Mi a teendõ?
- Részletek
- Czike László
- Találatok: 907
Czike László
Ahogy lesz, úgy lesz, vagy inkább:
Mi a teendõ?
Mondd, barátom, mi folyik itt?
Ami történik, az Magyarország globalizációja (újragyarmatosítása), kevert – hol langyos, hol forró; hol navrancsicsás-sárga, ámde leginkább vérvörös - módszerekkel, hol orbánus ráolvasással, hol gumikartáccsal, nomeg olasz és belga vízágyúkkal. Magyarország tudatos, internacionalista tönkretétele minimum 1982-tõl, a politikai rendszertõl függetlenül, a Nemzetközi Valutaalapba és a Világbankba történt beléptetésünkkel kezdõdött, az ország tervszerû és tudatos eladósításával, mely sötét és mélységesen aljas folyamat – svarc auf veisz - egy kettõs útlevelû pénzelvtárs (vö.: pl. „Leumi”), és Medgyessy Péter (alias D-209) nevével fémjelezhetõ.
Magyarország alantas szándékú „röppályája” így ki volt találva és jelölve már 1982-ben, de lehet, hogy már a hetvenes évek közepén is, vö.: a kõmíves Római Klub ajánlásával, miszerint Magyarországon „elég” 6-8 millió lakó.
A rendszerváltásunk nem történt meg, csak az ország nyakára egy a korábbinál „plurálisabb”, összetettebb komprádor (világ-)elit ült; ugyanannak az atlanti-rózsadombi szövetségi kapitánynak, David Rockefellernek az „A” és „B” csapata, nomeg az MDF és az SZDSZ, mely kettõs fedésû szervezetek olyan ragadós, kátrányszerû katyvasz, politikai rug-gyanta, amely a hamis érem két oldalát, a jobb és a bal oldalt (30 : 70) egymástól szét, illetve össze is tartja. Az egész disznóságot ezért „ügynök-rendszerváltásnak”, vagy „gengszterváltásnak” is nevezzük. (Érdemes elolvasni e tárgyban Dr. Bogár László professzor „árnyalt megfogalmazásait”, aki egyáltalán nem jobboldali szélsõséges, hanem a Világállam kialakulási, fejlõdési folyamatait, a globalizáció hatásait évek óta elemzõ fideszes-technokrata tudós ember, akinek a korábbi politikai államtitkári kiruccanása, mai újabb írásai tükrében visszamenõleg csak hirtelen felindulásból elkövetett operatív akciónak tekinthetõ.)
Igen, Kedves Barátom!
Az általad említett politikai kontraszelekció ma mindennél erõsebben mûködik. Senki nem kaphat semmilyen vezetõi beosztást, aki nem áll, nem kötõdik a két árgusul szembenálló oldal valamelyikéhez, és pláne nem, aki szemben áll, vagy szembe száll a globalizációval, illetve nem kritikátlan híve az EU-nak.
Miért nem lettünk 16 év alatt fejlett nyugati ország?
Mert pl. Szlovénia az lett. Az egy fõre jutó GDP termelése némileg magasabb ugyan Magyarországénál, ámde az átlagos reál-jövedelmi szintje már kétszerese a miénknek. Mi lehet az oka ennek? Mi miért lettünk bedolgozó-bérmunkás, kamatrabszolga gyarmat?
Alapvetõ különbség, hogy a többi, velünk együtt belépõ országnak nem, vagy alig volt államadóssága (Lengyelországot a ’70-es években egyszer már konszolidálták). Ami Magyarországot a gyarmati sorba döntötte, az a teljesíthetetlen és manipulált/fiktív adósságszolgálat, melynek egyrészt nincs is valós alapja, másrészt leszívja az ország minden teljesítményét. Emiatt alakult ki a ma már elviselhetetlen mértékû ikerdeficit, és minden „megszorítási” csomag. Magyarország (piaci-üzleti) nemzeti tõkeértéke 1990-ben 100-120 milliárd USD-t ért, az ország külsõ adóssága 22 milliárd USD volt. Tizenhat év elteltével a még nemzeti tulajdonban lévõ mûködõ tõke összértéke alig 10-20 milliárd USD, az is jobbára csõdportfolió. A magyar nemzetgazdaság összesített (bruttó, össznemzeti) adóssága – ami után a kamatokat fizetjük - pedig meghaladta a 140-150 milliárd USD-t, az ún. „tõkeadósság” nélkül. Ha még azt a tõkeértéket is „adósságként” vesszük számba – hisz’ teljesen mindegy, hogy a magyar munkavállalók által megtermelt pénzt, vagy új értéket kamat, vagy profit formájában viszik ki külföldre tõlünk - , amely nálunk, de nem nekünk termeli a profitot, hanem a multiknak, akkor a teljes „tartozás” több mint 200 milliárd USD-re rúg.
