|
Magyarországon 1989-ben sem gyõzött - nem is volt - forradalom. Az illegitim hatalom a választás látszatát keltve öltött divatos, új ruhát. Akár folytathatjuk is gondolatban a korábban abbahagyott névsort! A rendszerváltást, s a globalizációt nálunk nem választotta senki. Fogalmunk sem volt róla, hogy mik ezek! Legitim: aki/ami törvényes, jogszerû, jogfolytonos; például - a trónörökös. Tágabb értelemben: jogosnak elismert, elfogadott, méltányos, igazságos. Személy esetén olyasvalaki, akinek befolyását, beosztását, rangját, kiválasztottságát vagy elhivatottságát; rátermettségét, küldetését, uralkodását és hatalmát senki nem vitatja, mindenki elismeri. Valamikor a régmúltban minden hatalom közvetlenül Istentõl származott. A földi uralkodó minden esetben kizárólag csak a fõpapok kiválasztottja lehetett. A maják királya és az egyiptomi fáraó felkent személyét, szent sérthetetlenségét egyaránt a fõpapi sereglet „isteni kara” õrizte/vigyázta, garantálta. A jog és a törvények mindig isteni kinyilatkoztatáson alapultak, melyek erkölcsi tisztaságát, megfellebbezhetetlen igazságát nem kérdõjelezhette meg senki, így betartásukat a földi hatalom mellett Isten tisztelete is kötelezõvé tette. A Mózes kõtábláira vésett tízparancsolat elõírásai mindmáig örökérvényûek. A Római Birodalom volt az elsõ imperialista világhatalom. Római és birodalmi hatalma egyaránt alapvetõen világi természetû volt, ugyanis a császárok „isteni küldetése” csupán a grandiózus cirkusz maximusz hangzatos blöffje, amelyben szinte kizárólag csak az õrült császárok hihettek. A totális diktatúra gátlástalanságát az egy igaz Isten nem szentesíthette. Cseppet se’ véletlen, hogy a mai amerikai monstre-monumentális történelmifilm-gyártás valójában nem nagyon tud mit kezdeni Róma már-már képtelennek látszó túlhatalmával, így a legjelentõsebb filmalkotásaiban - Ben Hur, Quo Vadis, Spartacus, Julius Caesar, Cleopatra - a császárok valós hatalma egyszerre tûnik végtelenül ünnepélyesnek, rettenetesnek és nevetségesnek. Jézus Krisztus - illetve az Atya! - hajszál pontosan idõzítette a megváltó földre jövetelét, 33 évnyi tanító küldetését, áldozatát: kereszthalálát és feltámadását; azért is jött, hogy Rómát leleplezze, ellehetetlenítse és felbomlassza; büntetésül, mert féktelen tobzódásában, orgiájában visszafordíthatatlanul megtagadta Istent. A megváltás a legjobbkor jött: a kereszténység létrejötte, a római egyház helyreállította a status quo-t, a deus ex machina jogfolytonos, legitim mûködését. Isten ezután évszázadokon át viszonylag zavartalanul vigyázhatott a földi fejlõdés folyamatainak jogfolytonosságára, egészen a XX. század elejéig, amikor elõretört a Sátán. A kommunizmus, a fasizmus, a liberalizmus - s a világpénz állama. A teljes XX. század története a Sátán, az Antikrisztus fényes gyõzelme. A diktátorok (Lenin, Sztálin, Hitler, és ?) istentelen rémuralma mellett, alatt és után észrevétlenül kifejlõdött a világpénz nem kevésbé istentelen libertinus réme, mely a személytelenség kontraszelekciójával igazából a selejt kollektív hatalmát valósította meg a kreativitás, a hit és az erkölcs felett. Hamis szabadelvûségével az egyén csak pürrhoszi gyõzelmet arat Teremtõjével szemben, aki továbbra is „makacsul elõírja” számára elkövetett bûneinek õszinte megbánását - azért, hogy