Igazságszolgáltatás helyett jogszolgáltatás
- Részletek
- Czike László
- Találatok: 909
Czike László
Igazságszolgáltatás helyett jogszolgáltatás
A Gyurcsány Ferenc által kiépített rendszer nem demokrácia.
Magyarországon ma nem igazságszolgáltatás folyik, hanem csak jogszolgáltatás, ami történelmileg beszûkült demokrácia-értelmezés; az állampolgár nem valódi polgári szabadságjogokkal, csak kvázi egy „liberalizált proletár” kétes értékû jogaival rendelkezik.
Mivel a rendszerváltás alapjait a PAKTUM rakta le, nem csodálkozhatunk, hogy egyfelõl érvényben maradt a diktatúra éveiben született megannyi jogszabály (pl. az ALKOTMÁNY szövegének jelentós hányada is), másfelõl az azóta hozott új jogszabályok sem a korlátlan népfelség elve jegyében születtek, hanem a rendszerváltó elit-gondolkodásmód szerint, amelynek továbbra is a tiltás és a korlátozás a lényege, csak sokkal bonyolultabban, áttételesebben, mint a rendszerváltás elõtt.
A nép egyszerû fiai ma sem juthattak-juthatnak tisztes megélhetést biztosító, azt lehetõvé tévõ polgári tulajdonhoz. Az állami tulajdonból kisemmizték, amikor a rendszerváltók a társadalmi tulajdont - a nemzeti termelõ tõkét – lényegileg mind szétosztották a multinacionális privatizátorok között, a felvett állami kölcsönök kvázi jelzálog-követelése fejében; természetesen a komprádor burzsoáziát „megilletõ” busás jutalék „elkülönítése” után (vö. „spontán” privatizáció). Sem a népi részvény konstrukció, sem a valódi munkavállalói tulajdonlás megvalósítására nem került sor. Ki hallott már olyan rendszerváltásról, demokratikus kapitalizmusról, amelyben a dolgozók társadalmi tulajdonát egyszerûen ellopják, vagy elkótyavetyélik; ám a titokban felvett államkölcsönök összes kamatterhét utóbb rájuk terhelik? Ki hallott már olyan „eredeti tõkefelhalmozásról”, amelyben a közüzemi szolgáltatók – pl. csatorna, földgáz, telefon, stb. hálózatok elsõ kiépítése – mûködõ tõkéjét az új fogyasztók „adják össze”, akikkel azután a fogyasztói árakban megfizettetik az eszközarányos profitot, amelynek induló tõkeösszegét õk, maguk fizették be? Eközben kivételezett reform-kommunista körök – titkos megállapodások és elvtelen „szerzõdések” alapján - százmilliárdokat hordtak szét, akár az Állami Vagyonügynökség asszisztálásával, akár a csõdbe ment állami kereskedelmi bankok csõdportfolióinak „konszolidációja” vagy mindmáig büntetlenül véghezvitt effektív bûncselekmények révén.
Olyan jogszabályokat „alkottak és alkotnak” ma is, amelyek kifejezetten korlátozzák a polgárokat vállalkozási szabadságuk megvalósításában. A vállalkozásalapítás és mûködtetés olyan terhekkel jár, amelyeket az átlagember (az átlagos vállalkozás) képtelen teljesíteni. Az állam minden lehetséges eszközével – sõt, az állampolgárok befizetett adóiból - a nagybefektetõ multinacionális cégeket támogatja, így a „piaci versenyben” behozhatatlan elõnyökhöz juttatja õket, miközben a belföldi tulajdonú kis-és középvállalkozások üzletvitelét olyan adó-és számviteli jogszabályokkal „engedélyezi” (inkább bünteti) csak, amelyek eleve lehetetlenné teszik a rentábilis mûködést. A posztkommunista állam ma is olyan mértékû adókkal és járulékokkal sújtja a kisvállalkozásokat, amelyeket azok képtelenek kitermelni; a bankhitelek pedig olyan drágák, hogy képtelenség kamatostul visszafizetni azokat. Az USA meggazdagodását annak idején épp az tette lehetõvé, hogy az államalapítók szinte korlátlanul – minden más követelménynél erõteljesebben - érvényesítették a vállalkozás szabadságát. Ezzel szemben Magyarországon rendszerváltáskor, a rendszerváltó jogalkotókat mintha az vezette volna, hogy minden új vállalkozást – lehetõleg már alakulásakor – megfojtsanak; szabad teret biztosítva ezzel a karvalytõke és a korrupció privatizációs, kereskedelmi (profit) és spekulációs (pénzügyi) szabadrablásának.
Mit jelent, hogy az igazságszolgáltatás puszta jogszolgáltatássá aljasult? Ugyanazt, amit az állami egészségügy privatizálása, profittermelõvé tétele jelentene. Azt, hogy az egészségügy egyszerû „biztosítói szolgáltatássá” silányulna. Azt, hogy a bírói, ügyvédi, orvosi eskük, a sokezer éves erkölcsi normák, lelkiismereti szabályok nincsenek többé. Az egyetlen szabály: pénz beszél, kutya ugat.
Nem várható törvényes hatalomátadás 2010-ben sem.
A néhai pártállam reinkarnációja most „polgárháborút” vív a saját országa, népe ellen. A polgárháború nem egyszerûen „csak” gazdasági; a mai állam valójában nem jogállam, voltaképpen az egész törvényalkotó és jogalkalmazó – vö. „jogszolgáltató” - tevékenysége meg nem szûnõ társadalom elleni izgatás, ami nem az élet rendjét szolgálja, hanem csak egyfajta liberális káoszt, hogy a zavarosban zavartalanul mûködhessenek a szabadrablás farkastörvényei.
Nem lesz nagykoalíció, de nem lesz forradalom sem.
Most is, megint csak átvernek bennünket – nem kicsit, nagyon.
Mikor orvosilag is indokolttá válik; a tomboló vezért beáldozás helyett beutalják a Gazprom fekete-tengeri gyógyklinikájára, a párt a saját áprilisi bolondjának tekinti. Másnap 9-ike után 10-ike lesz, a mókuskerék pörög tovább. A szekér helyett a táj fog haladni…
Ide vezet, hogyha a jogot megfosztják erkölcsi alapjaitól.
Szilibõl nem lesz miniszterelnök; legalábbis ezen a létsíkon nem.
Jön Kiss Péter, s majd újra fellángol a Xénia-láz, felmegy 39%-ra.
Mert már nem érik be azzal, hogy „mi” éhen haljunk.
A remény végsõ halálát is akarják.
Ez a legnagyobb veszély.
Vigyázzunk!!!
Czike László