Hogyan, mi vezetett idáig?
Az a reform-kommunista elit, amelyik uralta és uralja, mind a mai napig a pénzügyi törvényalkotást, az adóügyeinket, a Pénzügyminisztériumot, a teljes állami költségvetést, az MNB-t és a kereskedelmi bankokat, vagyis mind a fiskális, mind a monetáris pénzügyeket Magyarországon - amelynek egyik fõ vezetõje volt, és egyik vezetõje ma is Medgyessy Péter elvtárs –, mivel képtelen váltani: az ország gazdaságpolitikai irányítását ma is, változatlanul csak (1) mind újabb külföldi hitelek felvételével és elherdálásával, (2) a fiskális túlköltekezésbõl eredõ krónikus fizetési mérleghiány ellentételezését privatizációval, hitelfelvétellel, államkötvények kibocsátásával, a külföldi tõke mind újabb adó-és egyéb kedvezményekkel való becsalogatásával, (3) a felvett hitelek kamatainak kifizetését közvetlenül a lakosságra terhelve, folytonosan növekvõ, egyre újabb adókkal és adójellegû befizetési kötelezettségek bevezetésével, (4) kizárólag a lakosságot és belföldi vállalkozásokat érintõ restrikciós intézkedések foganatosításával képzeli el. Magyarán: olyan, képtelen nemzetgazdasági modellt állít fel, amelynek a folyamatosan növekvõ mûködési és fejlesztési deficitjét egyedül a beáramló külföldi tõke finanszírozza, ám mivel az évente különbözõ jogcímeken (profit és kamat) kiáramló cash-flow (8-12 mrd USD) két-háromszorosan meghaladja a befektetésként beáramló tõke (4-6 mrd USD) összegét, a negatív finanszírozási különbözet teljes összegét arra a lakosságra terheli, amelyik egyébként a hitelfelvételekben abszolút „vétlen”, és a felvett hitelekbõl minden hazudozás ellenére egy árva fillért soha nem lát(ott)! Ez a modell joggal nevezhetõ „prekoncepciós-restrikciós” gazdaságirányítási modellnek, mert arra a tarthatatlan elõfeltételezésre épül – ami a kádári (pénzügyi és politikai) diktatúra idejébõl maradt ránk, mint „haladó hagyomány” -, hogy a magyar nemzetgazdaság úgyis képtelen önmagát eltartani, tehát egész mûködését a külföldi hitelek finanszírozására és ezért „cserébe” a külföldi tõke szolgálatára kell örök idõkre berendezni. Erre a hamis célrendszerre egész ideológiát építettek fel: „az exportorientált nyitott gazdaság”, a folyamatos, 1982. óta tartó, soha meg nem szûnõ forintleértékelés, a szándékosan elõidézett „cserearány-romlás” – vö.: 1989. óta a forint/dollár paritásarány mintegy 150 %-kal (!) romlott – ország-és nemzetrontó, demoralizáló ideológiáját és gyakorlatát. Ez az idegenszívû, és idegen pénztárcákat degeszre is tömõ gondolatmenet az egész magyar népet debilnek, önfenntartásra eleve képtelennek tekinti, és ezért a priori kamatrabszolgaságra ítéli. Ameddig ezt az önfeladó modellt sikeresen kényszerítik Magyarországra, a magyar nemzetgazdaságra, a magyar népre, addig soha semmiféle gazdasági (és politikai) kibontakozásra nincs remény.
Mennyit érnek a programok, tervek?
