális háborúk, gyarmatosítás, hódítások, tehát a világállam erõszakos terjeszkedésének finanszírozására fordítanak -, no meg minda-zok, akik nem. Aki hajlandó és képes is megfizetni az elképesztõen pofátlan mértékû „hadisarcot” – vö.: „terrorizmusellenes koalíció" -, annak az egzisztenciája bizonyos alapszinten ideig-óráig biztonságban van, de aki akár betegségénél, számkivetett helyzeténél, netán másként gondolkodó mivoltából eredõen nem képes, vagy nem hajlandó erre, az menthetetlenül elveszett: halál fia. Kiközösítik, a „társadalom", mint selejtet, (szám-)kiveti magából, és valamilyen gyógyíthatatlan betegség vagy baleset áldozata lesz, de az is lehetséges, hogy hosszú, magányos haldoklásra ítéli az a sajátos automatizmus, amit kontraszelekciónak nevezünk, és tökéletesebben mûködik, mint bármelyik ávós személyzeti apparátus.
Az egzisztencia-teremtés esélytelensége
Mint az elõzõekben említettem, az Amerikai Egyesült Államok az úttörõ (pioneer) telepesek és a szabad vállalkozás (törvénye és gya-korlata) révén lett „nagy”. Magyarország már soha többé nem lesz – még egyszer – „nagy”. Egyszerûen azért nem, mert a mostani viszonyaink között nem teremnek olyanok, akik naggyá tehetnék. A viszonyokat szándékosan, tervszerûen alakították ilyenné. Mert a magyar értelmiségi és alkalmazotti réteg el van bolondítva (vö. pl.: konzum-idióták, panel-prolik és/vagy nemzetáruló janicsárok), a vállalkozókat, a vállalkozást ellehetetlenítették – a polgárosodásunk pedig elmaradt; a középréteg nem alakulhatott ki, illetve történelmünk során a mindig újabb gyarmatosítók több lépcsõben is lefejezték. Az önálló egzisztencia, családi vállalkozás létrehozása – megfelelõ örökölt vagy lopott tõke hiányában - már csak azért sem lehetséges, mert Magyarországon a gazdasági s az üzleti élet minden viszonylata és szintje mélyen alárendelõdött a multinacionális cégek világuralmának (vö.: a D. C. Korten „alapmûvében” leírtakkal). Úgy is mondhatjuk, hogy Magyarországon - ahol mindig is, kísérletképpen elsõként próbálták ki a különbözõ világállami ún. „társadalmi technológiákat”, vagyis azon módszereket, amelyekkel „pozitív” eredmények esetén az egész világot szándékoztak berendezni és kormányozni - a rendszerváltás hamis jogcímén és égisze, sõt leple alatt eleve, tehát originálisan olyan rendszereket, és minden értelemben olyan kontraszelekciós mechanizmusokat építettek fel és ki, melyek lehetetlenné teszik, hogy emberek tömegei számottevõ, jelentõs létszámban vegyék kezükbe a saját sorsuk, egzisztenciájuk alakítását, s esetleg bújjanak ki így a világállami "„extra-kamatos kamat” megfizetésének kötelezettsége alól. Magyarországon bármely vállalkozás alapításához eleve csak ingatlanjelzálog-fedezetre lehet hitelt kapni. A hitelek kamatai pedig olyan magasak, hogy – a leány-, kábítószer- és szervkereskedelem kivételével – nincsen olyan „tevékenység”, amelynek hasznából a hitel kamatos kamataival együtt törleszthetõ lenne. (Zárójelben jegyzem meg, hogy a még magyar tulajdonú ingatlanokat a külföldi magánszemélyek tömegesen vásárolják fel, vagyis kinek van már itt ingatla-na, amely vállalkozási célú jelzáloghitel fedezetéül szolgálhatna?) Az egyéni vállalkozó a gründoláshoz az égvilágon semmilyen állami segítséget, kedvezményt, ingyenes juttatást, stb. nem kap – sõt, ellenkezõleg: bármilyen külföldi tulajdonú vállalkozáshoz képest olyan mértékû adó-és járulékhátrányt szenved, amihez képest az idegen vállalkozások tõkeerõ-fölénye és piaci monopolhelyzete – mint további hátrány - szinte eltörpül. A kezdõ vállalkozó folyamatos adó-és járulékfizetési kötelezettségei olyannyira magasak, ami eleve alsó árbevétel-limitet szab a vállalkozás számára: nem gazdaságos olyan egyéni vállalkozást szervezni, melynek az elsõ, induló évi árbevétele nem éri el a 8-10 millió forintot, mert ekkora „üzemnagyság” alatt teljes képtelenség kifizetni a felmerülõ rezsiköltségeket, bankköltségeket, banki és egyéb kamatokat, illetve az állami adó-és járulék-terheket. Ekkora vállalkozás elindításához pedig legalább 20-30, de inkább 50 millió forintnyi kezdõ álló-és forgótõke szükséges, amit nincs honnan elõteremteni. Tekintettel arra, hogy a multinacionális cégek „agytrösztjei” nem Magyarországon, hanem a birodalom szívében