Áloé és mirha
- Részletek
- Czike László
- Találatok: 906
Czike László
Áloé ás mirha
Azt álmodtam, hogy gyõztünk.
Hogy Gyurcsány és bandája eltakarodott, s elmenekült külföldre.
Állítólag a Gazprom menekítette ki õket Rodostóba, Rákosifalvára.
Mind a 2413-an disszidáltak, ezért nem is maradt kit felelõsségre vonni. Az új kormány általános amnesztiát hirdetett – helyreállt a társadalmi béke. Liberálisok és konzervatívok békejobbot nyújtottak egymásnak, de aki békebalt kapott, az sem járt rosszabbul.
„Nem állunk bosszút senkin!” – jelentette ki Orbán Viktor.
A Fidesz egymaga kétharmados többséget szerzett, így a kormányalakításhoz nem volt szüksége koalíciós partnerre. Orbán Viktor s szorgalmas csapata azonnal nekilátott az ország stabilizálásához.
Mindenekelõtt az állami költségvetésben kellett rendet teremteni.
Az új miniszterelnök haladéktalanul, minden jelentõs problémára kiterjedõ, komplex megoldást kínáló programmal állt elõ, amelyet az Országgyûlés egyhangúlag meg is szavazott. A végrehajtás pozitív eredményei hamarosan meg is mutatkoztak.
A legégetõbb kérdés – amely nem tûrt halasztást – a gazdaság felélénkítése volt, hiszen a stabilizáció csak dinamikusan növekvõ GDP mellett képzelhetõ el. A Fidesz-kormány már elsõ intézkedései egyikeként bevezette az egykulcsos adót; ennek megfelelõen az ÁFA, az SZJA, a forrásadó, a kamatadó, az osztalékadó, az ingatlanadó és a multik részére idõközben bevezetett „befektetési adó”, valamint az egészségügyi járulék és a nyugdíjjárulék mértéke egyaránt, egységesen és egyetlen kulccsal 18 %-ra változott. Az állami költségvetés bevétele a következõ két év alatt a másfélszeresére nõtt, a gazdasági növekedés mértéke 8 %-ra ugrott fel. Megszûnt a krónikus költségvetési deficit, és szufficitre váltott át. Ez egyrészt azt jelentette, hogy – az idõközben 2 %-ra mérséklõdött inflációs ráta mellett is – ugrásszerûen megnövekedtek a közjó (pl. társadalombiztosítás, nyugdíjbiztosítás, szociális juttatások, nemzeti infrastrukturális nagyberuházások, államadósság-csökkentés, stb.) érdekében mozgósítható és felhasználható erõforrások, másrészt gyakorlatilag felszámolódott a feketegazdaság, a hirtelen megjavult adófizetési fegyelem következtében.
Orbán azonnal visszaállította az általános és ingyenes egészségügyi ellátást, a helyreállított állami társadalombiztosítás keretében, ami a megelõzõ „átkos” rendszer – az 1990-es rendszerváltó kormány által is garantált - egyik legnagyobb közjóléti vívmánya volt. Megszüntette a regionális egészségügyi pénztárak „rendszerét” és „versenyét” is, ami kínban fogant, s a világon semmi értelme nem volt. A gyógyszerek árait a nyugdíjasok által is elérhetõ mértékre csökkentette vissza, a gyógyszergyártókkal történt stratégiai megegyezés után. A kórházi ellátás is visszaállt a normális mederbe, - megszûnt a betegek összevissza hurcigálása az országon belül.
A kormány hatékony intézkedéseket tett egyes, már elviselhetetlenül, mi több, képtelenül magas közszolgáltatási díjak, elsõként a villanyáramdíjak, a vízdíjak, a távközlési-és tömegközlekedési díjak reális szintre mérséklése érdekében is.
Orbán intézkedett az életszínvonal általános növelése érdekében is. Felemelte a minimálbért havi bruttó 150 ezer forintra; annak reálértéke így elérte az uniós átlag egyharmadát. Emellett felemelte – volt mibõl, hiszen a GDP növekedése lehetõvé tette! – a nyugdíjakat, egységesen 20 %-kal, és a visszaállított 13. havi nyugdíj mellett elrendelte a 14. havi nyugdíj bevezetését is. A nyugdíj-korhatárt egységesen 58 évre csökkentette.
A gazdaság az ésszerû és népbarát – élet-és vállalkozásbarát – törvények hatására soha nem látott lendületet vett. Az új adó-és járulékrendszer az állami költségvetésre gyakorolt egyensúly-helyreállító hatása mellett a vállalkozási kedv hirtelen felvirágzását is eredményezte. Két-három év leforgása alatt 800000 új munkahely teremtõdött, szinte a semmibõl, ennek eredményeként gyakorlatilag megszûnt a munkanélküliség. Orbán új programként meghirdette a teljes foglalkoztatás mielõbbi elérését is.