Idõközben elkészültek a Gyurcsány-kormány által összeállított, és a biztos (Al-Múmia, Ammónia, Alumínia?) által állítólag elfogadott átfogó programok – az ún. „Konvergencia program”, az „Új Magyarország Program” és a „Nemzeti Fejlesztési Terv”, melyektõl elvárható lenne, hogy perspektivikusan is rendezzék a magyar költségvetés problémáit, a gazdaságpolitika fõbb céljait és konkrét módszereit, és az ország modernizációját. Ezek a nagyformátumú programok letölthetõk az internetrõl, és igen tanulságos elolvasni azokat. Avatott szemmel afféle nagyléptékû, ámde kisstílû hasbaakasztásnak tekinthetõk; a pénzügyi fõtirpák lázas, elvetélt önigazoló kísérleteinek, melyek fõként az idõnyerést szolgálják, hátha beveszi a blöfföket az Únió semmivel sem képzettebb pénzügyi apparátusa, és akkor megint csak nyertek 2 évet… Nos, mennyit is érnek ezek a tervek? Amennyit megvalósítanak belõlük. A reformnak kikiáltott pénzbegyûjtés nem fog sikerülni; az eladósodás még tovább folytatódik, a költségvetés hiánya tovább nõ, a maastrichti kritériumoktól 2 év múlva még távolabb leszünk, mint ma, a pályázati összegek jelentõs hányadát megvonják tõlünk, az eurót ki tudja mikor – soha napján, kiskedden - fogjuk bevezetni. Ennek az oka, hogy ameddig a forint a hivatalos fizetõeszközünk, addig a magyar politikai és pénzügyi lobby nagyobb hányadában fölözheti le a magyar teljesítmények mesterségesen elõidézett és fenntartott cserearány-romlását, de ha már az euró-övezetbe beléptünk: a haszon teljes egészében külföldre vándorol, mint „inflációs árkülönbözet”, tehát akkortól az inflációs adószedésnek vége.
Mi vezethetett oda, hogy az elmúlt 16 év alatt Magyarország nemcsak az Únió átlagához képest maradt le, de elmaradt immár a legújabb belépõ országok kondícióitól is, mi több, a saját lehetõségeitõl leginkább, hisz’ hiába teljesít a gazdaság állítólag egyre jobban, az állam egyre többet pazarol el, a költségvetés hiánya és vele az államadósság egyre nõ – az Únió által elõírt maastrichti kritériumok egyikét sem tudjuk teljesíteni -, az életszínvonal, az életminõség pedig alig éri el az 1969-es szintet.
Antall vajon komolyan gondolta?
A társadalmi tulajdon (TT) jogilag a magyar nép kollektív tulajdonát jelentette. Az ötéves tervtörvények a TT folyamatos, dinamikus fejlesztését írták elõ, rendkívül magas, mi több, a fejlett tõkés világban ismeretlen mértékû, 25-30 %-os felhalmozási rátával. (Ez azt jelenti, hogy a nemzeti jövedelem - ami nagyjából a mai GNP mutatónak felel meg – 25-30 %-át fordítottuk beruházásra, évtizedeken keresztül.) A lakossággal megetették, hogy amiatt kell elfogadniuk évtizedeken keresztül a nyugat-európai életszínvonal tört hányadát, kb. 10 %-át, hogy dinamikus fejlesztéssel „minél elõbb utolérjük” a fejlett nyugatot. Magyarán: a nép a boldogabb, gazdagabb jövõért vállalta az óriási anyagi áldozatot. Majd azután, amikor 1990-ben megtörtént az ún. rendszerváltás - a választásokon gyõztes MDF „rendszerváltó Antall-kormánya” minden országgyûlési külön felhatalmazás, tehát speciális legitimáció nélkül, egyetlen tollvonással „államosította” a társadalmi tulajdont, majd azzal az ostoba-hamis jelszóval, hogy a bevételbõl fogja kifizetni az örökölt kommunista