vannak -– vezetõ beosztáshoz jutni itt szinte lehetetlen, perfekt angol nyelvtudás nélkül pedig egészen az. A beosztott szellemi munka vállalásának esélyei is rendkívül rosszak, mert a multik magyarországi lerakataiban, leányvállalatainál alkotó szellemi tevékenység szinte egyáltalán nem folyik. Ami mármost az állami vezetõi állásokat illeti – a meglévõ csekély lehetõségek kivétel nélkül „politikaiak”: politikai (párt-) ajánlás, illetve effektív kapcsolat nélkül ilyen állást nem lehet kapni. Hogy felmérjük egy bármilyen komoly gyakorlattal rendelkezõ, vagy éppen pályakezdõ értelmiségi esélyeit, nem kell mást tennünk, minthogy elemezzük az internetes és egyéb fórumok álláshirdetéseit. Kiderül, hogy a kínálat a következõ kettõre-háromra korlátozódik:
- ún. „multilevel-system” (MLM) keretében folytatandó termék-menedzseri tevékenység, vagyis „önálló” értékesítési hálózat felépítése valamilyen multinacionális cég termékeinek marketingjére-eladására;
- biztosítási–és/vagy bankhitel-ügynöki tevékenység valamely multinacionális biztosítótársaság, pénzintézet ún. „termékeinek” értékesítésére, szintén MLM-keretben;
- végül: ugyanez az MLM-szisztéma, csak végtelenül leegyszerûsítve – ún. „piramis-játék”, ami kizárólag és tisztán pénz megszerzésére irányul, „termék vagy szolgáltatás” közbeiktatása nélkül, netán valamilyen „fal”-, illetve látszat-információ megosztását-terjesztését téve a rendszer látszólagos céljául, ami azt szolgálja, hogy az áldozat bekapja a horgot, s futva a „befektetett” pénze után, váljék maga is a piramis „pénzkeresõ” tagjává.
A jóléti állam, állami gondoskodás
Az Európai Únió alkotmányából nemcsak az egyesült Európa keresztény gyökereire apelláló hívõ, de a jóléti állam megvalósítására, felépítésére és fenntartására utaló nemhívõ szociáldemokrata hagyományokat, vívmányokat is könnyedén kifelejtették – tehát pusztán eszmei megközelítésben is könnyen bizonyítható, hogy az EU a mai formájában nem több, mint szimpla hatalmi tömb, amelyet a mindenfajta, valóban humánus-lelki megközelítésektõl és gyakorlati jóléti törekvésektõl is (Isten, ember, munka, egyéni boldogság, jóléti társadalom, társadalmi béke, szeretet, kollektív boldogulás, stb.) egyaránt mentes, azoktól teljességgel idegen, s csak a kontinens-, majd világhatalomra törõ gátlástalan és kíméletlen szabadkõmûves mentalitás és erõkoncentráció hozott létre, nem pedig valami magasabb, emberbaráti megfontolás. E téren is fölényes gyõzelmet aratott a luciferi illuminizmus, „megvilágosodás” – valójában szellemi elsötétülés -, amely mostmár az emberiség korlátlan hatalmú, és szinte egyetlen hivatalos iránytûjévé vált. Ez a „sötétséglámpa” vezeti az immár legalábbis földi, földhözragadt síkon magára maradt emberiséget Amerika és Európa aljas fúziója, vagy még pusztítóbb végsõ összecsapása, konfliktusa és – közös „terrorizmus-ellenes” civilizációk világháborúja, vagy egymás elleni világhatalmi - háborúja felé. Az állam immár nem az egyén és a társadalom egyéni és kollektív, evilági és/vagy üdvözítõ, síron túli jólétének, paradicsomának legfõbb szervezõje, vagyis az erõket a szent, közös célra összpontosító segítõje és katalizátora, hanem csupán a minél magasabb adóbevétel összetarhálója, azzal a nem is nagyon titkolt céllal, hogy a hamis világpénz és a valódi fegyverek erejével minél hamarabb elkészülhessen a rettenetes orwelli világkarám, amelybe majd beterelik a konzum-idióta juhnyájat, hogy Rothschild és Rockefeller ezentúl még olcsóbb technológiával juthasson a tömegek verejtékével megtermelt aranygyapjúhoz, amibõl „földi öröklétükhöz” a mannát – az élet-elixírt – készítik. A nemzetállamok megszûnnek, hiszen semmi szükség nincsen regionális karámokra, amikor gyorsított ütemben épül az egyetlen, az egységes központi. Szociális gondoskodásra és egyéni szabadságjogokra (munka, egészség, jólét, stb.), a hitvallás és a vélemények szabadságára sincsen már szükség, hiszen a központi angolszász kondérban már fõzik a granulált rizskását, az agymosó/agymosott világmédia pedig terjeszti az új világvallást, ami a sámánhit, a buddhizmus, a messiásvárás, a szcientológia és a delírium tremens (marihuána) sajátos keveréke, de „ökologikus ökumenizmus” lehet-lesz a gyakorlatias-tudományos meghatározása.