Orbán kiemelt feladatként kezelte a polgárosodás fellendítését.
Meghirdette a nemzeti-népi tulajdonosi programot, melynek keretében és révén a magyar nemzeti ipar, mezõgazdaság és kereskedelem újbóli megteremtését tûzte ki célul. Állami alapokat képzett egyrészt népi részvény-csomagok összeállítása, másrészt a családi (mezõ)gazdaságok mûködésének hosszú távú financiális megalapozása céljára. Az uniós pályázati pénzek felhasználását teljesen átláthatóvá tette, miáltal megszûnt az állami és az önkormányzati korrupció. A felhasználás döntõ hányadát a kistérségek, a falu életviszonyainak a helyreállítására, a vidéki infrastruktúra felfejlesztésére összpontosította. Kitüntetett fontosságúnak ítélte az állami oktatás eredeti színvonalának újrateremtését, mert az elmúlt évtizedek liberális „reform”-mániája gyakorlatilag amerikai szintre züllesztette a magyar közoktatást, annak minden szintjén.
Orbán a vidék életviszonyainak újrateremtése révén megoldotta a cigány lakosság foglalkoztatási és szociális problémáinak jelentõs részét is. Az uniós pályázati pénzek 20 %-át egy speciális alapba különítette el, melyet csak roma foglalkoztatású munkahelyek létesítésére használtak fel. Ez az intézkedés a továbbiakban a pótlólagos GDP-növelés akcelerátorává, külön motorjává is vált.
A kormányfõ elrendelte: modernizált formában vissza kell állítani a vidék eredeti közellátási, közszolgáltatási viszonyait – új kórházakat is épített és nyitott, és újra megnyitotta a bezárt kistérségi postahivatalokat is. Megszüntette a MÁV és a BKV finanszírozási problémáit is, nyíltan deklarálva, hogy a tömegközlekedés éppúgy kiemelt állami feladat (marad), hosszú távon is, mint az egészségügyi alapellátás, amely minden magyar állampolgár alanyi joga.
A GDP dinamikus növekedése generális javulást hozott az ország külkereskedelmi teljesítményében is; megszûnt az immár közel 4 évtizedes „magyar átok”, már ami az export-import mérleg krónikus hiányát, és ezen keresztül a fizetési mérleg évi, 20 éve átlag 3-4 milliárd USA-dolláros hiányát illeti, ami eladósodásunk fõ oka. A nemzetgazdaság fizetési mérlege pozitívra váltott, megteremtve az évtizedek alatt reménytelenül felhalmozódott dolláradósságunk valamikori visszafizetésének elvi lehetõségét.
Orbán Viktor és lelkes, hozzáértõ csapata különös súllyal és eredményesen valósította meg az államadósság-kérdés stratégiai megoldását is, felszámolandó azt az állapotot, miszerint a költségvetés 30-40 %-a, sõt, több, mint a teljes személyi jövedelemadó befizetésünk is már alig-alig fedezte az államadósság-szolgálatot. Felszámolta a tarthatatlan állapotot, amely szerint az állam már csak a kamatok fizetésére vesz fel egyre újabb hiteleket, anélkül, hogy a tõkeadósság valamikori visszafizetésére a leghalványabb reménye is lenne. Sikerült is megállítani a további eladósodást, a hitelezõk megértették Magyarország kivételesen szorult pénzügyi helyzetét, és hozzájárultak az államadósság teljes átütemezéséhez, sõt, még jelentõs kamatkönnyítést is adtak. A külföldi befektetõk, a multik és a nemzetközi nagybankok azonnal átlátták a hozott kormány-intézkedések távlati racionalitását, sõt, sikerült velük még abban is megegyezésre jutni, hogy vállaljanak arányos részt a közteherviselésben. Magyarország pár év leforgása alatt teljesítette az ún. maastrichti követelményeket, s újból az EU „húzó” országává vált.
A belpolitikában is korszakos változások következtek be.
Mivel nem jutottak a parlamentbe, finanszírozó híján megszûnt az MDF és az SZDSZ, viszont újjáalakult a Kisgazda Párt, és bejutott az Országgyûlésbe az MSZP-bõl kivált Szociális Platform, az önálló Kereszténydemokrata Párt, valamint a megerõsödött, újjászervezõdött Szociáldemokrata Párt is. Az MSZP három részre szakadt, tovább szaporítva a parlamentben az 1-2 %-os kis pártok számát.
Magyarország gazdasági és mentális értelemben is feltámadott.
Az EU a továbbiakban követendõ példaként állította eredményeinket az újonnan felvett országok elé is.
Hazaérkeztünk, Európába.
Csak fel ne ébredjek…!
Czike László