államadósságot (22 milliárd USD), pánikszerûen s minden átfogó koncepció nélkül hozzákezdett „az állami vagyon” kampányszerû privatizációjához. Ez a lépés abszolút alkotmányellenes volt, hisz’ a rendszerváltás kormánya önkényesen sajátította ki a teljes társadalmi tulajdont, a nép vagyonát, hogy legott eladhassa. A privatizációs törvény nélkül elkezdett privatizáció semmilyen mértékben nem igazolta az elõre kigondolt, illegitim tervet. (1) Az állami bevétel messze elmaradt a várttól, a nemzeti tõkeérték mindössze 10 %-át sikerült privatizációs bevételként realizálni. (2) A bevételbõl nemhogy nem sikerült a szintén illegitim módon átvállalt államadósságot rendezni, de nagyjából a „csepp a tengerbe” szindróma tipikus esete következett be. Hiába meregették a privatizációs bevételek cseppjeivel a tengernyi adósságot; meg sem látszott az „erõfeszítés”: a nemzetgazdaság teljes bruttó adóssága ma 7-8-szor annyi, mint 1990-ben volt, értékesíthetõ vagyonunk pedig már nincs. Mert miután a teljes nemzeti mûködõ tõkét „a magukévá tették”, és nagyjából mind, a felvett hitelekkel együtt el is kótyavetyélték - felszámolták a keleti piacokat, megszüntettek 1,5 millió munkahelyet: leszállították az életszínvonalat az 1989-es szint 60 %-ára, az inflációt felpörgették 28-35 %-ra, és most már ott tartunk, hogy a társadalombiztosítást, az állampolgárok ingyenes egészségbiztosítását – mely a Kádár-rendszerben még alanyi jogon, térítésmentesen járt mindenkinek, pedig akkor teljes létbiztonság is volt, mindenkinek volt munkahelye és rendszeres jövedelme – is fel akarják számolni, „a magántõke bevonása” koholt jogcímén; pontosabban teszik ezt is „a szent magántõke” érdekében, amelyrõl már a TT privatizációja kapcsán is láthattuk, hogy rendszerváltóinknak fontosabb volt, mint a nemzet, a nép elemi érdeke.
Felzárkóztatási alapok – kiknek, mibõl?
Nincsenek, nem is képezhetõk – nincs mibõl – olyan „alapok”, melyeket a lecsúszott tömegek (3-5 millió koldus) felemelésére lehetne fordítani. Jól mutatja, hogy a teljes egészében versenyre orientált-ítélt társadalomban még a cigány rétegek, térségek felemelésére sincsen komoly lehetõség, pedig ezt a célt még az Únió is tucatnyi csatornán finanszírozza, szinte egész „iparágnyi” közvetítõ hálózat települt a romák segélyezésére; mégsem sikerült felmutatható eredményeket elérni, hisz’ jó, ha a „felzárkóztatás” eléri a puszta élet-és egészségmegõrzés, tehát a változatlan szinten vegetáltatás nemes, humánus célját. Lehetséges bár, hogy az Únió „kohéziós alapjaiból" sikerül majd némileg felzárkóztatnunk infrastruktúránkat a nyugat-európai átlaghoz, de tudnunk kell, hogy mindezek a fejlesztések elsõsorban azt a célt szolgálják, hogy az úniós és egyéb illetõségû befektetõk nálunk is otthon érezzék magukat, valamint, hogy a kormányközeli lobbyk minél nagyobb szeletet hasíthassanak ki maguknak az úniós tortából. Tömören kifejezve: az egész „Felzárkóztatási Program” egy monumentális blöff: sok millió tonna beton – és nagyjából semmi emberség. A magyar népnek megsemmisítették, ellopták a múltját, „megetették vele” a jövõjét; most pedig jelen-idõben kivégzik, kinyúvasztják s eltemetik.
Mi a „kettõsveszteség” és annak valódi oka?