Emberi öregséget biztosító nyugdíj
A nyugdíj-rendszereket spekulánsok – ezeket magánbiztosítóknak hívják – felügyelete alá helyezik, amelyek elcsalják az emberektõl azt a maradék kis pénzüket is, amit – szájuktól véve el a falatot - öregségük, magatehetetlenségük elõfinanszírozására kuporgatnak keservesen össze. Így az öregség elõfinanszírozásának összegei – a sok kicsi, sokra megy! – is becsorognak a terrorizmus-ellenes koalíció központi házipénztárába – értsd: Wall Street -, ahol az évszázadok alatt sikeresen összelopott családi hitbizományt és kapcsolt vonzatait már semmiféle elavult-elévült nemzetállami adók, járulékok (vö.: „házipénztár-adó”) többé nem fenyegetik. A nyugdíjra – mint fenntartandó nemzetállami csökevényre - egyrészt a nemzetállamok, másrészt a delikvensek (a nyugdíjkorúak) tervezett tömeges-gyári meghalasztása (vö.: eutanázia-tervek) miatt sincsen már szükség; maximum a koporsógyártás központi dotálása válhat indokolttá, mint átmeneti kivétel a monopolizált piac egyébként önszabályzó és mindenható mechanizmusai alól.
Nemzeti oktatás, kultúra, nemzeti reprodukció
Mint mondottam: a világállam-tervek értelmében a nemzetállam napjai megszámláltattak. Természetesen – mivel elsõnek mindent az évtizedek óta kísérleti mûhelyként kezelt-mûködtetett periférián, mindenekelõtt Magyarországon próbálnak ki – elsõnek a birodalom gyarmatainak nemzetállamai szûnnek meg; a felbomlasztásuk valójában már évtizedek óta folyik. Valószínûsíthetõ, hogy az Únió-hoz csatolásu(n)k éppen a szükséges idõpontban valósult meg - amikor már nem lehetett tovább halogatni -, nehogy az államunk költségvetési, közigazgatási és szociális összedõlése olyan kezelhetetlen társadalmi káoszt idézzen elõ, amit az Únión belül a belga és olasz vízágyúk problémamentesen megoldanak majd.
Nyilvánvaló, hogy a leírt globális folyamatok végeredményben teljesen szükségtelenné teszik, hogy egy haldokló, pusztulásra ítélt „kvázi nemzetállam” végsõ halódása pillanataiban még olyan stratégiai teendõket lásson el, s komoly összegeket költsön fenntartásukra, mint a nemzeti oktatás, a nemzeti kultúra vagy a nemzet tényleges és szakrális reprodukciója. Ezek az alapvetõ funkciók a valódi nemzetállam esetében életfontosságúak, egyben kötelezõek, vagyis nélkülözhetetlenek – de vajon mit is oktassanak pl. történelembõl, szociológiából s az egyéb társadalomtudományi tárgyakból egy olyan Magyarországon, amely maholnap csak egy régió, parcella vagy falanszter lesz Európa ma még history-fictionba illõ, ámde holnap már rideg valósággá váló, a globális vakolók által újrarajzolt térképén? S mit nevezzünk kultúrának, ugyanitt? Lökött vagy lelki perverz, netán toprongy liberálisok vagy neokonok ferde hablatyolásait, egymás rituális körbenyaldosását, szakrális onániáját egy nemzeti kultúrának titulált szabadkõmûves szimbolikus-dupla totemoszlop, valójában pogány multikulti bálvány, vagyis ökumenikus aranyborjú körül? A hamis dollár és a hamis euró isteni áldás, valódi fedezet nélküli spekulatív GDP-növekedését? A lopott pénzen meghízott sunyi mecénások önimádtató fûzfapoéta ópuszait? Zene, ritmus és rímek helyett a Sátán trendi hahotáját? Vagy az égi szárnyalás helyett a pokolba konyuló forradalmi ünnep hazaárult kénkõbûzös orgiáját, melyet egymás karjaiba omolva együtt ülnek meg az áldozatok és a sortûz vezénylõi? Hogy a fõnixként feltámadó ávó ixedik szabadrablását is megint a néppel fizettetik meg? Hogy a szabadkõmûves maastrichti kritériumok moszkovita áthágásáért is újra csak a nép fizet, és most sem az ördög meg az öreganyósa? Hogy tõsgyökeres magyar beszéd és kultúra helyett a televíziókban is már fiatalon banyák selypegnek vagy vihorásznak, affektán sápítozva, hogy kirázza a hideg, aki meghallgatja? Hogy a nemzet reprodukciója helyett spontán kihalasztanak bennünket, mert másnak kell ez az ország?!
Álmodjál tovább, szegény Magyarország, ebben az országban nincsen számodra hely! Volt, hogy példát mutattál másoknak – bár e példát soha, senki nem fogadta meg, s téged is újra csak a földre tepertek -, de többé nem fogsz példát mutatni senkinek, mert nem születnek hõsök már, hogy helyrezökkentsék, ami félresiklott.
A forradalom már nem ér rá, igazából már most is késõ.
Meghalt, s legott eltemették…
Vác, 2006. szeptember 12.
Czike László