nagylelkûen megbocsáthasson. A liberális demokrácia jelszavával megvalósul(t) az õsi, élvhajhász csordaszellem, a káinok (magyarul: kajánok) csoportos uralma, amelynek lényege szerint a nép ‘önként és dalolva’ választja urául a pénzt, saját lelkiismerete ellenében. A demokrácia eredetileg ókori görög vívmányként született meg. A római világbirodalom gyorsan el is törölte a népuralmat, s a glóbusz totális gyarmatosítását egyfelõl „az isteni császár”, másfelõl „a római polgár” égisze alatt; - nevében és érdekében vitte véghez. Nem véletlen, hogy most, amikor a globális fasizmus skizofrén diktatúrája bújik a demokrácia leple alá, - a nép helyett ismét a polgár, a világpolgár lép a történelem forgószínpadára. A világpolgár, aki tetõtõl talpig csak szemforgató, szemtelen és szenvtelen látszat. A népképviselõ illúziója! A nép uralma - amely máig soha és sehol nem valósul(hatot)t meg a maga tiszta és tökéletes teljességében - azért bizonyulhatott olyan nagyon törékenynek, mert egyfajta átmeneti, „köztes formációt” valósított csak meg az emberi társadalom Istentõl való végleges elrugaszkodásában, amennyiben a hatalom égi eredetét a „népfelség elvével” helyettesítette, illetve cserélte fel. Gondoljuk csak meg! Államalapító nagy királyunk, Szent István kardja, jobbja és koronája még ‘isteni’ (legalábbis „pápai”) eredetûek, amely ereklyéket legendák öveznek; sõt, a Szentkorona Tana szerint a hatalom és a föld, a haza tulajdonjoga magáé a Szent Koronáé...! Az eszköz így szentesíti a lényeget. Magyarország - Regnum Marianum - Szûz Mária országa... Aztán néhány száz évvel késõbb felvirrad az újkor hajnala, és a nép, az istenadta nép! - közfelkiáltással a Duna jegén választja királyává azt a Hunyadi Mátyást, aki nem árpádházi, és már semmije sem isteni eredetû! A magyar történelemben nagyjából innen eredeztethetjük a népfelség elvét, miszerint az abszolút hatalom azé, akinek azt a nép önként, közfelkiáltással, egy emberként a kezébe adja. A legnagyobb földi hatalom így tehát elõször Istentõl származott, azután átment örökösödésbe (nálunk: ez az Árpád-ház); késõbb - a demokrácia elõfutáraként? - „gyakorlati okból” s a népfelség elvébõl következõen: a választott személyé lett. A gyakorlati ok: a hatalom s a közélet fokozódó/kötelezõ „istentelenítése” - volt. Ám ez sem tartott sokáig - az Igazságos Mátyás „demokráciája” kérészéletûnek bizonyult; a halála után visszatért a megszokott önkényuralom, amelyet immár isteni kötelékek sem korlátoztak. A Habsburg-dinasztia - többször is megismételt - trónfosztása pontosan amiatt volt szükségszerû, mert az osztrák uralkodó család hatalma Magyarországon sem isteni, sem népfelségelvû legitimitással nem bírt. (Furcsa paradoxon, hogy a XX. század húszas éveiben fellépõ politikai irányzat - amely a Habsburg-ház uralkodó jogait kívánta volna visszaállítani - önmagát legitimistának (!) nevezte el. Ottó ma is Európa lézengõ rittere, akinek a szél bíz’ elfútta a kalapját, és nem tud olyan méltóságteljesen futni utána, hogy ne váljék nevetségessé. A mondás állítólag a haza bölcsétõl, Deák Ferenctõl származik.) A XX. században világszerte, Magyarországon is elszabadult a pokol. A hatalom „istentelenítése” folytán gomba módra szaporodtak el a Sötétség Zsarnokai, kik a tízparancsolatot, a népfelséget egyformán sárba