A Nyugathoz viszonyított „kettõsveszteség”, a növekvõ abszolút és relatív elmaradásunk (az állami restrikció, a nemzetgazdaság mesterséges lefojtása, a korrupció, a rabló privatizáció, a sok évtizedes kizsákmányolás konzerválása, a tõkeerõs nemzeti vállalkozások hiánya, a nemzetközi összehasonlításban példátlan mértékû adóztatás, stb. miatt „úgymond” nem vagyunk versenyképesek, másrészt az állami mûködés dilettantizmusa és szûklátókörû lobby-érdekeltsége folytán a saját lehetõségeinktõl is egyre inkább elmaradunk) elsõdleges oka a magyar nemzetállam – és mostmár a vállalatok és a lakosság! – eladósítása, eladósodottsága, az adósságállományunk kezelhetetlen nagysága, a kamatszolgálat teljesíthetetlen összegszerûsége, mértéke. Ma már az állami költségvetés 40-45 %-a kamat-és adósságszolgálatként párolog el a semmibe; pl. a teljes befizetett személyi jövedelemadónk kamatfizetésre megy el. Az már egy másik probléma, hogy ami pénzt a költségvetésbõl egyébként fejlesztésre (saját erõ biztosítására) lehetne fordítani, az is a különbözõ párt-lobbyk „érdekeltségeinek” feneketlen gyomrában tûnik el (lásd pl.: autópálya-építés költségei – 70 : 30, copyright by Ibolya David), a mérhetetlen és követhetetlen politikai-állami korrupció következtében.
Miért nincs nemzeti/polgári középréteg?
Nem termelõdhetett, nem nõhetett ki a stabil magyar nemzeti polgári középréteg, mert a kis-és közepes méretû vállalkozások 16 éve is a feketegazdaság perifériáján és/vagy a tönkremenés szélén vegetálnak. Sem az ipar, sem a kereskedelem, sem a mezõgazdaság, sem a szolgáltatások vagy a bankszektor területén nem alakulhattak ki a fejlett nyugati, és ma már a leggazdagabb, dinamikusan fejlõdõ keleti országokra is annyira jellemzõ, virágzó nemzeti közép-vállalatok, mert a magyar állam minden politikai erejével és pénzügyi (adókedvezmények) támogatásával csak és kizárólag a multinacionális mamut-cégek betelepülését, befektetéseit favorizálta és favorizálja egyre inkább, a mai napig. A magyar állam - sajátos módon a pártállástól függetlenül! – megõrizte a rendszerváltás elõtti vállalkozás-ellenességét, hisz’ Magyarországon 1990. után sem szûnt meg a reform-kommunista bankárok és kontraszelektált kisstílû, rövidlátó könyvelõik pénzügyi rémuralma. Döbbenetes, hogy nyílt multinacionalizmusa folytán a magyar állam lényegében folyamatosan maga alatt is vágja a fát, hiszen az általa agyontámogatott multik minden legális és illegális eszközzel az adó-és járulékbefizetési kötelezettségek elkerülésére, a hivatalosan foglalkoztatott állományi létszámok leszorítására, eltitkolására törekednek, miközben a foglalkoztatott munkaerõ létszámarányánál, a GDP-ben jóval alacsonyabb részesedéssel bíró nemzeti kis-és középvállalkozások nem képesek fejleszteni, beruházni, új munkahelyeket létrehozni, mert örökölt tõkeszegénységüket folyamatosan súlyosbítják az állam egyre újabb megszorító intézkedései, melyek 16 éve is csak a forrás-és jövedelemszûkítést célozzák.
Mindezek logikus következményeként Magyarországon egy szociálisan teljesen érzéketlen, a multinacionális érdekeket kritikátlanul és gátlástalanul (jutalékért) kiszolgáló, nemzetietlen, önfelszámoló állami/multinacionális monopol-vadkapitalizmus alakult ki.
Teljesíthetõk-e az úniós elvárások?
Emlékezzünk: valamikor egyszer Orbán Viktor, minden magyarok szakrális/képzetes vajdája azt találta mondani, hogy: „Brüsszel nem Moszkva.” Tévedett – sokkal rosszabb. Tudomásom/emlékezetem szerint a 45 éves ideiglenes szovjet megszállás, de pláne a Kádár-rendszer idején egyszer sem volt példa arra, hogy spontán idejött volna Moszkvából Iván Ivanovics Ivanov, szovjet biztos, és lazán közölte volna Rákosival, vagy Kádárral, hogy fel kell számolni az ingyenes társadalombiztosítást, vagy netán, hogy mennyivel kell csökkenteni a nyugdíjakat. Sõt, ellenkezõleg: hagyták, hogy mi legyünk a legvidámabb barakk, békés évtizedeken keresztül. A Brüsszelbõl láthatólag dróton rángatott Gyurcsány-bábkormány azonban regnálása kezdete óta még egyetlen csendes hónapot se adott a magyar népnek. Ekkora vakmerõségre azelõtt/eddig soha egyetlen „biztos”, és egyetlen gyarmati bábkormány sem ragadtatta magát. Teljesen indifferens, hogy minek hívjuk – a Konvergencia Program egy brüsszeli diktátum, még akkor is, ha az ország „saját” miniszterelnöke teszi a nép nyakára a kést vagy a kötelet, s nem személyesen egy brüsszeli biztos. A mûveltetésnek Wim van Welzen és Günther Verheugen óta megvannak a modern eszközei, módszerei, hagyományai. Ugyanakkor Magyarország egyrészt képtelen arra, hogy „az úniós elvárásokat” végrehajtsa; az ún. maastrichti követelmények teljesítése, az euró bevezetése a mintegy 16-18 évnyi (nagyrészt szociál-liberális) szabadrablás – a szükségessel éppen ellentétes irányba „haladtunk”, vagyis visszafelé fejlõdtünk! - után több fényévnyi távolságba tolódott. Másrészt „az úniós elvárások teljesítése” - elsõsorban az Úniónak jó, nem nekünk. Drábik János a legújabb globális pénzügyi tanulmányában (lásd: a világhálón) számszerûen kimutatta, hogy az úniós belépés hazánknak eddig mintegy 800 milliárd forintjába került, a „nyertes pályázatok” támogatásai révén pedig a legjobb esetben is csak ennek az összegnek kb. a felét kaphatjuk vissza. Mellesleg: „Az Únión kívül is van élet.” Ezt is a szakrális herceg mondta egyszer…
Noch dazu: a Gyurcsány-kormánynak Alemánia úr által „elfogadott” (?) „Konvergencia program”-ja valójában egy szómágia szülte hasbaakasztás, afféle idõnyerésre játszó „divergencia-program”. A program egyrészt teljesíthetetlen. Másrészt, ha netán teljesülne is, akkor sem alkalmas a maastrichti követelmények abszolválására; az ország gazdasági és morális leromlása, eladósodása, leszakadása tovább, s egyre meredekebben folytatódik. Egyébként is, ez az egész politikai követelményrendszer egy fából vaskarika. Feje tetejére állított, a valóságot megerõszakolni akaró, agyonpolitizált birodalmi osztozkodás, voluntarista úniós bizottságokkal, biztosokkal és miniszterelnökökkel. Az összefüggés ugyanis valójában éppen fordított. Nem attól válik/válna Magyarország gazdaságilag alkalmassá az euró bevezetésére, ha teljesíti a teljesen önkényesen ráerõszakolt maastrichti kritériumokat, hanem attól válna alkalmassá a tagságra, attól „gyógyulna meg”, ha minél elõbb bevezetné az eurót, vagyis csatlakozna az euró-övezethez. Az egységes pénz ugyanis rövid idõ alatt egységes pénzviszonyokat kényszerítene ki, ez ilyen egyszerû. A háttérben lázas lobby-tevékenység folyik, amelynek lényege a magyar profit újrafelosztása, ami pedig hatalmi kérdés. Harmadsorban: ha ez a teljesíthetetlen program ténylegesen mégis megvalósul, az Magyarország felszámolásával lenne egyenlõ.
Miért nincs komplex társadalomfejlesztési programunk?
Annak, hogy a mai szánalmasan kilátástalan politikai és gazdasági (költségvetési) körülményeink között bármilyen „konvergencia terv” csak írott malaszt lehet, a legfõbb oka, hogy Magyarországnak nincsen saját nemzeti tulajdonú tõkéje, mely az országnak (s nem a külföldnek) termelné a profitot, amely egyrészt az adósságszolgálat, másrészt a saját fejlesztési hozzájárulás forrása lehetne. Ameddig nincsen saját nemzeti iparunk, kereskedelmünk, mezõgazdaságunk (mert nemsokára már az sem lesz, illetve már nincs is!), vagyis saját célra fordítható profitot termelõ nemzeti gazdaságunk, addig minden erõfeszítésünk csak a multikat és az EU-t gazdagítja, az eladósodásunk és a kamatszolgálatunk pedig csak növekedni fog. Ez pedig nem közeledési, hanem távolodási – „divergencia” - program. Nemcsak az Úniótól, de minden józan megfontolástól, sõt, mindentõl, ami a számunkra a pusztulással szemben az életet jelentheti. Növekvõ hitelfelvételbõl, fokozódó eladósodásból nem lehet semmihez sem „konvergálni”; ez színtiszta fantazmagória – keményebben fogalmazva agyrém.