tiporták. Szörnyû dolgok jöttek! A bolsevizmus széjjel szórta magvait: exportálta a téboly vörös „forradalmát”. Károlyi Mihály „szocialista grófot” Kun Béla és Szamuely Tibor rémei követték. Horthy Miklós ellentengernagy/kormányzó fehér (-terror) lovon jött utánuk... Szálasi „nemzetmentõ” lett a csúcsdísz a magyar katasztró-fa legtetején... Rákosi Mátyást - kicsit késõbb - Kádár János és Aczél György démonja követte. Ám mielõtt gondolatban folytatnánk a sort - beszéljünk kicsit a forradalomról. A forradalom a népfelség elve érvényesítésének messze legfontosabb mozzanata. A hatalom illegitimitását ugyanis kizárólag a szent nép képes/jogosult felismerni, amennyiben: (1) Az uralkodó puccsal, vagyis nem legitim választás útján kerül hatalomra. (2) Az uralkodó legitim ugyan, de késõbb méltatlannak bizonyul, mert felrúgja a népfelség elvét. (3) Hódító külsõ hatalom „nevez ki” uralkodót, a nép megkérdezése nélkül. Amikor a nép felismeri az uralkodó hatalom illegitim, népnyúzó vagy gyarmatosító jellegét, ex-lex állapotba kerül a társadalom: és a nép jogosulttá válik arra, hogy érvényt szerezzen a népfelség elvének, helyreállítsa az eredeti status quo-t. Ezt a helyreállítást nevezzük forradalomnak. A XX. század minden borzalma abban gyökerezik, hogy a koncentrálódó földi hatalom nemcsak, hogy végleg szakított Istennel, de felrúgva a népfelség elvét is: megölte a szabadságot, vérbefojtott minden népfelkelést. Magyarországon a hatalom úgy 155 évvel ezelõtt veszítette el a jogfolytonosság maradék esélyének a lehetõségét is, az 1848-as forradalom és szabadságharc bukásával. A világtörténelem mai három legnagyobb nemzete: az angol, a francia és az amerikai. Mindhárom éppen annak köszönhette a nemzeti öntudatának össze-kovácsolódását, hogy megvívta nagy nemzeti forradalmát, amelyben végsõsoron és végleg gyõzött a nép. A porosz és az orosz önámító nemzetek. Aztán vannak gyermeteg kisnépek, amelyek sohasem támadtak/nõttek fel, s lassan elolvadnak a globalizáció olvasztótégelyében. Magyarország népe 1956-ban ismét elveszítette nemzeti forradalmát. Nincs még egy ilyen: kétszer is vívott, s egyszer sem gyõzött a nemzet. A XX. században az egész világon talán a miénk volt az egyetlen igazi, tiszta forradalom. Az 1956-os magyar forradalom után nem is volt több forradalom - talán egy sem. A népek lassanként valahogyan mind megfeledkeztek a népfelség elvérõl, és annak utolsó érvényesítési lehetõségérõl, a nemzeti forradalomról is. Magyarországon 1989-ben sem gyõzött - nem is volt - forradalom. Az illegitim hatalom a választás látszatát keltve öltött divatos, új ruhát. Akár folytathatjuk is gondolatban a korábban abbahagyott névsort! A rendszerváltást, s a globalizációt nálunk nem választotta senki. Fogalmunk sem volt róla, hogy mik ezek! A nemzetek elveszejtésének terve persze nem származhat Istentõl. A globalizáció semmibe veszi a népfelség elvét, tehát illegitim hatalom. A Római Birodalom a kereszténység elterjedése miatt omlott egykor össze, mert ez volt Isten akarata. A megváltás ereje úrrá lett a pogányság hatalmán. Nem tudhatjuk, mit hoz, mert ugyebár: senkinek nincs megígérve a holnap. Isten útjai ma is kifürkészhetetlenek. Így hát: imádkozzunk és reménykedjünk! Holnap talán elérjük az alagút végét, s hirtelen a szemünkbe villan a feltámadás fénye.
|