Miért vállaltuk át ’90-ben a kommunista államadósságot?
Antallt állítólag – SZDSZ-es körök közvetítésével – megfenyegették a multi bankárok, hogy amennyiben nem fizeti tovább rendesen az adósságszolgálatot, akkor a bankok megvonják Magyarországtól a további – kamatáthidaló – hitelek nyújtását is. Schamschula György – a késõbbi közlekedési és hírközlési miniszter – akkoriban Antall József személyes gazdasági tanácsadója volt. A Demokratában írt cikkében (1997.) Schamschula – mint legendát – cáfolja ezt az állítást, és kimondja: Antallt senki nem fenyegette meg, tehát önmagától döntött úgy, hogy nem kérjük a hitelek átütemezését, annak ellenére, hogy maga Soros György is az átütemezés kérelmezését javasolta a miniszterelnöknek. (Úgy tûnik: az illegitim kommunista adósság-örökségnek a nép megkérdezése nélküli átvállalásáért, és vele az egész esztelenül füstbement kampányszerû privatizációért – nincs mese - minden visszamenõleges felelõsség boldogult Antall Józsefet terheli.) Emlékezzünk: a ’70-es években a lengyel gazdaság padlóra került, és a kérelme alapján átütemezték, illetve részben el is engedték az államadósságát – mára már „túl vannak az egész procedúrán”, és sokkal dinamikusabban fejlõdnek, mint „az eminens” kamatfizetõ, a most padlóra kerülõ Magyarország. Nem szólva a követendõ argentin példáról…
Mire volt jó az áldozat?
A végeredmény: mindenünket önként és dalolva feláldoztuk a nemes cél, az úniós belépés hatalmi oltárán. Az Únió most meg épp’ kiszúrja a szemünket „a 0,59 %-kal”, de azzal is csak oly’ konstrukcióban, hogy elõbb le kellett mondanunk az állami ÁFA-bevétel és a vámok jelentõs hányadáról, az elõre beígért agrár-támogatások egy részérõl, a magyar termõföldrõl, be kellett fizetnünk cca. 800 milliárd forintot elõre, hogy a felét majd visszakaphassuk, de azt is csak akkor, ha letesszük a kötelezõ saját fejlesztési hányadot a végletekig eladósodott állami költségvetésünk terhére, és ha a pályázatainkat és majd a számláinkat az Únió kegyeskedik befogadni – kollaudálni és átutalni. Arról nem is szólva, hogy mivel a fejlesztési jogcímek innentõl kötelezõek, lehet, lesz egy csomó autópályánk, de milliószámra éhezni, nélkülözni fogunk?! Miközben az Alumínium urak megleckéztetnek bennünket, mert nem jól viselkedtünk…
Merre tart az Európai Únió?
Nem elég, hogy az EU kirekesztette az alkotmányából a keresztény gyökerekre vonatkozó utalást, már az egykor még követendõnek tûnt szociáldemokrata modellek is kezdenek meginogni, úgy tûnik: a svédek és a németek már lemondtak a „Bölcsek” – Bilderberg politikai és pénzügyi tanácsadói, amint például a dán Rasmussen Gyurcsány „mentális, felettes énje” - által is finanszírozhatatlannak minõsített szociális piacgazdaság megvalósításáról, fenntarthatóságáról; mi több, immár a korábbi szociális-egészségügyi vívmányaikat is a csõd, a fokozatos visszavonás, a leépítés fenyegeti, akárcsak minálunk. W. Bush pedig a minap (megint) arról kesereg, hogy 41 millió amerikai állampolgár még mindig nem fizet társadalombiztosítási járulékot, és ez tarthatatlan - nem furcsa? Tán’ csak nem egy globális tõrõl fakadnak ezek a nemes reform-törekvések? Gyurcsány meg a Kóka(dt) – jelenidõs múltidejû alak - épp’ csak most kezd bennünket a kollektív õrületbe hajszolni, versenyeztetni; tehát „a hajsza” fokozódik. De mi a hajsza valós célja? Valakiknek a profitja…
Mit hozhat az EU újabb bõvítése?
Felemás következményekkel jár majd Magyarország tekintetében. Egyrészt „bebetonozza” mai provinciális-perifériális helyzetünket – másrészt a „felhígítás” újabb potenciális forrásokat fog elvonni tõlünk, tekintve, hogy az Únió támogatási lehetõségei, forrásai még tovább szûkülnek. Egyébként: furcsa, fordított helyzetek, történések várhatók. A vadászból üldözött lesz, és vice versa, éjjeli õrök fognak nappal meghalni, és gyakran látunk majd varjút is, karón. S természetesen továbbra is a nyúl viszi majd a puskát, amint azt a sok évtizedes kontraszelekció révén már megszokhattuk. A régmúlt kovácslacis meg kispéteres fenyegetés – mármint hogy a minimálbér Fidesz általi felemelése miatt 23 millió román fogja 1-2 ezer forintos napi fekete bérért ellepni a saját munkanélküliségével mit kezdeni amúgy sem tudó magyar gazdaságot – most hirtelen a visszájára fordul, s megvalósul. Ismerõsöm meséli, hogy Románia „annyira jön föl”, hogy az Únióba való belépésük után, 2007. januárjától több ezer magyar vállalkozó megy oda dolgozni, s befektetni, akkora ott a konjunktúra a mi dübörgésünkhöz képest…
Mi a teendõ, ezek után?
A valóban szükséges teendõket talán a legcélszerûbb Orbán Viktor nézeteivel éppen ellentétesen megfogalmazni. Ugyanis neki, meg a Fidesznek mindössze egyetlen problémája van: Gyurcsány Ferenc. Ha a miniszterelnököt elvinné az ördög, Viktor pár hónapos szakértõi idétlenkedés után beülne a hûlt helyére, jönne a navrancslé. Mármint nekünk a Navracsics, nekik meg a lé…
Nem; - a mi számunkra, akik nem csupán úniós jutalékban gondolkodunk, a komoly tennivalók akkortól kezdõdnek, amikortól a Gyurcsány-ámokfutás végetér. Elsõként vissza kell vonnunk mind az összes népnyúzó, embertelen és agyament ál-törvényt, amelyek kizárólag a magyar nép tönkretételét szolgálják. Azokat a képtelen törvényeket, melyek – szemben a normális demokráciák szabályozásával, amelyek csak a kereskedelmi értékesítési forgalmat és a tényleges jövedelmeket adóztatják, s nem vágják le az aranytojást tojó tyúkot – nem átallanak adó-és járulékfizetési kötelezettséget kiróni a nincstelenekre, jövedelemnélküliekre, a kényszervállalkozók fel sem vett minimálbérének a fiktív duplájára, a házipénztárra, melyek nem átallanak az egészség és a nyugdíjbiztosításért 8-10-féle járulékot is fizettetni, nulla jövedelem után, melyek magasabb nyugdíjkorhatárt írnának elõ az átlagos életkornál, s melyek nem adnak munkanélküli és egészségügyi ellátást a tönkrement, igazolványát visszaadott egyéni vállalkozónak, melyek baleseti és életmentõ beavatkozásra korlátoznák a nincstelen-állástalan-hajléktalanok orvosi ellátását, s így terrorrá aljasítják a demokráciát.
Melyek egyszerû adásvétel tárgyává degradálják a földet, a hazát.
Mindent elõrõl kell kezdenünk.
S ehhez nem elég, ha kiakolbólítjuk a Fletó-gyereket – hamarosan elmegy az magától is, hisz a KISZ-en szocializált idegrendszer nem túl strapabíró, lásd még az öntelt vetélytársát is -, hanem ki kell öntenünk a fürdõvizet is, továbbá vadonatúj kádat kell vennünk.
Várjunk türelemmel; az idõ nekünk dolgozik.
Vác, 2006. november 10.
Czike László